Ga naar inhoud


ruis op alle satellieten


mrhakain

Aanbevolen berichten

Dit is ergens waar ik colo diensten heb, hier hebben ze dus alle schotels op een kleine driehoek gepropt.

Mij wordt gezegd dat mijn hardware problemen heeft, krijg namelijk veel ruis waardoor mijn signaal op 7E oost kaatst/verbreekt. 

 

Wij hebben de volgende dingen al gedaan:

- Cahors 100 vervangen met Cahors 1.2m schotel 

- Fiber LNB's getset (allemaal invacom)

- Invacom Switch gedempt / demping erafgehaald

- Invacom GTU vervangen / geen resultaat

- Diseq switch is van Spaun (4 in 32 uit) > gtu naar diseq switch - > naar Digital Devices DvbS2 kaarten.

 

Wat ik iig wel weet is dat het niet aan mijn hardware kan liggen, aangezien ik hiervoor een tijdje Turksat 42 Oost hier had ( nooit problemen gehad ).

Dus het zou heel vreemd zijn dat mijn DD kaarten opeens op eutelsat 7E opeens defect zijn.

 

Mijn vermoeden is gewoon dat die schotel te vlak bij elkaar zitten waardoor elk Sat signaal met elkaar botst, aangezien ik van een andere maat te horen heb gekregen dat dit ook op hotbird en astra1 gebeurd + met heel licht regen valt het signaal weg.

 

 

6db0d163-6717-4c9b-872b-f8f4e6be4fa8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


rekening gehouden met invalshoeken want je schotels staan vrij dicht op elkaar.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
58 minuten geleden, Sprietje zei:

Wat zie ik rechts in de hoek van de foto voor draden lopen? Zijn dat misschien draden van een 10.000 volt leiding die precies boven de signaal weg van de Cahors 1.2m schotel lopen?

 

Tuidraden van de antennemast?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bellejt zei:

rekening gehouden met invalshoeken want je schotels staan vrij dicht op elkaar.

Inderdaad, en zodra de eerste rij Cahor schotels zou vervangen zijn door 1,2m zullen verder geplaatste 1,2m schotels ook al geen nut meer hebben. De schotels staan imo gewoon te kort op elkaar. 2e Rij wat hoger, en derde nog even wat hoger is hier de simpelst oplossing. Zo de schotelgroottes verder ok zijn op de plek waar deze opstelling staat zal dat je een gewenst resultaat geven. Anders alle schotels van de 2e rij weghalen en elders zetten. De 3e rij kijkt wel over de 1e heen denk ik. BTW waar staat dat mmoie dingetje? En zie ik daar nu ook niet eigenlijk ook een 4e rij schotels?

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Wat zie ik rechts in de hoek van de foto voor draden lopen? Zijn dat misschien draden van een 10.000 volt leiding die precies boven de signaal weg van de Cahors 1.2m schotel lopen?

 

 

Ik zie helemaal geen Cahors 1,2m op de foto die heeft zijarmen aan de zijkant en is onderaan een stuk af gesneden?🤔

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, patje7of9 zei:

 

Ik zie helemaal geen Cahors 1,2m op de foto die heeft zijarmen aan de zijkant en is onderaan een stuk af gesneden?🤔

 

 

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Denisdaf zei:

Ik zie helemaal geen Cahors 1,2m op de foto die heeft zijarmen aan de zijkant en is onderaan een stuk af gesneden?🤔

 

Er zijn meerdere Cahors schotels waarvan je maar een heel klein stukje ziet dus die zouden het kunnen zijn of de foto is genomen voordat de kleinere Cahors voor een Cahors 1,2 meter werd geplaatst.

 

Het zijn inderdaad waarschijnlijk de tuidraden van de mast want net links van de mast lopen ook twee tuidraden.

