Ga naar inhoud


VU+ duo² DVB-C Telenet vragen


TimSatBe

Aanbevolen berichten

Bedankt, moet ik bij gelegenheid toch eens proberen te testen. Straks ga ik toch nog 14 gebruiken, ondanks die verslechterde webif (waarmee je timers volgens mij niet meer tot op de minuut nauwkeurig kan instellen en je ook meer handelingen moet verrichten om een timer in te stellen)... dat is wel jammer.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Oho, hoe heb ik dat over het hoofd kunnen zien toen ik 14 even testte! Grote dank daarvoor, hopelijk heb ik dit weekend eens tijd om een en ander te testen. 🙂

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Om vraag en antwoord in dit topic even door elkaar te halen:

Op aanraden recentelijk ook weer over geschakeld naar VTI, komende van OpenATV. Dit om ook degelijk opnames gedecodeerd middels de Telenet CI+ te kunnen bekijken. Lukt tegenwoordig goed.

 

Valt er me nu wel iets op: als je de box een Telenet cablescan laat doen, ontbreken er enkele zenders. Als regionale zender ontvang ik enkel ATV ipv het in mijn streek gangbare RTV. Ook is de Logical Channel Numbering niet echt zoals het hoort.

 

 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

wat the F is dat dan?

telenet logica?

 

 

Denk het niet, komt nochtans voor als opties in het Cablescan menu van VTI. Ook in de menu's van iets oudere Loewe tv's zie je het.

 

Telenet vindt het belangrijk dat op nummer één VTM komt, op twee komt VRT1, drie komt VIER enz. (kan het ook niet helpen dat men in ons apenland zo'n idiote namen aan de zenders geeft)

Met LCN aan zouden die op die manier de zenders in die volgorde in de zenderlijst moeten komen.

 

1 uur terug, Tonskidutch zei:

 

 

cable.xml editen

 

Geef eens ietsje meer uitleg daarover? Waar staat die file en wat doen we er dan mee?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, RaveMaus zei:

Geef eens ietsje meer uitleg daarover?

klik

 

In dat xml bestand staan de frequenties en qam aangegeven, waarbij er standaard bestanden met het image meekomen die eventueel aangepast kunnen worden indien niet alle provider gegevens in dat standaard bestand staan.

Voor Ziggo bijvoorbeeld met heel veel verschillende regio's had alex destijds een mooi bestandje bijgehouden.

Of je de telenet gegevens kunt vinden op internet weet ik niet, maar die dien je te gebruiken voor een scan en / of om je cables.xml te editen.

 

Als je ze van je TV kunt overnemen is dat natuurlijk ook in orde.

Le Sud

Nino Ferrer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

Als je ze van je TV kunt overnemen is dat natuurlijk ook in orde.

 

Geen idee hoe je dat uit de tv uitkrijgt (tenzij één per één alles ingeven)

Via OpenATV zoekt de ontvanger de zenders zoals het moet. Het lijkt me een idee om even OpenATV op de ontvanger te zetten (middels backup) cables.xml eruit te halen. VTI er opnieuw op, en daar het bestandje in te zetten. Ware het nu niet dat Telenet graag zenderupdates uitvoert en je dan wellicht opnieuw kan beginnen 😞 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als je ze van je TV kunt overnemen is dat natuurlijk ook in orde.

 

 

Quote

Telenet    https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/tv-met-een-kaartje-zenders-afstemmen-op-je-philips-tv/
           22     QAM256  6875    322   Vlaanderen
     12 of 14     QAM256  6875    322   Brussel

 maar je hebt hem al gevonden

Le Sud

Nino Ferrer

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-4-2020 om 11:01, Tonskidutch zei:

 

 

 maar je hebt hem al gevonden

 Eén van de voordelen van de Corona pandemie en bijgevolg de lockdown. Een mens zit thuis en moet toch iets doen: eea uitzoeken 👍

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen spijtig dat er geen programma inhoud op niet gekeurde boxen van telenet te voorschijn komen . Alleen wat er speelt  en dan bv Amerikaanse Thriller serie .

Meer inhoud zie je niet

aangepast door chukky2
Typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb VU+ Duo 4K en VU+ Pure E2 6.5 (volgens mij geeft deze distributie beste beeld 😃). Ook CI+ helper 0.8. Op mijn zgemma H9 combo werkt Telenet CI+. Op de VU+ helaas niet. Naar het schijnt draait enkel OpenATV en VTI. Ik lees van de ontwikkelaars van Pure E2: "This is a problem of sources that changed and the manufacture did not give every Team the same Infos and help . Especially VU is unwilling to give information to all Teams in this Area"

 

ci+tn3.jpg

tn5.jpeg

tn4.jpeg

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...