Ga naar inhoud


ruis op alle satellieten


mrhakain

Aanbevolen berichten

@kwetal volgens mij weet je niet wat  voor type kaart je heb gekocht waardoor je problemen hebt.

 

Ik werk al jaren met TBS en DD kaarten en nee, niet die goedkope varrianten de Octa tuners van TBS en Octo Tuners van DD.

Verschil is dat DD hoger signaal laat zien tegenover de TBS kaarten. / DD kaarten moeten op 1 input zelfde Frequentie laag hebben dus Horizontale Freqs bij Horizontale Freqs en Verticale Freqs bij Verticale Freqs, TBS heeft dit niet ben je vrij in om Horizontale en Verticale Freqs tegelijkertijd te pakken. 

 

De bewering dat mijn hardware defect is, klopt niet. Het heeft altijd gewerkt zonder problemen , dus alle andere gasten die daar zelfde problemen ervaren hebben dan een defecte hardware volgens jou?.

 

Werk niet met een pc omgeving, ze zitten gewoon in een 2u server met genoeg cores ;)

aangepast door mrhakain
Link naar reactie
Delen op andere sites


Om even met je eigen topic te beginnen: Dat je hardware defect zou zijn heb ik, dacht ik , niet beweerd. Wel heb ik een verband gesuggereerd tussen de kwaliteit van je hardware en het optreden van problemen na het inschakelen van een nieuwe schotel/antenne configuratie. Tenminste, zo heb ik dat begrepen. Dat alle andere gasten bij jou met dezelfde hardware exact dezelfde problemen ervaren, dat punt heb ik even gemist. Dat spijt me.

 

Haha, dat zou zo maar kunnen, dat ik niet weet wat voor type kaart ik heb gekocht....... In mijn verwachting zou het een kaart zijn met twee hardwarematig fysiek gescheiden tuners. Die onafhankelijk van elkaar geconfigureerd en benaderd zouden kunnen worden op het gebied van frequentie, polariteit en (binaire) coderingsparameters. Maar ik zal eens studie gaan maken van je verhaal want eerlijk gezegd snap ik het niet helemaal. Ik heb dan ook maar een klein denkraam.

 

Hoe dan ook heb ik bij het testen consequent de eerste tuner (0 of 1; afhankelijk van waar de fabrikant begint te tellen) benaderd en de tweede consequent links laten liggen.

 

Nu ben ik niet meer dan een eenvoudige hobbyist. Opleiding en aanvangskennis nul komma nul. Maar ik assembleer al sinds 1984 mijn eigen PC's en die van anderen. Tot en met de komst van XP heb ik me redelijk verdiept in de core van besturingssystemen. De ontwikkelingen gaan zo snel en zijn zo intensief dat ik het vervolg heb opgegeven. Ook de diepere inzichten in Linux ben ik niet meer aan toegekomen. Maar ik kan schrijven in Z80, MC 680x0 en 80x86 assembler. Wie kan dat tegenwoordig nog?

 

Goed, bij het probleemoplossen van hardware storingen ontbreekt het me aan dure meetapparatuur. En ook aan de kennis en ervaring om doelgericht te werk te gaan. Mijn werkwijze is om bij een vermoeden van een zieke component deze te vervangen door een component waarvan je weet dat die het wel doet. Simpel maar doeltreffend. Zo heb ik kunnen ervaren dat mijn DD kaart het liet afweten daar waar andere wel functioneerden. Het betreft overigens geen goedkope octagevallen maar een relatief simpele twintuner. (230 euro; zo weinig geld, dat is vragen om moeilijkheden; dat snap ik :) )Het gaat er bij mij ook niet om wat voor signaal de kaart aan de outputzijde laat zien, het gaat me er om wat de kaart van het aangeboden signaal bakt. Hoe dan ook heb ik bij het uitzoeken geen last gehad van het tegelijk een verticale en horizontale polarisatie te willen verlangen van de onderhavige tuner. Misschien kan een van de meelezende forumleden me een beetje in Jip en Janneke taal uitleggen hoe zoiets zou werken.... Ik hoop dat dat kan, want anders zou ik nog gaan denken dat je zelf niet snapt waar je het over hebt :)

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met veel interesse naar die foto´s gekeken en wil er wel wat over zeggen. Dit zonder af te willen kraken of je te kwetsen. Dat is niet mijn bedoeling.

 

Om heel eerlijk te zijn vind het geheel bij elkaar een rommeltje en ondoordacht stapel en prutswerk. De bedoelingen zullen best goed geweest zijn maar dit lijkt nergens op.

De schotels staan te dicht op elkaar en her en der waarschijnlijk elkaar in de weg of elkaars zicht naar de satelliet.

 

Zet de schotels met de laagste elevatie vooran en de schotels met de hoogste elevatie achteraan. En neem om schotels te sparen een wat grotere maar dan met multifeed.

Of neem een langere dikkere mast en zet er 2 schotels in boven elkaar. Ook hier weer zo dat ze niet in elkaars zichtveld naar de satelliet staan.

 

Wat is eigenlijk de bedoeling van het geheel?

 

Onderlinge storing door de LOF´s lijkt me onwaarschijnlijk.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-8-2020 om 16:32, Sprietje zei:

Inderdaad en wat denk je van die Triax-schotel op de voorgrond met 2 zware optische lnb's? Die zijn veel te zwaar voor die gammele arm van een Triax en buigt door het gewicht veel te ver door.

Misschien kan OP daar even de LNB's weghalen en een soort van tuikabel spannen tussen LNB houden en de bovenzijde van de schotel. (lapmiddel, maar ok). Natuurlijk niet echt gaan opspannen zoat de arm naar boven komt, maar zodat de arm onder het gewicht van de gebruikte LNB's tenminste niet kan afbuigen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...