Ga naar inhoud


Dx-antenne


MrDish

Aanbevolen berichten

  • Moderator
3 uren geleden, RicardoBelli zei:

Oke een beste antenne is dat .aan de maat te zien lijkt mij deze geschikt  voor de vhf dat is als ik het goed heb waar de dab + Op uitzendt  .

20190324_124554.jpg

 

 

Geen VHF, maar UHF, dus Digitenne.

Omschrijving: UHF-Antenne LTE700 K21-48, 6 Elemente
Typ: DIGI 6 LTE 700
Uitvoering: TV antenne
Ontvangst bereik: UHF
Kanalen: 21..48
Max. Versterking: 10 dB
Lengte : 655 mm
Frequentieband 1: 470..694 MHz

 

Met ingebouwd LTE filter!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zelf heb hier 3 dab + radio's  staan waarvan  een turner  van rotel  die tevens internet radio kan afspelen  en 2 bouwradios dab + en een avr van denon met nog het oude dab dus zonder +  . Maar ga bij voorkeur naar internet radio luisteren dat klinkt stukken beter . Dat kun je dan tzt zelf ervaren . Wat betreft dab + radio als je van de publieke  omroep houdt dan zit voor jouw de dichtstbijzijnde steun zender in groenlo of doetinchem .en de commerciële zender zitten met een steun zender in lichtenvoorde. Als je een goede dab + radio koopt  dan zit daar ook een signaal meter op .vaak in blokjes  .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste MrDish

 

Gezien de lengte van de dipool is deze antenne voor een frequentie van ongeveer 315MHz. Deze wordt gebruikt voor mobiele communicatie aangewezen voor Defensie.
Dus ongeschikt voor UHF of DAB (+).

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke sprietje, ik wist ook niet precies de lengte van de dipool voor dab frequentie  . voor de driemeter is het +- 1500 mm . Dan gaat het voor dab + niet lukken 226 mhz  en ook niet voor dvb t2   maar het signaal  vanaf kleve is gigantisch  hard dus wie weet lukt het wel op die antenne. Voor dvb t2

aangepast door RicardoBelli
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Beste MrDish

 

Gezien de lengte van de dipool is deze antenne voor een frequentie van ongeveer 315MHz. Deze wordt gebruikt voor mobiele communicatie aangewezen voor Defensie.
Dus ongeschikt voor UHF of DAB (+).

 

 

 

ik denk dat jij je vergist, 315 mhz is de UHF airband, daar worden dit soort antennes niet voor gebruikt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rond 315 MHz. zit onder andere militair satelliet verkeer.

Daar lijkt mij deze antenne voor bedoeld.

 

Staat er geen N.S.N. nummer op de antenne?

 

Nog waarschijnlijker is radio astronomie rond 322 tot 328 MHz.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek hier de frequenties maar uit waar ze voor gebruikt worden:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0035791/2020-02-22

Ik kan er natuurlijk wel iets naast zitten want de verkortingsfactor is een niet zekere factor. Bij ronde aluminium buis is die 0,9 maar deze dipool is gebogen van platte strip. Mogelijk is de verkortingsfactor dan iets anders. Hierdoor kan de frequentieberekening een aantal procenten afwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heeft er hier op het forum nog een foto van een oude yagi hark antenne ik bedoel die antenne waar 2 dipolen opzitten voor de uhf  en vhf  ik heb al een tijdje zitten zoeken maar niks. wel kom ik honderd keer de mat antenne tegen, die wij vroeger voor het duitse aanbod gebruikte.  Ik wilde deze namelijk aan mr dish laten zien zodoende  Mvg Ricardo

aangepast door RicardoBelli
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Rond 315 MHz. zit onder andere militair satelliet verkeer.

Daar lijkt mij deze antenne voor bedoeld.

 

Staat er geen N.S.N. nummer op de antenne?

 

Nog waarschijnlijker is radio astronomie rond 322 tot 328 MHz.

 

Rond 315 mhz zit geen milsat voor zover ik weet.   Ik gok dat het een UHF TV  ontvangst antenne is of voor 70 cm maar dan verwacht ik geen breedbandige gevouwen dipool. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...