Ga naar inhoud


Android 10 (Q) EAccess denied


ton2207

Aanbevolen berichten

Begin deze week hebben we Android Q (10) geïnstalleerd via een push van Samsung. Het betreft twee Samsung toestellen S10+. Een van de toestellen liep vrijwel meteen tegen een foutmelding aan:

 

/proc/self/net/dev: open failed: EACCES (Permission denied)

 

Hierbij is het volgende fenomeen: Na opstarten werkt Google Chrome even, totdat na een halve minuut of zo deze foutmelding verschijnt. Er kan dan niet meer worden geïnternet via de Google browser, Firefox en de Samsung browser. Zoeken via Google, mail etc. werkt allemaal wel.

 

Het tweede toestel deed het goed tot een herstart gisteren, toen trad exact hetzelfde fenomeen op. Het lijkt op een rechten probleem ergens in de telefoon/software. Meteen na opnieuw opstarten werkt alles, even later (blijkbaar al er een proces ergens begint) komt de foutmelding.

 

Wat ik al gedaan heb is Google Chrome cache geleegd, opslag geleegd - dit ook voor Play Store en play Services (wat oplossingen die ik op internet vond voor een dergelijk iets). Verder ben ik van alle apps op de telefoon de rechten en toestemmingen nagegaan en alles op OK gezet. Dit hielp niets, helaas.

 

Ik zal de vraag ook uitzetten bij Samsung (via hen komt de software binnen). Mocht ik antwoord krijgen dan horen jullie dat natuurlijk. Voor nu... iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?

 

Alvast bedankt voor meedenken.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zou inderdaad het laatste redmiddel zijn. Wat ik dan nog eerst zou doen is applicaties verwijderen en terugzetten wat ik gebruik. IK heb nog geen reactie van Samsung gehad.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samsung heeft me het toestel in veilige modus laten starten (alle apps van derden zijn dan uitgeschakeld). In die setting is er geen foutmelding meer en kan ik gewoon internetten met de browsers. Het is dan retesnel, maar daar heb je niet zoveel aan als geen apps hebt 😀. Volgende aangeraden stap is een reset van het toestel. Dat ga ik eerdaags maar eens proberen. 

aangepast door ton2207
Typefout

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de volledig reset heft geholpen. Het is wel een puist werk, ondanks de backup moet je van veel apps de inlogcodes weer opzoeken etc. Nu nog even aan het worstelen met two-factor authorisation - de apps daarvoor moet ik opnieuw instellen maar dat lukte me gisteravond laat niet meer. Tussen de oliebollen door maar een poging wagen.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...