Ga naar inhoud


VU+ Ultimo 4K / Denon HDMI vraag


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Ik gebruik mijn VU+ Ultimo 4K sinds ruim 2 jaar i.c.m. een Denon AVR-X3200W receiver.

Soms blijft het beeld zwart na opstarten van beide apparaten, er is dan wel geluid. Andere hdmi 2.0 kabels helpen niet. Alle 7 ingangen aan de achterkant geven dan hetzelfde resultaat. De ingangen werken dan wel i.c.m. mijn 4K mediaplayer. Na het stroomloos maken en opnieuw starten van de receiver werkt het meestal weer i.c.m. de VU+.

Aan de voorkant van de Denon zit een reserve hdmi ingang. Ik heb ontdekt dat deze altijd goed werkt en heb deze dus in gebruik genomen voor de VU+. Het probleem is dus opgelost, maar toch vraag ik mij af welk apparaat het probleem veroorzaakt. De VU+ of de Denon?

 

 

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


als jouw X3200W dezelfde website heeft moet je eens kijken of input assign juist staat

op de VU+ het HDMI-CEC aan gezet ( wijziging voor TV =>aan ) dan geeft de HDMI monitor (uitgang naar TV) altijd beeld met de juiste HDMI 2.0b kabel

zo is dat hier met mijn Denon X2000

 

dus altijd als de VU+ afstandbediening gebruikt wordt gaat ook de Denon aan en de Panasonic TV aan

schakel je echter één ander toestel tussentijds uit dan is de HDMI-CEC link verbroken en dien je ze weer van begin af aan te starten middels hun eigen afstandbediening

Screenshot_12.png

Screenshot_13.png

aangepast door Tonskidutch
HDMI-CEC overzicht toegevoegd
  • Like 1

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Tonskidutch,

 

Die CEC instellingen kan ik hier met de beste wil van de wereld niet vinden in Openwebif. Hoe kom jij op die pagina?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat je menu mode wel op expert?

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet me even helpen, waar zit die instelling?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Instellingen - Diversen - menu modus - expert

 

Daarna  instellingen - HDMI CEC

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze combinatie altijd eerst de TV aanzetten.

Heeft te maken met de dynamische E-EDID. En dus een gebrekkige (no-go) HDCP handshake. Altijd een zwak punt geweest bij DENON.

Het klopt dat de frontaansluiting dit niet heeft. Maar dat betekent soms ook geen beeld omdat de (fixed) E-EDID niet correct is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dus er zit wel degelijk verschil in de achter- en frontaansluitingen. Goed om te weten, maar mijn mediaplayer doet het altijd op de achteraansluiting, misschien een mismatch tussen VU+ en Denon. Ik zal de volgorde van inschakelen op mijn Logitech ab eens aanpassen, zodat de tv als eerste inschakelt.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is snel uitgelegd. Versie 2.0 is de opvolger van 1.3 en dus maakt de Extended EDID daar deel van uit. Is gewoon een uitbreiding van het protocol.

De EDID (256 Bytes) was al onderdeel van de DVI standaard en met de toevoeging van de E-EDID werd de HDMI standaard een feit.

Elke HDMI standaard leunt nog steeds zwaar op de E-EDID, het 2e 256 Bytes block van de totale EDID die dus nu 516 Bytes groot is.

En elke nieuwe HDMI standaard moet downwards compatible zijn uiteraard.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Donkeyman zei:

...Goed om te weten, maar mijn mediaplayer doet het altijd op de achteraansluiting, misschien een mismatch tussen VU+ en Denon.

 

Nee niet alle apparaten zijn "EDID driven". d.w.z. trekken zich minder aan van wat de EDID te melden heeft.

Het lijkt erop dat in ieder geval OpenPli een setting heeft om dat te wijzigen voor de VU+. Kijk eens bij AV instellingen, "Sla de HDMI EDID controle over".

Wellicht is dat je oplossing. Ook voor anderen met dezelfde combinatie.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Nee niet alle apparaten zijn "EDID driven". d.w.z. trekken zich minder aan van wat de EDID te melden heeft.

Het lijkt erop dat in ieder geval OpenPli een setting heeft om dat te wijzigen voor de VU+. Kijk eens bij AV instellingen, "Sla de HDMI EDID controle over".

Wellicht is dat je oplossing. Ook voor anderen met dezelfde combinatie.

Dat zou wel eens de oplossing kunnen zijn, hoewel de technische uitleg mij ietwat boven de pet gaat. Ik heb de HDMI EDID controle uitgeschakeld en de kabel weer aangesloten op de achterkant van de Denon. Ik heb er alle vertrouwen in dat je mij op het juiste spoor hebt gebracht. Fijn dat er zoveel expertise is op dit forum!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...