Ga naar inhoud


Bente Satellite Finder met 5x satelliet herkenning - ervaringen?


Jürgen

Aanbevolen berichten

In het voorjaar ga ik weer een Triax schotel met een enkele LNB voor maar één satelliet en wel 23.5 gebruiken en daarvoor wil ik ook weer een SAT-Finder bestellen.

Jaren geleden gebruikte ik altijd met veel plezier de Schwaiger SF9002 omdat ik daarop via LED's kon zien met welke satelliet ik op dat moment verbonden was.

Nu vind ik deze Schwaiger nogal aan de prijzige kant, op dit moment kost de voordeligste optie € 179,=.

 

Nu zie ik dat de Bente Satellite Finder met 5x satelliet herkenning nagenoeg dezelfde faciliteiten biedt behalve dan de DiSEqC optie en maar voor 5 satellieten maar dan rond de € 90,= voordeliger.

 

Heeft iemand ervaring met deze Finder?

 

bente-bente-satellite-finder-met-5x-satelliet-herk.jpg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, er zijn op dit forum niet zo veel mensen die ook de Eutelsat 9e gebruiken en zeker ook niet slechts 1 satelliet want de Bente kan niet met een diseqc-switch overweg dus niet geschikt voor duo-lnb's. Opmerking, diseqc-positie A van een duo-lnb werkt natuurlijk wel maar jij gaat hem voor een enkele lnb gebruiken dus geen probleem.
Op internet zijn echter best wel recensies te lezen, zeker ook de nodige bij een bekende Nederlandse webshop. Over het algemeen goede beoordelingen. Als minpunt lees ik dat hij wel erg hard piept en je het geluid niet zachter kunt zetten of uit kunt schakelen maar een plakbandje over de luidspreker moet dit al een heel stuk dempen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon dé ideale oplossing om snel 1 van de 5 satellieten te vinden. Ik kom net uit Portugal waar ik deze satfinder vrijwel dagelijks heb gebruikt om vakantiegangers te helpen die Astra 23 of Eutelsat niet konden vinden. Het ontbreken van DiSEqC is in het algemeen niet zo'n probleem. Gewoon de duo-LNB monteren zoals Canal Digitaal dat in de instructievideo 'Recreatieset Installeren' laat zien..... Enig nadeel: de groene LED-display is bij veel invallend daglicht erg slecht zichtbaar. Rode LED-displays zouden dit probleem oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Boogje

 

Je gaat aan een aantal zaken voorbij.
In de instructie video van Canal Digitaal plaatsen ze de kop van de Astra 23,5 in de klem, de kop van de Astra 19,2 hangt er dan naast maar omdat de Astra 19,2 diseqc-positie 1 heeft en de meter niet met diseqc kan om gaan, zal de meter dus het signaal van de vrij hangende kop gebruiken. Dat is allemaal leuk en aardig met een schotel van 60cm breed maar er zijn best veel mensen die een iets andere schotelmaat gebruiken. Je richt de schotel dan wel optimaal uit op de Astra 19,2 maar de Astra 23,5 staat dan niet optimaal. Daar komt nog eens bij dat in de instructie video staat dat je de duo-lnb schuin moet zetten volgens de mal maar dat geldt alleen voor Nederland en België. In Spanje en Portugal moet hij veel schuiner staan en als je dan de schotel afstelt op de kop van de Astra 19,2, dan staat de kop van de Astra 23,5 verre van goed.


Nu is dat voor Jürgen geen probleem omdat hij een enkele kop gebruikt maar je moet zeker niet vermelden dat het ontbreken van DiSEqC is in het algemeen niet zo'n probleem is.

In het filmpje gaan ze er dus maar van uit dat de instructie niet voor het buitenland bedoeld is. Ook maken ze een fout door te vermelden dat je op TV Gelderland moet afstemmen omdat die ongecodeerd zou zijn want zeggen ze, als je die ontvangt, ontvang je ook de zenders waar je een abonnement voor hebt. Fout, het is niet TV Gelderland die fta is maar TV Drenthe. Slordig hoor Canal Digitaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, de laatste opmerking is zeker voor mij interssant want omdat ik de schotel straks nog tijdelijk zonder een CD abonnement afstel zou ik op de Regio kanaal TV Zeeland hebben afgestemd en dan uiteraard geen beeld hebben ontvangen.

Dan dus maar op TV Drenthe afstemmen...👍

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Tonskidutch

 

Het filmpje waar Boogje naar verwijst:

 

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/instructievideos/recreatieset-installeren/

 

 

Beste Jürgen

 

Kijk in de zenderlijst bij positie 76, dat is naast het Infokanaal op positie 14 met niet bewegende beelden en zonder geluid, het enige kanaal dat fta is in het abonnement van Canal Digitaal, zie de zenderlijst:

 

https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/klanten/hd-sd-zenderlijst.pdf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...