Jump to content
Sign in to follow this  
michaelangelo

ALGEMEEN SD kaart mounten dm 920

Recommended Posts

Ik zou graag picons op een sd kaart willen installeren voor mijn dm 920. Echter wordt mijn kaart niet herkend en heb ik begrepen dat dit handmatig moet worden gedaan. Kan iemand mij hierbij helpen?

De SD kaart moet net als een HDD eerst geformateerd en geïnitialiseerd worden. Daarna kun je hem (automatisch) laten mounten. Rest de vraag: Waarom? De DM920 heeft 8Gb aan boord. Mega voldoende om een piconsetje in weg te bergen! Er wordt overigens ook een 'data' of 'storage' partitie gemaakt. Die overleeft ook eventuele image herinstallaties... Een SD voor dat doel is eigenlijk compleet zinloos..

Moet je even kijken welke partities er 'wonen' in je box. Via Telnet is het handigst...

1 uur terug, michaelangelo zei:

Daar zeg je me wat. Welke locatie kan ik daarvoor gebruiken?

In de map data kan je picons plaatsen.

Bij de Merlin image herkent die meteen je sdcard terwijl bij de andere je dit via terminal moet doen.

één van de betere images voor de DM920.😲

Edited by patje7of9

Bij mij herkent hij ook geen sd kaart (newnigma) ik gebruik een usb stick

Met mijn 920 en een SD kaart van 32GB heb ik een Barry Allen plug-in draaien om tussen verschillende images te kunnen switchen.

Ik formatteer eerst mijn SD kaart op mijn pc en noem deze met hoofdletters, BA. Daarna installeer ik Barry.

Dit gaat al meerdere keren zonder enig probleem. De SD kaart wordt dan ook herkend.

Dit schijnt ook nog een oplossing te zijn. Mij is het tot zover niet gelukt, maar hoor graag als het een ander wel is gelukt:

The SD card is blacklisted in the device manager and must be mounted manually:
- Format card in ext4: mkfs.ext4 -L sd /dev/mmcblk1p1
- on the console: blkid
Output looks like this: /dev/mmcblk1p1: LABEL="sd" UUID="5aa5fb10-2326-4033-b821-71c2f349fd51" TYPE="ext4" PARTUUID="000c7755-01"

Create directory per: mkdir /media/sdcard
Copy the UUID from the output above to an entry in /etc/fstab according to the following pattern

/dev/disk/by-uuid/5aa5fb10-2326-4033-b821-71c2f349fd51 /media/sdcard auto auto,nofail 0 0 

Edited by michaelangelo

of een tool (plugin) gebruiken zoals eparted

enigma2-plugin-extensions-eparted

1.jpg.e277bd5640b2b28fff72787ad54d7b48.jpg

2.jpg.20538c43f8830c81031370a1e886ed46.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By pollegazon
      Steeds minder Vlamingen kijken lineaire tv, waarbij o.m. Netflix (van 15 naar 40 %) tot de winnaars behoort.

