Ga naar inhoud


Eurosport Player


lspecial

Aanbevolen berichten


Ja, maar dan heb je inmiddels wel al je personalia inclusief betaalgegevens aan ze afgegeven. Mocht je na 14 dagen geen gebruik willen maken word je gespammed  en je gegevens zijn aan derden doorgegeven. Disney+, Videoland, Dplay, Netflix doen hetzelfde. 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku dit staat niet in hun privacy policy (van Eurosport Player of Netflix) en daarmee overtreden ze gewoon de GDPR wet...

Dus lijkt me heel sterk dat zij dit doen net als al die andere bedrijven.

Ik heb na een maand proef bij Netflix nog nooit spam van hen gekregen (laat staan avan andere bedrijven dit het mailadres via Netflix zouden ontvangen hebben) (ik gebruik een alias voor elke dienst dus ik weet wie mij spam stuurt of wie mijn email doorgegeven heeft).

 

Bv. Eurosport Player:

Spoiler

 

 

Quote

 

5. Hoe en met wie wij uw persoonsgegevens delen

Wij delen gegevens onder de volgende omstandigheden:

Externe dienstverleners: wanneer wij gegevens delen met externe dienstverleners om namens ons bepaalde diensten te faciliteren of te verlenen. Dit omvat:

o IT-infrastructuurbedrijven die onze verlening van de Diensten aan u faciliteren;

o Derden die namens ons eersteklas klantenondersteuning bieden, zoals Zendesk die ons helpt bij het aanbieden van klantenservice;

o IT-ondersteunende dienstverleners;

o Betaaldienstverleners zoals Adyen of PayPal die uw abonnementsbetalingen namens ons verwerken; en

o Andere externe dienstverleners, met als doel het verlenen of volgen van het gebruik van de Diensten door onze klanten.

Deze bedrijven zijn gemachtigd om uw persoonsgegevens uitsluitend te gebruiken voor zover dat nodig is om deze Diensten aan ons te leveren en in overeenstemming met onze instructies.

Groepsmaatschappijen: wij kunnen uw persoonsgegevens aan onze dochterondernemingen of gelieerde bedrijven verstrekken met het doel om namens ons persoonsgegevens te verwerken om u de Diensten te verlenen. Deze partijen zijn verplicht om dergelijke gegevens op basis van onze instructies en in overeenstemming met dit privacybeleid te verwerken. Zij hebben geen onafhankelijk recht om deze gegevens te delen.

Naleving van wetten en gerechtelijke procedures: wanneer wij reageren op gerechtelijke bevelen of juridische procedures, of om onze wettelijke rechten vast te stellen, uit te oefenen of ons te verdedigen tegen juridische claims. Wanneer wij naar eigen inzicht van mening zijn dat het noodzakelijk is om gegevens te delen om onderzoek te doen naar illegale activiteiten, vermoedens van fraude, situaties met potentiële bedreigingen voor de fysieke veiligheid van personen, schendingen van onze Gebruiksvoorwaarden of als anders vereist is door de wet.

Fusie of overname: wanneer wij gegevens over u moeten overdragen als wij zijn overgenomen door of zijn gefuseerd met een ander bedrijf. Als wij betrokken zijn bij een fusie, overname of verkoop van alle of een deel van de activa, wordt u achteraf per e-mail en/of een opvallende kennisgeving binnen onze Diensten op de hoogte gebracht van elke verandering in eigendom of gebruik van uw persoonsgegevens, evenals eventuele keuzes die u heeft met betrekking tot uw persoonsgegevens.

 

 

 

 

 

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is nochthans opgevallen nadat ik Videoland had geïnstalleerd op de Apple TV, binnen 10 minuten mail ontving van Disney+ en Netflix... Wel toevallig niet?

Maar ik geef toe: door beroepsdeformatie ben ik redelijk wantrouwig....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De privacy instellingen kan je zelf beheren t.a.v. jouw gegevens verstrekken aan derden.

https://help.netflix.com/nl/node/100624

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku dat is wel iets anders dan...dan is het Videoland dat je gegevens doorgeeft, en Netflix/Disney+ gebruiken gewoon adverteerders die gegevens van Videoland ontvangen.

De Privacy Policy van Videoland ken ik niet (en ik ben geen jurist dus mijn interpretatie van policies kan verkeerd zijn)

 

EDIT even gegeken...Videoland zegt duidelijker dat zij persoonsgegevens aan eigenlijk iedereen mogen verdergeven...

Geen idee of zulke algemene statements toegstaan zijn...("geslecteerde partners" is eigenlijk iedereen)

 

Spoiler
Quote

 

7. Met wie delen wij deze informatie

Met (andere) leveranciers van Videoland: Videoland kan informatie over Gebruikers doorgeven aan leveranciers van wie zij gebruik maakt om de Dienst te realiseren (bijvoorbeeld een mailingbedrijf, call center, incassobureau, of marktonderzoeksbureau).

Met andere partners van Videoland: met toestemming van de Gebruikers kan Videoland ook informatie verstrekken aan andere door Videoland geselecteerde partners voor marketingdoeleinden.

Met de autoriteiten en anderen: in uitzonderlijke gevallen kan Videoland gegevens verstrekken aan autoriteiten of derden, als Videoland daartoe verplicht is op grond van de wet of op last van de rechter, of als er gegronde aanleiding is om aan te nemen dat dit nodig is om schade of misbruik te voorkomen.

 

 

aangepast door Clemens-vuplus

docendo discimus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-5-2020 om 12:52, Mimisiku zei:

nadat ik Videoland had geïnstalleerd op de Apple TV,

dat kan twee redenen hebben

1 omdat het van de Mol is

2 omdat het Apple is

:P

 

ik heb de app eens geprobeerd, maar dat kan alleen op mijn telefoon of op de pC

en niet op mijn huidig smarttv model

ergo alles SD

dus ik heb er niks aan

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...