Jump to content
oneones

DM900UHD DM900 - PUR-E2 (laatste) - andere mediaplayer

Recommended Posts

Hallo, mijn DM900 met PURE2 image werkt perfect, alleen vraag ik me af hoe ik .MKV, .MP4 bestanden beter kan manipuleren bij het afspelen.

Het probleem dat ik met deze formaten heb, is dat ik niet kan vooruit- of achteruit kan spoelen, zoals bij mijn standaard opgenomen .ts bestanden.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen, eventueel door een andere media player te installeren ?

Bedankt voor de idees,

Gr. Tony

Ik heb daar met Openvision totaal geen problemen mee, maar wellicht is dat niet het antwoord wat je wilt horen.

2 uren geleden, oneones zei:

Het probleem dat ik met deze formaten heb, is dat ik niet kan vooruit- of achteruit kan spoelen,

In de standaard Media Speler kan je met de cijfer toetsten vooruit en achteruit spoelen

1 - 3 (in kleine stappen)

4 - 6 (in grote stappen)

7 - 9 (in grotere stappen)

< - >

en nog een aantal andere toetsen

(je kan ook tijdens het afspelen, de links/rechts zaptoets ingedrukt houden, waarmee er een tijdsbalk tevoorschijn  komt om naar een bepaalde deel te spoelen)

Voor .TS bestanden = > geen enkel probleem

Voor .MKV of .MP4 = wel een probleem !

Op ‎17‎-‎2‎-‎2020 om 12:28, oneones zei:

Voor .TS bestanden = > geen enkel probleem

Voor .MKV of .MP4 = wel een probleem !

Dan ligt het bij jou.
Ik heb het natuurlijk eerst getest met verschillende .mp4 en .mkv samples
Geen probleem met spoelen. Getest met Pure2 (v.6.3) image op een dm920.

Je kan ook een andere mediaspeler uitproberen.
Vanuit de feeds kan je bijvoorbeeld MediaPlayer2 downloaden.
(extensions - mediaplayer2)

1.jpg.53805b1a7a56bf14336af73efd1b5f78.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By edbe
      ik kan mijn dm7020hd v2 niet meer flashen met geen enkele image,
      komt steeds deze melding skipped known bad block 01d0000
    • By P.C.Hooftletter
      Ik heb al "heel lang" (zal ergens rond 2011 zijn dat ik hem kocht) een ORIGINELE DM800HDSE om op de kabel mee te kijken. Ooit heb ik er OpenPLi 2 op gezet en dat draait nog steeds. Al heeft hij tegenwoordig kuren. Ik kreeg steeds vaker flitsen van hoge BER waarde. Kijkend met een Humax (die zit aangesloten op de 'doorlus' van de DM800, dus hij gebruikt hetzelfde signaal) heb ik een BER van 0, continue. Ik vind het verschrikkelijk om te moeten kijken op dat kastje, dus ik wil dat mijn DM het weer gewoon doet...

Voelend in mijn TV meubel vond ik het allemaal maar erg warm op het doosje. De fan gaat niet meer aan... Een vervangende fan is bijna niet te vinden, maar het is me gelukt iets te kopen wat er op lijkt. Aangesloten, niks natuurlijk... Ook niet bij een reboot, maar ik weet niet of dat gebruikelijk is.

Dus. Fan is waarschijnlijk niet kapot. Aansturing? Er zou een applicatie zijn die ik kan installeren (tempfancontrol 2.7), maar de repository van OpenPLi is natuurlijk al lang en breed met pensioen. Ik zit dus een beetje met een probleem. Hoe kom ik er nou achter wat mijn probleem is? Waarschijnlijk is mijn probleem dat ik te lang volhoud met oude spullen... Is er een oude rot die mij kan en wil helpen? Ik zit thuis met corona (geen test gehad, maar symptomen zijn voor mij duidelijk genoeg), dus ik heb wat tijd over.

Ik kan me ook echt niet meer herinneren hoe ik een nieuwere versie van OpenPLi erop krijg (met de hoop dat die repository het dan wel nog doet), maar als ik het kan fixen met de configuratie zoals hij nu is zou ik eigenlijk nog gelukkiger zijn. Don't fix it if it isn't broken. Ja hij is broken, maar ik verdenk de hardware. Alvast bedankt...
    • By nol
      Ik heb een 800HD-se gekregen met een kabel tuner er in
      Mijn vraag : is het mogelijk om de kabel tuner te vervangen door een sat tuner ?
    • By ariebakker
      Hoi, even een vraagje. Afgelopen weekend een DM920 aangeschaft voor mijn DM7080 .
      Op de DM7080 werkte ik met de open atv 6.3 image in combinatie met CCcam als softcam voor mijn interne Ziggo kaart.
      Deze combinatie functioneerde altijd prima naar behoren.
      Echter met m`n nieuwe DM920 in combinatie met open atv 6,4 image en de CCcam als softcam hapert het beeld op af en toe.
      Dit ligt niet aan het signaal. Is meer dan voldoende. Ook geprobeerd een andere softcam te laden OScam maar hierbij werkt de interne kaart helemaal niet.
      Heeft iemand een suggestie om dit goed werkend te kunnen krijgen?
      Ik heb namelijk weinig zin om de  DM7080 weer terug te zetten.
      Alvast bedankt voor het meedenken.
    • By Boerenjong
      Hallo,

Ik probeer een Dreambox HD 800 voor iemand te flashen met nieuwere firmware. Echter het lukt me niet om de file te flashen. Ongeveer 55 MB . Er komt een melding dat de file te groot is.
      Wat kan ik er aan doen dat het wel zou kunnen lukken

Grtz
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy