Ga naar inhoud


Unicable LNB Uitrichten welke Sat-Finder ?


GoGoHaRrY

Aanbevolen berichten

Ik ga overstappen op een Unicable/JESS LNB (DurLine UK124), nu heb ik deze afgelopen weekend al besteld (tegelijkertijd met een andere schotel) en echter vroeg ik mij af of ik met een reguliere/oude sat-finder ook een Unicable LNB kan meten/afstellen.

 

Zoiets praktisch is lastig te vinden op internet, misschien dat een ervaringsdeskundige hier antwoord op kan geven.

 

Ik zou me voor kunnen stellen dat ik op de ontvanger eerst de LNB goed moet instellen en een zender moet kiezen voordat de satfinder iets te meten heeft. Maar dat is een gok van mijzelf.

Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515

Link naar reactie
Delen op andere sites


De UK124 heeft maar één uitgang, dus geen aparte legacy poort.

 

Ik weet niet of de LNB dan alleen Unicable/JESS kan, of dat hij als legacy functioneert tot hij de eerste Unicable/JESS-opdracht gekregen heeft.

 

Groet,

A33

 

Edit: Nee, zo te zien helemaal geen legacy signaal: https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/94518-satschüssel-ausrichten-mit-unicable-lnb-uk-124-an-solo-4k/

Maar volgens bericht #25 kan je met de SCR-LNB ook satellieten vinden en de schotel uitrichten, als ik het goed begrijp.

 

Edit2: Er is wél een Installationsmodus, met 13 transponders, kennelijk!

Zie http://www.hifi-forum.de/index.php?action=browseT&forum_id=97&thread=20231&postID=2#2

(en ook bericht #4, aldaar).

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de UK124 heeft geen Legacy poort.

 

Ik ben door het antwoord van a33 wel wat verder gekomen, er is een instalklatiemode.

 

Als de (UK124) LNB geen Unicable/JESS commando krijgt start deze in een zogenaamde installatiemode en geetf deze een paar geselecteerde transponders/frequenties door welke met een normale satfinder te testen is. Het kan dus zijn dat geen van deze frequenties voorkomt op de sattelliet, en je zo dus ook niet zal meten. 

 

Een tweede optie is het wachtten totdat de receiver (door de satfinder heen) commando's verstuurd aan de LNB en dan is de uitgang van de LNB ook te meten met een "normale" satfinder, een mogelijk extra probleem zijn dan wel alle instellingen in de receiver waardoro hier wat extra fouten gemaakt kunnen worden.

 

Een derde optie is het uitrichtten met een "legacy" LNB en daarna de LNB wissleen voor de Unicable variant.

 

De extra bron die ik hiervoor heb gevonden (ook duits) is https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/125437-einstellungs-problem-vu-solo-4k-durline-uk-124-und-axing-ssd-6-07/

 

Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, koop gewoon een single-lnb voor minder dan €10,-  of misschien heb je die al en richt daar de schotel goed mee uit en plaats dan de unicable-lnb.
Als je mij de gegevens van de lcatie, de schotel en de te ontvangen satellieten geeft, reken ik de afstellingen wel uit, dan heb je de rest ook meteen goed staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Sprietje zei:

Als je mij de gegevens van de lcatie, de schotel en de te ontvangen satellieten geeft, reken ik de afstellingen wel uit, dan heb je de rest ook meteen goed staan.

Ik had de berekeningen ook al laten maken voor de schotel (Cahors Big Bisat) welke ik ga ophangen op de website http://pointage.visiosat.com/ . Met alle 4 de posities welke ik nu nog ontvang met "legacy LNB's"op mijn oude schotel (13.0E, 19.2E, 23.5E, 28.2E).

Xtrend ET9000, Samsung UE40D6200, Onkyo TX-NR818, Yamaha YST-SW515

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...