Ga naar inhoud


7e - 13e - 42e - 46e - 52e - 57e tegelijktijd ontvangen mogelijk??


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Na lange tijd ertussen uit geweest ben ik weer aanwezig tussen jullie! 😉

Ik zit met een vraag en die wil ik graag met jullie delen, hopend dat jullie mij veder kunnen helpen! 🙂

 

Ik gebruik een Sab 120 cm schotel opdit moment en ik wil graag 7 graden oost 13 graden oost 42 graden oost 46 graden oost 52 graden oost en 57 graden oost tegelijkertijd  ontvangen. Is dit mogelijk? Of is het mischien handiger om een Wavefrontier T90 schotel te gebruiken voor deze configuratie?? Als het mij hoe dan ook niet lukt wat ik wil ontvangen, is het dan verstandiger om 2 schotels te gebruiken? bijvoorbeeld; 7e en 13e op een schotel en 42e 46e 52e en 57e op de andere schotel??? 

 

Wie kan mij veder helpen? Heel veel groetjes! fijne dag!

Gr, Rick 🙂 😉

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Rick

 

50 graden bereik op een Sab 120 gaat nooit lukken, daar is de rail te kort voor.
Met een T90 zou het net kunnen maar bedenk dat een T90 helemaal op het einde van de rail ook maar presteert als een schotel van 50cm.
Bovendien wil je tussen de 13e en 42e helemaal niets ontvangen. Je kunt veel beter 2 schotels nemen zoals je zelf al opperde.
Welke transponders wil je trouwens ontvangen van de 46e, 52e en 57e?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk KU-band & vermoedelijk ook C-band , en de posities die jij tegelijk wil ,

enkel met een draaibare schotel !!

Echter 57°O , NSS-12:

http://www.flysat-beams.com/nss12-beam.php (theoretische beam)

Enkel NSS-12 West Hemi C-band beam , vermoedelijk al met minimum 150cm !!

Echter , ik weet niet met hoeveel signaal !!

Destijds met een 120cm KU band ontvangen , gene vette !!

NSS-12 West Hemi

Ku band kan theoretisch wel met een kleinere schotel , maar daar zit nu enkel data op !!

NSS-12 MiddleEast

De andere KU-beams zijn in de Benelux sowieso onmogelijk !!

 

52,5°O , Al Yah 1 , op dit moment KU Band in de Benelux ?? Nee !!

52,0°O , TürkmenÄlem/MonacoSat , geen probleem !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog dit , in Westelijk Europa , wanneer je 46° O ontvangt , krijg je ook sowieso 45,1°O Europe beam binnen !!

AzerSpace 2 / Intelsat 38 (Europe 45.6-53.6 dBW) KU-band

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

 

Mijn doel is om zoveel mogelijk Turks sprekende landen te ontvangen dat verspreid is over paar satellieten,

deze bevinden op 7e 42e 46e 52e en op 57e !

 

Central Asia Beam => tp 11552 H 11700 2/3 , 11565 H 10750 3/4 , 11587 H 16532 3/4 op 57 graden oost zit Tajikistan en Uzbekistan pakket 

Central Asia Beam => tp 11015 H 13000 3/4 en 11175 H 27500 5/6 op 46 graden oost zit Kirgizistan pakket en overige zenders van Azerbeijcan

 

mijn locatie is in de buitenwijk van Münster en woon in de buurt van Wolbeck. Vanuit mijn locatie lukt het mij;

* Turksat 4A East Beam => tp 12009 H 10000 3/4 op 42 graden oost bij goed weer stabiel tussen 25 - 30% signaal te ontvangen

* Turksat 4A East Beam => tp 12053 H 27500 5/6 op 42 graden oost bij goed weer stabiel met 40% signaal te ontvangen

* Turksat 4A East Beam => tp 12461 H 20800 3/4 op 42 graden oost bij goed weer stabiel met 47% signaal te ontvangen

* Turksat 4A East Beam => tp 12422 H 30000 3/4 op 42 graden oost bij goed weer stabiel met 45% signaal te ontvangen

* Azerspace 1 Central Asia Beam => tp 11175 H 27500 5/6 op 46 graden oost bij goed weer stabiel met 45% signaal te ontvangen

 

de rest van east beam van 42e de rest van central asia beam van 46e en 57e ontvangen lukt mij niet. Vooral de Oost Beam van 57 graden ontvangen is erg moeilijk!!! Hebben jullie een idee om de East Beam van 46 graden oost en 57 graden oost te onvangen? heb ik een grotere schotel nodig? Een Wavefrontier T90 aanschaffen of mijn huidige schotel draaibaar maken???

Volgens Flysat vanuit mijn locatie zal het mij niet eens moeten lukken om de East Beam van Turksat4A en de Central Asia Beam van Azerspace te ontvangen maar toch lukt het nog net.

 

En Sprietje, tussen 13e en 42e zijn er geen satellieten die mijn interesse opwekt vandaar dat ik de satalieten tussen 13e en 42e oversla. op Astra 1 zit heel veel duitse zenders, en velen ook gecordeerd,  en zobiezo kijk ik totaal niet naar duitse zenders. op Astra 2 en 3 zitten geen zenders tussen die mijn intresse opwekt en de rest van de satalieten tussen 13e en 42e dat weet je ook. Veel Arabische etc zenders waar ik niet echt veel aan heb. 

 

Ontvangst van 7 graden oost is bij mij erg sterk dus lnb voor 7e die kan ik bijvoorbeeld op de uiteinde van de rail van de T90 kunnen plaatsen, daarnaast 42 graden en op de midden 46 graden en 52 graden op links uiteinde. 52 graden oost is ook heel erg sterk bij mij.

 

Groetjes

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft het voor zin een T90 aan te schaffen die vergelijkbaar is met een schotel van 90cm als je daar de 46e en 57e niet mee kan ontvangen. Je moet eerst kijken hoe groot de schotel moet zijn om de gewenste satellieten te ontvangen, pas daarna kun je kijken of er meerdere satellieten te combineren zijn op een schotel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iik denk dat je naar een draaibare schotel moet gaan kijken.

Alleen dan zal je op sommige posities voldoende signaal ontvangen.

Niet alle posities zullenn te ontvangen zijn in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal! 🙂

 

ik weet dat 57 graden oost , en vooral de tp 11015 H 13000 3/4 van 46 graden oost erg moeilijk is om te ontvangen maar ik konde toch vanuit mijn locatie 4 tp's van de East Beam van Turksat 4A ontvangen en ook kreeg ik de tp 11175 H 27500 van 46 graden oost binnen wat normaal gesproken niet lukt met mijn schotel (theoretische footprint) dus dus gaf mij hoop en stelde ik mij de vraag of ik de overige moeilijk te ontvangen satellieten of tp's  konde ontvangen.

 

Zal erg gaaf zijn als ik 57 graden ook konde ontvangen en de tp 11015 H 13000 3/4 van 46 graden oost konde ontvangen maar als ik dat niet kan ontvangen is het niet erg.

Mij gaat het meer om dat ik 7e 13e 42e 46e en 52e tegelijkertijd kan ontvangen, vandaar dat ik naar de T90 nijg. Want ik kwam erachter dat de T90 best wel een brede rail heeft en je erop wel tot 16 lnb's kunt monteren. En zoals ik het eerder aangaf 7e en 52 graden oost is bij mij bijzonder sterk dus ik vindt niet erg als de lnb's voor deze satallieten uiterst links of rechts wordt gemonteerd. 

 

Ik zit ook te denken aan een draaibare systeem dan kan ik nog nauwkeuriger op dat ene tp mijn schotel gaan richten alleen wordt het vervelend wanneer ik iets opneem, dan zal ik bijvoorbeeld als ik iets opneem op 42 graden oost dan niet kijken naar een zender dat op 46 graden zit want op het punt dat ik naar dat zender zap zal de systeem de schotel naar 46 graden oost gaan draaien en dat is voor mij niet zo handig..

 

groetjes 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval wordt het tijd voor een schotelpark(je).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rick

 

Je begint toch erg eigenwijs te worden met de T90.
Ik heb al eerder geschreven dat op de uiteinden van de T90 deze schotel een versterking geeft van een 40cm en 50cm schotel. Hoe wil je daar de 57 oost mee ontvangen?
Het is net wat ceesv schrijft, of een draaibare schotel of een schotelparkje.

 

 

 

graph.jpg

Antena Laminas 1800 park antenowy.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...