 

Of de schotels elkaar in de weg staan kun je beter beoordelen als de foto meer van opzij van de schotels genomen is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje geen idee zal het morgen na vragen wat voor draden dat zijn 

 

@bellejt dit heb ik niet zo ingericht wss iemand die daar de schotels op het dak hangt

@Denisdaf hier staat ie dan / morgen gaan ze iig astra1 scheiden en kijken of dat resultaten gaat geven. alles zit zo krap als of ze ruimte willen besparen?

@patje7of9 hiero (cahors aka visiosat)


@Sprietje ik zal kijken of ik morgen wat betere fotos van zijkanten kan maken met wat duidelijkere foto's

9dc57263-ede2-4d6b-97eb-d69aec33e2ed.jpg

f35bf57b-a6fa-4c22-a9ce-0a342eb10ec6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een pracht van een park, alleen hadden ze echt niet op de plaats mogen beknibbelen. Een zo degelijke structuur bouwen, degelijk materiaal, alles mooi gegalvaniseerd, en dan uiteindelijk veel Euro's meer uitgeven door vele manuren te moeten kijken, OOPS hoe gaan we dat nu oplossen? Waarschijnlijk zoals ik zei schotels hogerop plaatsen naargelang de volgende rijen, het zij het platform vergroten en uitbreiden naar links of rechts op deze foto. Ik vind het een gemiste kans om iets "moois" makkelijk bereikbaar, te maken / installeren.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Ventura zei:

In deze geval is een profi satelliet meter echt een must om de veroorzaker te kunnen vinden. 

Wie weet deze mooie staaf / pijp net voor de Visiosat. Zo kort tegen de schotel geeft dit een enorme "schaduw" tov de schotel en de sateliet ginder ergens " in space".

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Denisdaf zei:

Wie weet deze mooie staaf / pijp net voor de Visiosat. Zo kort tegen de schotel geeft dit een enorme "schaduw" tov de schotel en de sateliet ginder ergens " in space".

 

Met een goede profi satelliet meter in spectrum analyse mode is dat snel te achterhalen. Idem voor de Invacom fiber lnb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, mrhakain zei:

Dus het zou heel vreemd zijn dat mijn DD kaarten opeens op eutelsat 7E opeens defect zijn.

Ik zou maar niets uitsluiten op dat gebied......

 

Om te beginnen kende ik dit merk niet eens. Maar het werd aangeraden op het Duitse DVBViewer forum. Duitse kwaliteit kan nooit mis zijn dacht ik en daarom heb ik hem maar blind gekocht. Ik heb/had een octopus CI S2 Advanced PCIe. Die gaat maandag retour. Mijn eerste retourzending ooit(!). Waarom?

 

Bij sterke satellieten en sterke transponders zal je er niets van merken. Dan functioneert de kaart goed. Maar in het (sub)kritische bereik loop je snel tegen problemen aan. De kaart haakt af daar waar TBS en de VU Ultimo, van exact hetzelfde signaal,  nog prima een lock kunnen maken. Volgens mijn helpers in een andere draad zou de eigen ruisvloer van de DD kaart te hoog zijn. Om vervolgens nog iets met (sub)kritische signaalsterkten/kwaliteiten te kunnen beginnen.

 

De bewering dat je hardware problemen heeft zou dus wel eens kunnen kloppen. Mogelijk heeft heeft het schotel bouw bedrijf al een een goede prof satelliet meter in huis en is die opmerking dus niet uit de duim gezogen.

 

Hoe heb je die DD kaarten geïmplementeerd? Werk je in een PC omgeving? Alle TBS kaartjes laten zich gespecificeerd uitlezen met Sambuddy_RF of Crazysat. DD laat dat helaas niet toe. Anders kan je goede indruk krijgen van het signaal zoals dat op jouw station aankomt. Zonder meteen 600 of meer uit te hoeven geven aan een spectrum analyser.

 

 

 

 

aangepast door kwetal
die eeuwige taalfouten....

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...