Ga naar inhoud


dreambox 920 uhd


felixvos

Aanbevolen berichten

Ik ga mijn vu+ vervangen door een dreambox 920 ik draai pli image ik weet dat ze voor de dreambox geen images maken. Op google kom ik pli image tegen voor de 920 zoals japhar sim 7.3 orginaal image of de pli 6.2 image. Zijn deze op de orginele 920 te instaleren en zo ja ondersteunen ze ook de fbc cable tuner? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, de nepPLi 7.3 werkt goed op een dm920  (Pli 7.3 staat bij mij in multiboot), heb ook een FBC DVB-C tuner en werkt prima met de laatste 7.3

(oudere nepPLi images werken ook, maar geven bij de FBC tuner een foute signaalsterkte weer . Met de laatste nepPLi 7.3 versie is dat in orde)

Je kan ook kiezen voor een openVision 10.2 image (gebruikt OpenPLi develop branch), ondersteunt de DM tuners, werkt beter met allerlei streams, heeft een werkende blindscan functie (en meer)

 

screenshot.jpg.06837c5f462b0e19d1ffd85bb52d9f03.jpg

 

1_0_1_45B_B_1_FFFF0000_0_0_0_20200908112930.jpg.34ea665b299a3c944c8f7112a9b8c561.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt steeds obscuurder bij OpenVision. Zelfs de testversies zijn niet te vinden via de opgegeven link. Eén MediaFire pagina met 'rare' programma's..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenVision heb ik eraf gegooid, je kan geen plugins downloaden en diverse zaken werkten niet en ik had niet de indruk dat ze op het forum enige interesse hadden in mijn bug reports.

En bij het uitkomen van een nieuwe versie moest je die zelf compilen.

 

De OpenPLi van Japhar werkt perfect, ik zie geen verschil met originele OpenPLi (die op m'n andere box draait).

Er komt alleen geen nachtelijke update van ze, maar één keer per maand is toch ook genoeg.

Alleen heb ik tot nu toe steeds opnieuw moeten flashen om die nieuwe versie erop te zetten.

 

De minpuntjes die ik tot nu toe gemerkt heb:

-Blindscan werkt niet goed, dit zou in de OE2.5 images (die gebaseerd zijn op het originele Dream image) wel goed werken.

Soms kan ik, ondanks een lock, transponders met een lage symbolrate niet inscannen (wellicht dat dat ook in andere images niet werkt).

Ik kan geen feilloze screenshot maken, op welke manier ook. Bij HEVC loopt de box er zelfs helemaal op vast. (wellicht dat dat ook in andere images niet werkt).

In OpenVision kon ik voor het downmixen van bijv. AC3 en AAC aangeven in welk formaat dit ongezet moet worden, bijv. AAC naar AC3 zodat je je surround behoudt.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mening had ik al in den beginne gemeld. In eerste instantie was er een downloadpagina, maar geen dedicated feed. Die kon je wel inprogrammeren. Nu is zelfs de download voor de testversies weg.. Dat PersianPrince gebeuren begint meer en meer een egotrip te worden. Een gewone gebruiker wil gewoon kunnen downloaden en via een dedicated feed kunnen updaten... Vaak om gevraagd, maar geen antwoord... Voor het grote publiek dus totaal nutteloos... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk nog steeds met de Dreambox OS 4.3.2r12 van 12-05-2020 met een image release van 11-09-2019, 

is er een andere versie die beter is dan deze of hou ik het beter bij deze dat er opstaat????

het werkt allemaal perfect maar ben benieuwd of er betere images zijn voor deze box.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik al jaren de Merlin Image op mn verschillende dreamboxen (520, 920 en 7080) al dan niet uitgebreid met het "Blue panel" van Gemini.

Nergens nooit problemen mee... 🙂

 

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Mimisiku zei:

Zelfs de testversies zijn niet te vinden via de opgegeven link. Eén MediaFire pagina met 'rare' programma's..

Hoezo niet te vinden? Dan scheelt er iets met jouw ogen. Tijd om wat minder voor het scherm te gaan zitten.
(Mediafire is een gratis online opslagruimte, het is normaal dat er banners en reclame pop-ups verschijnen, kan je uitschakelen)
Maar jij moet steeds alles afkraken en misinformatie geven over dingen waarvan jij je je voordoet dat je er alles van afweet.
Wanneer in een topic iemand iets vraagt over een niet goed werkende dm900/920 is het bij jou altijd hetzelfde liedje, mainboard kapot ... RMA ticket aanmaken.

Terwijl het meestal gewoon om een simpele misconfiguratie gaat.

 

Spoiler

 

Dit zijn bijvoorbeeld openVision images van derden (heb ze niet getest, maar zijn met feeds). Mediafire Groene Knop Downloaden klikken.

https://www.mediafire.com/folder/1a24nu1vqtz9n/Open_Vision_10.1_%28New%29_enigma2_images#wxucikgc91k8g

 

1.jpg.69dcfb913d67c90c78857669de2d72ee.jpg

 

2.jpg.36cd1d68b8ba4d2b064d5a844d0ff05b.jpg

 

3.jpg.e388e51b63293ba6f886414234c430a2.jpg

 

 

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, B17 zei:

Ik gebruik al jaren de Merlin Image op mn verschillende dreamboxen (520, 920 en 7080) al dan niet uitgebreid met het "Blue panel" van Gemini.