Ons mediagebruik is al enkele jaren onderhevig aan sterke veranderingen, vooral de manier waarop we naar televisie kijken. Door de komst van digitale televisie en vooral streamingplatformen zoals Netflix, VRT NU en VTM GO, is on-demand televisiekijken alsmaar belangrijker geworden. Dat zorgt er voor dat de klassieke televisiezenders voortdurend uitgedaagd worden zich aan die evolutie aan te passen. Het onderzoeksbureau IMEC heeft de resultaten van de Digimeter bekend gemaakt. Dat is een jaarlijkse studie naar het mediagebruik van de ‘gemiddelde’ Vlaming. En daaruit blijkt maar al te goed dat stijgende belang dat videostreaming in ons dagelijkse leven heeft gekregen. En die heeft niet enkel invloed op televisiezenders, maar ook op telecomoperatoren zoals Telenet en Proximus. Hun aanbod van betaalde digitale pakketten is al enkele jaren aan het stagneren, terwijl Netflix een sterke groei heeft gekend de afgelopen jaren. In 2016 had ongeveer 15% van de Vlamingen een Netflix-abonnement, vandaag de dag zijn dat er al 40%.
      Kabelknippers
      Een verklaring voor het succes van Netflix is vooral te zoeken bij jongere generaties. Een steeds groter deel van jongvolwassenen tussen 25 en 34 jaar kiest er zelfs voor om geen klassiek televisieabonnement te nemen, de zogenaamde ‘kabelknippers’. Dat percentage groeide in 2019 tot 15%. Voor hen volstaat het om enkel een internetabonnement te nemen. Klassieke televisieabonnementen zijn voor hen te duur, en bieden hen niet meer dan dat ze via streamingplatformen kunnen kijken.
      Volgens Lieven De Marez, professor communicatie aan de UGent, is dat veeleer ook een economische keuze. Dat vertelde hij aan VRTNWS. Jongeren groeien vandaag de dag vaak op in mediarijke gezinnen, waar de ouders betalen voor de ‘klassieke’ media, die zij dan vaak aanvullen met abonnementen voor streamingdiensten. Wanneer zij alleen of met hun partner gaan wonen, staan zij plots voor een keuze waar zij allemaal zelf voor willen betalen. Vaak wordt de prioriteit dan gelegd bij de streamingdiensten. Bekijken we het percentage over alle leeftijdsgroepen hen, dan heeft ongeveer 6% van de Vlamingen zijn televisiekabel doorgeknipt.
      Vlaamse Netflix
      Een zeer opmerkelijke evolutie, waar de Vlaamse mediabedrijven zich maar al te bewust van lijken. Het is niet toevallig dat DPG Media, eigenaar van VTM, al lang de ambitie koestert om een streamingdienst te lanceren. Vorige week werd een partnership aangekondigd met Telenet daarvoor. Het streamingabonnement zou worden opgenomen binnenin het Play More-aanbod van Telenet, en een mix van Vlaamse en internationale series en films bevatten. De Marez beweert dat die ‘Vlaamse’ toets uiteindelijk maar bijzaak zal zijn om het platform succesvol te kunnen maken. Een ruim aanbod aan internationale series ziet hij als een belangrijkere factor om te wedijveren met Netflix. Maar uiteindelijk zal het platform vallen of staan door de prijs van de abonnementen. Die mag zeker niet uitkomen boven die van Netflix. De Marez durft dus nog niet voorspellen of het platform van Telenet en DPG uiteindelijk een succes zal worden, maar weet wel dat het hoogtijd was dat de Vlaamse mediabedrijven in actie schoten.
    • By oneones
      Hallo, mijn DM900 met PURE2 image werkt perfect, alleen vraag ik me af hoe ik .MKV, .MP4 bestanden beter kan manipuleren bij het afspelen.
      Het probleem dat ik met deze formaten heb, is dat ik niet kan vooruit- of achteruit kan spoelen, zoals bij mijn standaard opgenomen .ts bestanden.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen, eventueel door een andere media player te installeren ?

Bedankt voor de idees,

Gr. Tony
    • By Mimisiku
      Dochterlief heeft mijn oude DM800HD in gebruik (kabeltuner CTU1216Mk3 Philips). De backupstick is ze uiteraard kwijt geraakt. Stroomuitval en ja hoor!! Box firmware gesloopt..
      Heeft er iemand nog een image (liefst OpenPli) waar CCcam 2.3.0 in zit? Kan ik hem weer tot leven wekken. Het gaat om een originele DM800 géén clone...
    • By Romavami
      Hallo Forum,
      Om verwarring te voorkomen, even een nieuw topic gestart.

na het crashen van mijn DM900 met OpenPli6.2 heb ik OpenPli7.1 geprobeerd.
      Omdat ik door enkele forumleden werd geattendeerd op het feit dat DM900 en OpenPli en Canal Digitaal niet goed samengaan heb ik daarna gekozen voor Dream Elite 6.
      Alles werkt naar behoren, behalve de Oscam en CCcam.
      De Canal Digitaal kaart (oranje) wordt niet gedecodeerd zodat ik geen CD zenders kan zien. FTA werkt prima.

Ik heb CCcam 2.3.2. en Oscam 11529 zijn zichtbaar in de DE manager.
      Ik heb de oscam.server en de oscam.conf in de \etc gezet (hoop dat dit goed is)

zie bijgevoegde bestanden en foto

HELP !! 😟

Rob

screenshot1.bmp oscam.conf
    • By r11r
      Hi,
      sinds een paar maanden (November 2019) laat de ontvangst van de DM500HD te wensen over.

Het begon met af en toe een melding "Tune Failed"  op alleen npo1 en-3, waarbij het signaal op 0% kwam te staan met de nodige blokjes in het beeld, en het beeld dan weer volledig terug kwam.
      Nu is het zover dat ook de overige zenders, weliswaar minder, ook vaak een tune failed geven en er dus geen TV meer te kijken is.

Een hele enkele keer zijn alle zenders goed te kijken maar vaak nooit langer dan 1 uur zonder problemen.
      Het maakt ook niet uit of de dreambox net aan staat of al langer aan staat.

Omdat ik dacht dat dit aan de LNB lag, heb ik deze vervangen maar dat heeft niet geholpen.
      Ik heb ook de dreambox al open gemaakt en uitgestoft/schoongemaakt en naar de processor temp gekeken. Deze blijft netjes rond de 40C.
      Ik draai een wat oudere OpenPLi4.0 al behoorlijk lang.

Ik heb even geen ideeën meer, anders dan dat de dreambox zelf (half) kapot is, of er iets mis is met de kabel.
      Als jullie nog ideeën hebben waar het aan zou kunnen liggen of wat ik kan proberen hoor ik het natuurlijk graag, alvast bedankt!

• Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy