Ga naar inhoud


Ontvangstprobleem travel xp uhd van hd+


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

zijn er nog die problemen hadden of hebben op travel xp uhd van hd+?

omdat het signaal telkens uitvalt op de meter, vermoed ik niks mis met oscam.

zwaar weer bij de uplink? Mijn vlakantenne niet meer goed?

op mijn swhaiger haal ik maar 5 van de 9 lampjes.

ik weet wel dat een h30d miniem is, maar het werkte tot vanmiddag goed.

soms had ik wel eens een hapering, maar niet hinderlijk.

alvast bedankt voor de hulp en tips.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, op de astra.

zo een jaar of 3â4 ongeveer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft zichzelf hersteld, ik heb nu 7 leds ipv 4 en speelt terug.

wat de oorzaak was is een ?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij schreef dat het de zender was in het HD+ pakket, Sprietje....

 

niet zo moeilijk te achterhalen dus.... ;)

 

Maar fijn dat alles weer in orde is bij jou, sattv4iedereen!

 

travelxp.jpg.798d48ff36b9597fde850cc00fef0da8.jpg

 

 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zender is best moeilijk te ontvangen met DVB-S2, 8PSK, fec 5/6 voor een Selfsat H30D. Je hebt minimaal 9,4dB signaal nodig om deze te ontvangen. Voor de zender "Das Erste" heb je bijv. maar 5,4dB signaal nodig, dat scheelt maar liefst 4dB.

 

Daarnaast heeft de Selfsat ook last van degradatie door de zon.
De antenne bestaat uit diverse lagen plastic panelen die met aluminium zijn opgedampt. Dit laagje is uiterst dun. Het uv-licht degradeert deze panelen die de golfpijpen vormen om het signaal naar de lnb te geleiden die aan de achterzijde van de vlakantenne zit.
De opbouw van de Selfsat is zo, dat het paneel voor de horizontaal gepolariseerde golven vóór het paneel van de verticale golven zit. De degradatie van golfpijpen voor de horizontale polarisatie vindt dus eerder plaats dan de degradatie van de verticale polarisatie. Ouderdom en ook het land waar de Selfsat geplaatst is, denk bijv. aan Spanje, verminderen de versterking van de antenne.

1145341787_Snipe.png.fdac89f3601a60f7f99355712d98d8f0.png

 

 

Op dit filmpje in het Spaans is te zien hoe de antenne met diverse panelen is opgebouwd:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...