Ga naar inhoud


MTV en VH1 zenders verdwenen op de 28.2???


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

heb dus sinds deze morgen geen ontvangst meer van de MTV en VH1 zenders op de 28.2, heb nog een nieuwe scan gedaan vanmorgen maar het heeft niet gebaat.

vorige week wel ontdekt dat deze waren verhuisd door toevoeging van 2 kerstzenders van de Viacom groep, maar de ontvangst was vanaf dan ook minder sterk.

daar ik op de Verticale zenders van bv BBC HD 100% SNR heb en 75% AGC en 0 BER heb ik de indruk dat ik wel goeie waardes heb van ontvangst op de Verticale waar de MTV's en VH1 zitten,

moet ik denken aan een LNB die het begeeft of iets anders wat ik nog kan testen van zender sterkte dat me dan de oplossing kan geven?????

alvast bedankt aan de mee denkers ;) 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met m'n 53cm schoteltje achter het raam , geen enkel probleem :)

Echter , ik heb geen skybox , dus …. geen MTV of VH-1 of videoguard gecodeerde zenders met beeld !! :(

WP_20191209_19_36_24_Pro.jpg

Misschien de LNB vervangen of schotel ietsjes bijdraaien ??

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Mojo zei:

Check eens de frequenties van 11582 tot 11686 of je daar ontvangst hebt.

 

net eens gekeken online op de Freq lijsten wat er allemaal zit op die freq wat je noemt en op 11.582 H heb ik dus de vrije muziek zender Now 80's (78% SNR)

de zenders op 11.567 V kan ik ook ontvangen (78% SNR)

de zenders op 11.597 V kan ik dan niet ontvangen, die vind ze niet meer.

de zenders op 11.611 H kan ik ook niet ontvangen net zoals de 11.597 V.

de zenders op 11.641 H kan ik ontvangen

de zenders op 11.656 V kan ik ook ontvangen.

 

zoals ik hier dus zie na dit geschreven te hebben kan ik 2 freq niet ontvangen van H en V, zijn die de zwakste op deze positie toevallig ???? 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, digitaal kijker zei:

vorige week wel ontdekt dat deze waren verhuisd door toevoeging van 2 kerstzenders van de Viacom groep, maar de ontvangst was vanaf dan ook minder sterk.

daar ik op de Verticale zenders van bv BBC HD 100% SNR heb en 75% AGC en 0 BER heb ik de indruk dat ik wel goeie waardes heb van ontvangst op de Verticale waar de MTV's en VH1 zitten,

 

Je kunt de zenders van de UK-spotbeam zoals BBC HD wat sterkte betreft niet vergelijken met zenders die op de Europa-beam zitten.

Het transpondervermogen voor de UK-spotbeam wordt alleen op Engeland gericht, hetzelfde transpondervermogen voor de Europa-beam moet over heel Europa verdeeld worden. Wil je vergelijkingen doen, doe het dan ook met transponders die op de Europa-beam uitzenden en dan liefst ook nog van dezelfde satelliet, dus de 2E, de 2F of de 2G want de footprints zijn niet hetzelfde.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎10‎-‎12‎-‎2019 om 13:17, OFDM zei:

De UK spotbeam steekt boven alles uit zelfs in Nederland, echt een geniaal alternatief voor coderen!

Ondanks mijn draadje , TV Kijken , constant herhalingen en het nieuwe boeit mij niet !!

Inderdaad , 28,2°E is best een goei FTA alternatief , sommige vergeten dit blijkbaar ,

of zijn er totaal mee onbekend !! Of sommige , zonder Nederlandse ondertiteling geen interesse !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

11614 , 11642 , 11672 H zijn hier zwak te ontvangen , wisselende meterstand ,

maar ja , met m'n reusachtige monsterwokpan achter het raam !! :(:grin::blush:

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Engels kunt is ondertiteling niet nodig maar geen idee hoeveel daar zo over denken. Ik had een tijd iemand in de familie die alleen een schoteltje op 28,2 had en verder geen TV ontvangst. Helaas is dat over na een verhuizing en Ziggo koppelverkoop Internet en TV.

 

Wat zit er op 11614, 11642 en 11672 dan?

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste Cookie monster, ik begrijp dat je niet nog een grotere schotel voor het raam wilt hebben, je wilt natuurlijk ook nog licht binnen hebben en naar buiten kunnen kijken. Daar zijn natuurlijk wel oplossingen voor.
Door de schotel onderste boven te zetten, neemt deze minder licht weg maar je kunt hem ook dichter tegen het raam zetten.
Je kunt ook een transparante (polycarbonaat) schotel nemen. Die neemt heel weinig licht weg maar ja, met alle offsetschotels zit je met die onhandige lnb-arm te kijken. Daar heb je geen last van als je een vlakantenne neemt. Die kun je bijna plat tegen het raam zetten en heeft ook een hoger rendement waardoor het oppervlak kleiner hoeft te zijn dan bij een standaard offsetschotel.
Met een Selfsat H50D die 517x514mm groot is, heb je een versterking van 36,1dB, dat is flink wat meer dan met je huidige schotel die ruim 34dB geeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎13‎-‎12‎-‎2019 om 21:19, OFDM zei:

Als je een Engels kunt is ondertiteling niet nodig maar geen idee hoeveel daar zo over denken.

Wat zit er op 11614, 11642 en 11672 dan?

11614 , o.a. Al Jazeera HD

11642 , Unnamed (ID 7100) zwart beeld , Virgin Sport (gecodeerd)

11672 , o.a. CNN Europe HD

 

Die Engelse geven vergelijkende programma's zoals TVV & CD & kabel tv ,

en ze zijn bovendien gratis , tja , dan is het voor mij rap beslist !!

En het nieuwste van't nieuwste , nee niet nodig , ik kan wachten , dus …. :)

En ja , niet iedereen verstaat Engels , maar ik versta geen Duits  , enz …. , maar ….

erger nog , door mij al eerder gezegd , ik haat gedubde series/films werkelijk als de rotte pest !!

Op ‎13‎-‎12‎-‎2019 om 21:52, Sprietje zei:

Tja beste Cookie monster, ik begrijp dat je niet nog een grotere schotel voor het raam wilt hebben, je wilt natuurlijk ook nog licht binnen hebben en naar buiten kunnen kijken.

 

Ik krijg soms mensen op bezoek , ik laat hen zien hoe klein het kan ivm de UK zenders :)

Ik kijk tegenwoordig toch maar heel weinig , en …. dat uitvallen , da' valt heel goed mee :)

BTW: Als ik de schotel platleg , dan gaat mijn katten er proberen in te liggen , het gevolg ….

Nondemiljaardepatatten , het beeld is dan foetsiedepoetsie :( :D

En wat licht betreft , ik heb o.a. fotofobie , dus ….

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...