Ga naar inhoud


Oude Canal Digitaal schotel aanpassen for UK FTA hoe?


Gumpie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb wat pointers nodig in de juiste richting om de FTA van de britten te kunnen ontvangen.

 

Tot een paar jaar terug had ik canal digitaal met een duo LNB (zit er nog op) op de schotel. De schotel en kabel hingen al een poosje niets te doen en dacht hoe leuk het zou zijn als ik FTA kon ontvangen.

 

Vanuit China een el cheapo FTA ontvanger gekocht wat verbazend goed werkt voor 15 euro en die op de schotel aangesloten. Ik kan zo'n beetje alle FTA van Duitsland bekijken en wat radio stations in zeer goede kwaliteit.

 

Ik kan kiezen met het kastje uit een hele lijst satellieten en die laten scannen maar alleen de astra satelliet van Canal Digitaal staat hij op uitgericht en die ontvang ik denk ik alleen maar.

 

Nu is het leuk al die Duitse zenders maar ik wil graag de Britse zenders kunnen ontvangen. Bij Canal Digitaal had je dan een Quad LNB nodig? Maar die heb ik dus nooit gehad en alleen deze dual LNB zit er nog steeds op.

 

Kan ik nu met mijn huidige schotel en LNB setup toch nog de Britse zenders ontvangen als ik hem wat verdraai, of moet ik wat daarnaast nog wat anders doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je de schotel op de Astra 2 richt kan je de engelse zenders ontvangen.

Je verliest dan wel de Astra 1 en 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de duo-lnb ontvang je de Astra 19,2 en Astra 23,5.
Je ontvangt vele Duitse zenders van de Astra 19,2 en zult zonder abonnement maar weinig zenders op de Astra 23,5 ontvangen.
Je kunt de schotel wat naar het oosten draaien om zo de Astra 28,2 te ontvangen maar het is eerst de vraag welke kop in de klem staat, de 19,2 of de 23,5?

 

Duo lnb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke type LNB heb je en hoe groot is uw schotel ??

Wat eventueel ook kan:
https://www.sat4all.com/forums/topic/364390-lnb-voor-192-en-28-oost-op-triax-60-cm/page/3
Of 3 losse LNB's met diseqc 1x4

 

En met zo'n Duo LNB , je kan de schotel een klein beetje naar het oosten draaien ,

maar dan heb je enkel nog de Astra 28,2°O , deze heeft wel een leuk FTA aanbod !! ;)

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha!

Het nieuwe jaar, tijd om goede voornemens tot uitvoering te brengen? :)

 

 

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎16‎-‎1‎-‎2020 om 21:14, ceesv zei:

Wanneer je de schotel op de Astra 2 richt kan je de engelse zenders ontvangen.

Je verliest dan wel de Astra 1 en 3.

In feite verlies je enkel Astra 1 want met de kop voor 19.2° ontvang je Astra3 en met die voor 23.5° haal je Astra2 probleemloos binnen, ik heb de duo-LNB zo een jaar of 8 gebruikt op vakantie in Zuid-Frankrijk met een Triax 64&78.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat zo een hele tiid met een SAB 115 gedaan met een duo 4,3° LNB op deze schotel ,

Astra 28,2°E aan de rechterzijde & Badr 26°E (destijds ivm MBC Max & Action) op de arm ,

perfect signaal op beide vogels !! :)

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...