Ga naar inhoud


Xiaomi Mi A2 batterij vervangen, ervaring?


Con

Aanbevolen berichten

Mijn batterij begint kuren te vertonen (denk ik).

 

Ik weet (alleen niet meer wie) dat hier gebruikers zijn

van de smartphone.

 

Nu heb ik een video bekeken duidelijk dat duidelijk in

kaart brengt maar wil graag ook ervaringen weten.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden, Con zei:

Mijn batterij begint kuren te vertonen (denk ik).

Voor je aan een andere batterij gaat denken weet je zeker dat je geen stroom vretende apps hebt draaien? Volgens mij staan er in de play store apps die dat kunnen laten zien. Ik heb 1x een app gehad die zoveel stroom trok dat mijn mobiel na 10 uur helemaal leeg was.

 

Verder kan ik je niet helpen met de batterij replacement want ik heb een Redmi en dus een ander model.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje stout geweest. Mijn telefoon

hangt de hele dag 24/7 aan de lader, ik zeg tegen mijzelf "foei".

Dus kan ik mij na 1,5 jaar voorstellen dat de batterij moe is.

 

Toch neem ik jouw tip ter harte immers, soms begint hij

na 4 uur al te janken en soms duurt dat véél langer.

Dus wellicht applicatie afhankelijk

 

Het vervelende is dat je voorheen in Android een app écht

kon afsluiten (Android one), die functie is bij de laatse

versie niet meer beschikbaar.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een app geïnstalleerd die 10mln afnemers had.

Ben benieuwd wat deze app gaat zeggen, hij moet nog

inleren...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Psychosammie zei:

Je kan toch gewoon onder Android zien welke apps het meeste verbruiken?

Ik kan op mijn telefoon standaard niet zien of een app veel stroom gebruikt, dat kunnen bepaalde apps veel beter. Ik had voorheen een app met in de naam toolbox en deze zag gelijk of een app veel stroom gebruikte gaf daar een melding van en dan kon je kiezen zelf afsluiten of auto laten afsluiten. Ik heb nu sinds een maand of 3 weer een splinternieuwe telefoon en daar heb ik uiteraard dit soort problemen nog niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de redmi s2 merkte ik ook in feb/mrt dat de accu heel snel leeg liep t.o.v. vroeger. (net 2 jaar oud)

Setje voor vervanging besteld en iemand met heel rustige handen de accu laten vervangen.

Eerst dacht ik nog dat het de nieuwe firmware was in februari, maar hij werkt weer top tot 4 dagen sap in de accu.

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij android naar de "accu" gaat via instellingen, kan je daar zien welke app het meeste van je batterij vraagt.

 

ik heb onlangs bij mijn moto X-play de batterij ( die normaal niet vervangbaar is) vervangen.

Daarna deed de telefoon het niet meer.

ik kwam nog wel in de "bios" maar Android wilde niet meer starten, ook niet met de oude batterij.

 

Er is dus altijd een risico dat het misloopt.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Met de redmi s2 merkte ik ook in feb/mrt dat de accu heel snel leeg liep t.o.v. vroeger. (net 2 jaar oud)

Setje voor vervanging besteld en iemand met heel rustige handen de accu laten vervangen.

Eerst dacht ik nog dat het de nieuwe firmware was in februari, maar hij werkt weer top tot 4 dagen sap in de accu.

 

Hier en shot van de status;

image.thumb.png.1c00ba14b17e20d4835296a2b17b951c.png

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Tonskidutch zei:

Lekker duidelijk is anders maar goed zal wel een vertaalde app zijn.

Je vroeg naar ervaring met het vervangen en die heb je van twee personen.

ciao ciao

Vreemd, ik liet met dit shot alleen zien dat

de capaciteit (gezondheid) van de accu 79% is.

 

Eigenlijk geeft dit weer en bevestigd jouw ervaring

dat de accu wel degelijk op zijn retour is, toch..?

 

En wellicht bracht jou de banner van Taskkiller

enige verwardheid. Maar dat krijg ja als je een

gratis app hebt.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke batterij gaat op retour zodra je hem gebruikt maar als 80% nog goed is van de batterij zijn het toch apps die de telefoon leeg trekken. Ik heb telefoons gebruikt die nog 55% hadden en daar ging ook alles nog prima mee moest de telefoon enkel zodra ik ging slapen op de lader zetten en dan kon die toch weer een hele dag zonder problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...