Ga naar inhoud


JOYne op schotel vinden


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

OK, een kopdiameter van 48,5mm dus.

Ik had het volgende voor je uitgerekend

- de rail 10,8 graden schuin

- de afstand tussen de 9e en 19,2e is 106mm

- de afstand tussen de 19,2 en 23,5 is 44,5mm

- de afstand tussen de 23,5 en 28,35 is 50mm

- de 19,2-lnb staat 20mm uit het hart van de lnb-arm

- omdat je de afstand van 44,5mm niet haalt met koppen van 48,5mm, moet de afstand tussen de 9e en 19,2e op 102mm worden ingesteld en de schotel op de 23,5 worden uitgericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je je receiver in je computer kunt inladen met bijvoorbeeld het programma dreamset edit, kun je ook een zenderlijst voor 9 graden oost downloaden. Eerst de zenderlijst downloaden dan een 2e window openen en daarin de zenders van je receiver inladen in het programma. Dan kopieer je alle zenders naar de eerste window en dan stuur je een comando en dan upload je alle zenders naar je receiver. Progamma afsluiten en opslaan. De tweede window ook afsluiten maar deze niet opslaan. Dan je receiver laten herstarten (kun je ook doen tijdens het upload proces, je kunt kiezen de apparaten te laten herstarten na het voltooien van uploading zenders. Als je het goed doet krijg je alle zenders plus de gedownloade zenders voor 9 graden oost keurig in je favorieten te zien.  Succes! 👍👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Sprietje zei:

Ik vind Lyngsat altijd wel duidelijk, https://www.lyngsat.com/Eutelsat-9B-and-Ka-Sat-9A.html

https://www.flysat.com/e9b.php

Flysat is sneller up-to-date , ook ivm feeds :) en die geeft ook datatransponders weer ,

bij sommige satellieten zeer handig waar weinig op valt te ontvangen ;)

Lyngsat weigert ze te plaatsen zolang men niet weet wie of wat ze er op uitzenden !!

Daarover twisten heeft natuurlijk geen enkel nut , dus .... terug volledig ON-Topic:

Ik hoop Jan Ambers z'n probleem kan oplossen :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-8-2020 om 15:16, Mimisiku zei:

Mocht je de Duitse taal machtig zijn dan zijn er 3 Zwitserse kanalen,

M6, 6TER en W9. Georiënteerd op Suisse Romande. Franstalig Zwitserland. Kwaliteit beeld en audio (AC3) is zonder meer goed. Resolutie (1440x1080) anamorf maar geeft een voortreffelijk 16x9 beeld. Reclamegeweld blijft binnen redelijke perken en de programmering is, in mijn beleving, interessant. Ik ben geen talenwonder maar ik kan het wel een beetje volgen.

 

Verder op FTA-HD gebied drie Hongaarse zenders. Ik versta er geen bal van maar vind het toch wel leuk om ze erbij te hebben :) Ook hier een zeer acceptabele beeldkwaliteit. En ik kan de Hongaren feliciteren: Reclame heb ik er nog niet gezien. Maar misschien heb ik daar nog niet lang genoeg gekeken.

 

Op SD gebied zit er best wel veel op. Zelfs Joyne heeft er 5 streams ongecodeerd. Waaronder mijn geboorteprovincie: Flevoland. Voor het eerst in haar bestaan kan ik Omroep Flevoland bekijken. (CD vroeg te veel geld voor doorgifte zeiden ze) Ik heb wel de indruk dat de doorgifte kwaliteit, van de regionalen, nog beroerder is dan die van CD.

 

Op 17-8-2020 om 17:15, Jan Ambers zei:

Experiment stopt hier, is de moeite niet om voor die paar FTA's al da werk te doen

 

Gelijk heb je. Ik zou dat ook niet meer willen. Maar dan om het proppen van te veel en te kleine LNB's op een (relatief) te kleine schotel. Ik heb de ruimte voor een T90 en wow, een nieuwe wereld gaat voor je open..... zodra de laatste kinderziekten de wereld uit zijn gaat er zelfs een tweede T90 bijkomen.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, kwetal zei:

M6, 6TER en W9. Georiënteerd op Suisse Romande. Franstalig Zwitserland.

Ze zenden heel vaak de originele audio mee uit , dus .... :)

Frans of origineel

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, cookie monster zei:

Ze zenden heel vaak de originele audio mee uit , dus .... :)

Frans of origineel

Mooi! Ik had dat nog niet opgemerkt. Op de Duitse TV ook heel, heel langzaam een omslag op dit punt. Ik heb nu al 1(!) keer meegemaakt de "originalton" beschikbaar was. Maar zo weinig dat het nog niet loont daar systematisch naar te gaan zoeken. Jammer. Gebrek aan ruimte is het niet. Meestal vind je daar 4 audiostreams waarvan 3 exact gelijk zijn .....

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...