Ga naar inhoud


dreambox 920 uhd fbc kabeltuner


felixvos

Aanbevolen berichten

Het is  een kwestie van de juiste drivers toevoegen maar Openpli doet alleen maar moeilijk als het om dream multimedia gaat, terwijl andere image makers vaak exact dezelfde code gebruiken als openpli en het wel werkend maken.  Het gaat allemaal om sponsoring en heeft niks met closed source te maken. 

 

Notabene er verschijnen aangepaste openpli images van derden voor boxen die zgn geen ondersteuning meer hebben, ultiem bewijs dat het pure onwil is van het openpli team.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hear hear, dat suggereren er meerdere (waaronder ikzelf). Als je ze daarop aanspreekt is de beer los!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Codx zei:

Het is  een kwestie van de juiste drivers toevoegen maar Openpli doet alleen maar moeilijk als het om dream multimedia gaat, terwijl andere image makers vaak exact dezelfde code gebruiken als openpli en het wel werkend maken.  Het gaat allemaal om sponsoring en heeft niks met closed source te maken. 

 

Notabene er verschijnen aangepaste openpli images van derden voor boxen die zgn geen ondersteuning meer hebben, ultiem bewijs dat het pure onwil is van het openpli team.

Kun je je, een voorstelling maken van wat er eventueel aan vooraf gegaan is, aan die onwil waar jij het over hebt? Het is maar een suggestie, ik kan het ook niet invullen. Ik ben een zéér tevreden gebruiker van, o.a. de DB-8000, maar voor mij haalt het orginele image het niet bij de image´s, die door liefhebbers kosteloos worden ontwikkeld. Kortom, ik kan het mis hebben maar om nu meteen een alternatieve groep van image´s bouwers te kakken te zetten... Mimisiku, met respect voor al zijn hulpvaardige inbreng, heeft veel aanmerkingen op openpli´s inzet, maar ze laten zijn azijnpis nog steeds ruimhartig toe. Wie is hier de beer?  

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze laten het toe omdat het geen 'azijnpissen' is. Goed, ook ik zit er weleens naast, maar in vele gevallen zijn de klachten serieus én ik blijf verder ook gewoon beleefd.

Ik ga al heel lang mee met OpenPli.. Eerst gewone PLi (exclusief voor de Dreambox) en de voorlopers van het Hydra Team (Angharad, Nautilus etc). Probleem is niet zozeer OpenPli als image, maar het karakter van de Mods. Ga ik verder niet (meer) op in... Ik heb ook absoluut geen rancune tegenover OpenPli gebruikers, help ze met net zoveel plezier.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ze laten het toe omdat het geen 'azijnpissen' is. Goed, ook ik zit er weleens naast, maar in vele gevallen zijn de klachten serieus én ik blijf verder ook gewoon beleefd.

Ik ga al heel lang mee met OpenPli.. Eerst gewone PLi (exclusief voor de Dreambox) en de voorlopers van het Hydra Team (Angharad, Nautilus etc). Probleem is niet zozeer OpenPli als image, maar het karakter van de Mods. Ga ik verder niet (meer) op in... Ik heb ook absoluut geen rancune tegenover OpenPli gebruikers, help ze met net zoveel plezier.

Oke, neem ik mijn verdachtmakingen terug. Je hoeft je natuurlijk niet alles laten welgevallen, maar als je, zoals ik, bij gebrek aan kennis, niets kunt toevoegen, is bescheidenheid geen slechte binnenkomer. Ik heb het nu over mijzelf hé! Jij mag de jouwe zelf invullen. 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwijt het OpenPli team dat ze hypocriet en afschuwelijk arrogant zijn (daar komt het op neer). Aan de ene kant moeten er voor iedere 'dime and penny' ontvanger een OpenPli zijn.. Waarom? Simpel! Het is er verkoopargument. OpenPli geniet bekendheid en een boxus onbekendus verkoopt (beter) als er OpenPli op draait. Aan de andere kant lopen ze te zeuren dat er te weinig 'handjes zijn' en het 'maar hobby  is. Het wordt kostenloos ter beschikking gesteld. Maarrr... en daar komt de keerzijde! Verreweg de meeste gebruikers snappen niets van Linux (en willen het ook niet weten). De box moet het 'gewoon' doen! Niets meer, niets minder.. Het feit dat soms na máánden oude fouten gewoon weer terugkomen omdat er 'ergens' wat gereverred is.. Klaag je daarover, dan krijg je de kous op de kop. Dan ben je een 'zeikerd' en 'heb je nergens verstand van'.. Jij bent als OpenPli gebruiker overgeleverd aan hun grillen en het is precies dát deel waar ik me aan stoor. Ik kom uit de ICT en techniek. Als ik iets afleverde wat niet werkte, mocht ik het meteen oplossen. Eerst testen, dan pas uitgeven!! Helaas schijnt dat anno MMXX anders te moeten..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ik kan jouw aanmerkingen niet onderschrijven, niet omdat ik het er niet mee eens zou zijn, maar omdat ik in gebreke blijf met mijn kennis over de zaken waar we het hier over hebben.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, waterpas zei:

Oké, ik kan jouw aanmerkingen niet onderschrijven, niet omdat ik het er niet mee eens zou zijn, maar omdat ik in gebreke blijf met mijn kennis over de zaken waar we het hier over hebben.

 

Maar waarom reageer je hier dan überhaupt?   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...