Ga naar inhoud


Supertennis op Hotbird 13° Oost


Aanbevolen berichten


Dat staat gewoon op KingofSat, https://en.kingofsat.net/detail-supertennis.php

 

Een heel stuk makkelijker te ontvangen dus.

Supertennis had tot nu toe de transponderspecificatie 12475H, DVB-S2, 8PSK, SR 29.900, fec 3/4

nu is het 12616H, DVB-S, QPSK, SR 29.900, fec 5/6

voor de eerste transponder heb je 7,91dB SR nodig

voor de nieuwe transponder heb je 5,18dB SR nodig, een verschil van bijna 3dB (2,73dB)

Dat is voor mijn kleine Multytenne van slechts 45cm een hele verbetering.

Maar helaas nu wel gecodeerd.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een kennis van me in Duitsland. Een tennis fan.

Sinds de transponder omschakeling heeft hij geen Supertennis meer. Hij kijkt hier graag naar.

Hij heeft geen beeld op dit moment en ik kan hem aan de telefoon ook niet verder helpen.

Heb het vermoeden dat er iets met zijn Diseqc mis is.

Ik heb destijds de installatie gedaan op zijn dak. Het zijn 2 schotels. Eén voor Hotbird 13° oost en één voor Astra 19,2° oost. Maar dat is alweer een paar jaar geleden. Met 2 Quattro LNC´s en een 9 x 4 switch. De ontvanger is een Vu+Duo.

 

Ik vroeg om de transponder informatie omdat ik op mijn mobiel een slechte www ontvangst had en KingofSat/Lyngsat niet wilde openen.

Sat4All ging nog wel maar langzaam.

Vandaar mijn vraag.

 

Met dank aan Sprietje.

 

 

 

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Welkom op dit forum, Fer-1. Je hebt je speciaal aangemeld op dit forum voor hulp bij het zoeken naar een oplossing om SuperTennis te blijven kijken.

Als je doelt op de "SuperTennis" stream op de door Sprietje aangegeven transponder 12616H dan ben je slachtoffer van zijn ijver om nieuws te brengen zonder dat eerst grondig te onderzoeken. Die stream heeft een bitrate van ongeveer 600 kbit en kan dus geen HD content bevatten.

 

Gelukkig hebben we hier op dit form ook mensen die geen nepnieuws brengen. Lees het eerste bericht van het volgende topic  en je bent weer helemaal op de hoogte.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2020 om 19:28, HansSurfer zei:

Supertennis is nog gewoon te ontvangen als de schotel op 9°Oost wordt gericht en je nog iets van de spotbeam ontvangen kan. Je hebt er wel een onvanger voor nodig die deze hoge symbotrate en dvbsx kan ontvangen.

Met mijn Channel Master zit jij 0,35 dB boven een lock.

 

Mag ik weten met welke schoteldiameter je de Italy spotbeam binnenkrijgt ?

Hier met een 90cm schotel + VU Zero 4K ontvanger geen signaal.

 

groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, masterw zei:

 

Mag ik weten met welke schoteldiameter je de Italy spotbeam binnenkrijgt ?

Hier met een 90cm schotel + VU Zero 4K ontvanger geen signaal.

 

groet

Masterw 90 cm is veel te weinig en 100 120 cm ook je hebt minimaal een 150 cm schotel nodig voor de italy beam met 120 cm ontvang je deze zenders nog maar net maar alleen op bepaalde tijdstippen en HansSurfer heeft een Channelmaster 120 cm schotel 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@masterw

We zitten beide ver buiten de footprint en met mijn 1,2m Channel Master en een goede Inverto Black Ultra Single LNB (de beste uit een reeks van 7 stuks uit 2020 ) heb ik met een zeer gevoelige Octagon SF8000 (vergelijkbaar qua gevoeligheid met jouw VU Zero 4K) ca 75 % van de dag ( als het helder onbewolkt weer is) beeld op die zender. 

Het is nog maar afwachten of een 1,5 m schotel voldoende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...