Nergens nooit problemen mee...  🙂 

Nergens nooit problemen mee...? m.a.w. altijd problemen mee... 🙂

Ik gebruik de originele dreamOS firmware. Werkt ook prima.

aangepast door satmaat
Link naar reactie
Delen op andere sites

@satmaat

Ik ben/was Dreamboxer van het eerste uur. Begonnen met de DM7000 en later de DM800HD-PVR, DM800se en weer later de DM8000. Had daar ook absoluut geen problemen mee. Logisch dat de DM920 bovenaan mijn verlanglijst stond. Maar ja, ik ben ook maar een Joe Schmoo en moet daar dus gewoon voor sparen. Tegen de tijd dat ik hem kon bestellen stond het officiële Duitse forum al vol van problemen met deze box. Je kunt dit gewoon nalezen, is geen geheim. In alle gevallen moesten die mainboards worden omgeruild. Ik heb de boot afgehouden. Mijn collega had intussen wel zo'n box aangeschaft en ook zijn box was met 3 maanden dood.. Is uiteraard óók omgeruild. Op dat punt heb ik besloten om hem maar links te laten liggen.. Het is echt niet zo dat ik een Dreambox-hater ben, maar verwacht zeker voor dat geld een optima-forma box....

 

Wat betreft de Openvision heb je deels gelijk.. Mijn ogen zijn bar slecht (leeftijd) maar ook mijn verouderde iPad 4 op iOS 10.3 werkt daaraan mee. De mede-verouderde Safari opent niet alle sites en laat ook niet de nieuwere inline codes zien... Ik zie de download knop niet omdat de link niet correct werkt... Voor zover mijn verdediging.

 

Even een update.. Bij de buren dezelfde link geprobeerd en daar werkt het wel. Heb de versie voor de HD60 gedownload en deze over de oude 7.53 geïnstalleerd. Box opnieuw gestart. Werkt op het oog prima (is ook geen spannende ontvanger, single tuner zonder FBC etc.). Een paar hele kleine oneffenheden heb ik wel bemerkt:

 

Tijdens de startupwizard valt een stukje tekst weg (net of het font iets te groot is). Bij de keuze 'geen zenderlijst installeren' staat er plots een idioot groot boeket in de ontvanger. Bij de softcam keuze heb ik gekozen voor OScam.. Kijk ik bij /etc/tuxbox/config dan is daar ook info van oscam-emu, oscam-smod en ncam..

 

Allemaal kleinigheden.. Alleen wat extra opschoonwerk.

 

Bij het kiezen van een zender als de box net gestart is 'hakkelt het geluid'. Ga je een zender verder en weer terug is het over. Ook als je een minuutje wacht op dezelfde zender...

 

Voor de rest blijf ik bij mijn mening dat er gewoon een dedicated server moet zijn waar alle builds gewoon zijn te downloaden! De testversies zijn alleen voor de meest populaire boxen en daar zit toevallig de HD60 ook bij...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens heb ik vandaag de iPad4 geleegd (herstelmodus). Backup vanuit de iCloud teruggezet. Nu weer 9GB vrij.........

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku
Die ervaring heb ik met andere boxen gehad. (zelfs met 2 vrij recente 4K boxen, flash geheugen kapot, adapter kapot, bugs, …ik ga geen merken noemen)
Met mijn dreamboxen heb ik wat meer geluk, die hebben het nog nooit begeven. (dm800/dm800se/dm7080/dm900/dm920/dmone)
En ik ben iemand die heel veel images op de boxen heeft uitgeprobeerd, zowel in het flash geheugen als met multiboot.

Wat de openVision images betreft geef ik je gelijk. De test images (gemaakt door derden) bevatten veel onnodige plugins en softcams die niet via  het gewoonlijke menu lopen.

Daarom gebruik ik die test images ook niet.
Ik build de images voor mijn dreamboxen zelf en laat alle overbodige zaken achterwege.
Softcams voeg ik manueel toe, gebruik een andere grab file om screenshots te maken, en voeg ook download feeds toe voor plugins.

 

Aan Topic starter is bevestigd dat de japharPLi 7.3 versie goed werkt met FBC kabel tuner. (openVision was als alternatief vermeld. Beide images met de FBC kabel tuner getest)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij geldt hetzelfde.. Veel images getest en daarom ook OpenVision. De OpenVision 7.53 deed het op de HD60 heel behoorlijk en wilde de laatste versie proberen. G

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft je doen besluiten om een DMOne te kopen? Had je daar een bepaalde toepassing/test voor ogen? Heb daar ook aan gedacht, maar buiten het feit van de 53KMips SoC kon ik niets bedenken wat de VU+Ultimo 4K ook prima kan... Ben ik best benieuwd naar....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...