Ga naar inhoud


Tape aansluiting AVreceiver


Aanbevolen berichten

Hoi,

ik wist nog wel waarom ik dat Tapedeck niet meer aangesloten had nadat ik de nieuwe AVreceiver gekocht had

de nieuwe AVreceiver heeft geen tape-out (analoog) cinch / RCA

wel kan ik afspelen via de vier analoge ingangen (links)

 

Nu heeft die wel voor zone2 (dus een andere kamer) een zone2 PRE-OUT middels cinch / RCA

 

Iemand?

IMG_20200303_111610.jpg

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou denken dat zone2 preout geschikt is.

 

Mijn AVR heeft een subwoofer preout die alleen beneden 250 Hz werkt.

Ik had gedacht om mijn speakeruitgangen te voorzien van een weerstandsnetwerkje die ik met banaanpluggen aansluit.

Parallel aan de 8 ohm speaker. Een banaanplug kan je insteken als je dat zwarte dopje op de schroef verwijdert.

Speaker to line.

speaker_to_line.gif

 

 

Ik heb ook nog een 3mm koptelefoonplug naar cinch liggen waarmee het volgens mij ook kan. Voordeel is dat je dan van de speakeruitgangen af blijft.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

HDMI audio extractor iets voor je?

Afbeeldingen van die kastjes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:grin: ik had ooit eens een echte meter, maar kan die uitgangen qua voltage dus niet meer uitlezen en de gebruiksaanwijzing heb ik net voor mijn recente verhuizing 2019 getrashed !!!

Ga mijn kameraad eens bellen, die heeft al die accessoires als oud elektronica reparateur.

 

overigens op de foto, zit de netwerkkabel in de weg

want er is naast de subwoofer uitgang de rode rechts cinch en links witte cinch die volgens diverse internet bronnen geschikt zijn voor een Tapedeck.

zie nieuwe afbeelding

 

 

IMG_20200304_102321.jpg

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Tonskidutch zei:

hmmm, zone2 geeft geen output van digitale bronen

alleen analoge bronnen kunnen daarmee worden doorgegeven

 

 

Ik vermoed uit andere posts dat je een Denon AVR-X2000 hebt. Ik kan die aanwijzing niet vinden in de handleiding van dat apparaat.

 

Ik denk dat de output niet digitaal is, dus gewoon analoog. Het plaatje op pagina 116 in de engelse handleiding toont ook dat je die output naar een gewone (analoge) versterker moet sturen. Of gebruik hem voor Tape Record; volgens mij is het precies het goede signaalniveau.

En ik denk dat dus alle digitale input van bronnen naar analoog wordt omgezet voor pre-out zone 2.

aangepast door Zunigkyk
handleiding link
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan is de oplossing een HDMI audio extractor toe te passen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik kan me vergissen dat ik zone2 verkeerd heb ingesteld gehad toen ik het teste

maar op tante google van internet stond deze restrictie te lezen (gevonden na mijn eerste test)

 

tWordt tijd dat je eens een bron vermeldt. Ik heb zo'n vermoeden dat Google translate de woorden ietwat in een andere volgorde had moeten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

If video functions are accessible for Multi-Zone use, they may be limited to composite video signals. What this means is that while you may be able to access a full high-definition video and surround sound audio source in the main room, only components connected to the receiver using analog stereo and/or analog video connections may be accessible for use in a second or third zone. However, it is important to note that in some higher-end receivers, it is possible that a component video or HDMI output may be provided for Zone 2 use. If these options are important to you, make sure you check before you buy.

een bron Lifewire.com

 

een van de bronnen die ik gisteren gevonden had (heb ik echter niet als favoriet opgeslagen) waarbij er ook een bron over de X2000 ging

14 uren geleden, ceesv zei:

Dan is de oplossing een HDMI audio extractor toe te passen

het lijkt er wel op...

Thanks

je kunt het net als ik natuurlijk eens proberen met die Denon van jouw

en dan in zone2 de internet radio kiezen bijvoorbeeld

In het webinterface zie je de internet radio dan spelen maar op die Pre-out is geen signaal

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké, het lijkt erop dat ik een oplossing heb

maar de opname kan ik niet horen / meeluisteren via phones en tape monitor (want ik heb geen headphones meer) komt nog

 

ik kan de Computer headphones-out naar cinch-in van het Tapedeck aansluiten en zie in REC (recorder mode) de uitslag van de leds L+R in dB

nu terughoren

Ja warempel het lukt de opnames kunnen van pC naar analoog tapedeck.

Op de Nobsound NS-01G en/of de Denon AVR X2000 krijg ik briljante hifi te horen op de speakers hetgeen de DRS810 heeft opgenomen.

 

Dus ik kan alle analoge bronnen thuis en alle Digitale bronnen thuis naar een analoog TapeDeck verbannen/opnemen mits ik de pC gebruik als intermediair.

En dat op hoog niveau. Of jullie direct het verschil zouden horen waag ik te betwijfelen.  Dergelijke tests betreffende PCM van CD en de Tape staan ook op internet yuotube. Kun je dus zelf nabootsen en zelf beoordelen.

 

Let wel, beste lezer, ik besef dat ik geen digitale lossless opnames heb. Maar dat was ook helemaal niet de bedoeling. Ik zocht naar een hergebruik van de zogenaamde HIFI Vintage apparatuur.

 

 

 

 

( afbeelding van de set tijdens opnemen van spotify )

IMG_20200305_113422.jpg

IMG_20200305_134258.jpg

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...