Ga naar inhoud


SD kaart mounten dm 920


michaelangelo

Aanbevolen berichten


De SD kaart moet net als een HDD eerst geformateerd en geïnitialiseerd worden. Daarna kun je hem (automatisch) laten mounten. Rest de vraag: Waarom? De DM920 heeft 8Gb aan boord. Mega voldoende om een piconsetje in weg te bergen! Er wordt overigens ook een 'data' of 'storage' partitie gemaakt. Die overleeft ook eventuele image herinstallaties... Een SD voor dat doel is eigenlijk compleet zinloos..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je even kijken welke partities er 'wonen' in je box. Via Telnet is het handigst...

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, michaelangelo zei:

Daar zeg je me wat. Welke locatie kan ik daarvoor gebruiken?

In de map data kan je picons plaatsen.

Bij de Merlin image herkent die meteen je sdcard terwijl bij de andere je dit via terminal moet doen.

één van de betere images voor de DM920.😲

 

aangepast door patje7of9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn 920 en een SD kaart van 32GB heb ik een Barry Allen plug-in draaien om tussen verschillende images te kunnen switchen.

Ik formatteer eerst mijn SD kaart op mijn pc en noem deze met hoofdletters, BA. Daarna installeer ik Barry.

Dit gaat al meerdere keren zonder enig probleem. De SD kaart wordt dan ook herkend.

  • Like 1

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit schijnt ook nog een oplossing te zijn. Mij is het tot zover niet gelukt, maar hoor graag als het een ander wel is gelukt:


The SD card is blacklisted in the device manager and must be mounted manually:
- Format card in ext4: mkfs.ext4 -L sd /dev/mmcblk1p1
- on the console: blkid
Output looks like this: /dev/mmcblk1p1: LABEL="sd" UUID="5aa5fb10-2326-4033-b821-71c2f349fd51" TYPE="ext4" PARTUUID="000c7755-01"


Create directory per: mkdir /media/sdcard
Copy the UUID from the output above to an entry in /etc/fstab according to the following pattern


/dev/disk/by-uuid/5aa5fb10-2326-4033-b821-71c2f349fd51 /media/sdcard auto auto,nofail 0 0 

 

 

 

aangepast door michaelangelo

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

werken alle types van sd kaarten in de dreambox920 ?

denk om "SanDisk Extreme Pro SDHC kaart 32 GB" aan te schaffen

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, satmaat zei:

Hangt af waarvoor je die wilt gebruiken.
als HDD → manueel mounten (telnet commands) of met een tool
voor BA plugin → wordt automatisch gepartitioneerd
(wanneer je een SD kaart voor BarryAllen plugin wilt gebruiken, is dat max. 64GB)

Voor de BA plugin 

DreamOS in flash en via BA andere images om te testen

aangepast door Bambike

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat geen probleem. De SD kaart zal bij het installeren van BA plugin herkend en gepartitioneerd worden.

 

Let wel dat indien je de laatste versie van BA plugin wilt installeren, dat het enkel nog via de gutemines feed kan. "enigma2-plugin-systemplugins-gutemine"

https://sourceforge.net/projects/gutemine/files/

 

(laatst werkende versie voor dm900/920 zonder de feed te installeren is versie12.82 + dependencies)

enigma2-plugin-extensions-barryallen_12.82_all.deb

pigz_2.3.3-r0.4_armhf.deb

tar_1.28-r0.4_armhf.deb

xz_5.2.2-r0.4_armhf.deb

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, satmaat zei:

Dan is dat geen probleem. De SD kaart zal bij het installeren van BA plugin herkend en gepartitioneerd worden.

 

Let wel dat indien je de laatste versie van BA plugin wilt installeren, dat het enkel nog via de gutemines feed kan. "enigma2-plugin-systemplugins-gutemine"

https://sourceforge.net/projects/gutemine/files/

 

(laatst werkende versie voor dm900/920 zonder de feed te installeren is versie12.82 + dependencies)

enigma2-plugin-extensions-barryallen_12.82_all.deb

pigz_2.3.3-r0.4_armhf.deb

tar_1.28-r0.4_armhf.deb

xz_5.2.2-r0.4_armhf.deb

 

heb er nu een SDtje van 1GB in de dreambox920uhd zitten
via de gutemines feed komt versie 12.84f van barryallen binnen

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, dan weet je al hoe het werkt.
Ik heb de feedplugin onlangs ook even getest, maar er terug van afgehaald. Veranderd te veel aan het systeem.

Voor de tweetal plugins die ik gebruik, installeer ik die liever zonder een extra feedplugin in het systeem.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...