Ga naar inhoud


M7 sat801 traag opstarten


smetin

Aanbevolen berichten

Ik heb een M7 SAT801 HD ontvanger gekocht om FTA zenders te kunnen ontvangen.

Het is blijkbaar een Canaldigitaal kastje, want voorgeprogrammeerde instellingen voor astra 1, 2, hotbird kan ik niet wissen. Dat is niet het grootste probleem.

Wat erg storend is het opstarten van het kastje 'boot'... seconde of 10-20 wachten, dan is het opgestart. Is dit normaal?

Ik heb meerdere sat ontvangers gehad, dat was aanzetten 1 a 2 tellen wachten en het was opgestart.

 

ik heb firmware v2.12a geïnstalleerd. Schijnt het nieuwste te zijn.

Is er een andere firmware update hiervoor beschikbaar?

Is iemand bekend met een ander, beter firmware voor M7 sat801 kastje?

 

 

 

aangepast door smetin
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hallo Smetin, je hebt een ontvanger gekocht, welke speciaal voor de satelliet provider Canaldigitaal geprogrammeerd is.

Dit is gesloten software waar je zelf niets aan kan veranderen.

 

Helaas, je zal ermee moeten leven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Smetin.

Ik heb hier sinds 2011een Sat801 van TVV. De smartcard is verhuisd naar mijn VU+ UNO 4K SE.

Je hebt de laatste firmware.

Ik heb even de opstarttijd gemeten:

- slaapstand: rood lichtje, uur in venstertje.

- STB knop op afstandsbediening -> lichtje groen en "boot" in venstertje.

- na 31 seconden (3x gemeten) -> (lichtje groen en) uur in venstertje.

Heb het altijd zo traag geweten, maar had die tijd nooit gemeten.

Groetjes.

VU+ UNO 4k SE DVB-S2X -Technisat Digiplus UHD S - Triple LNB Quad (19.2E, 23.5E, 28.2E).

Terug in hun doos: M7 MP201 - M7 SAT801 - TVV losse smartcard met Basic+ abo (TVV opgezegd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht handig om deze weer te koop te zetten en daarvoor een simpel FTA ontvanger the te kopen. Als puur FTA je wens is kun je al voor €50 klaar zijn.

 

De M7-Sat801 is zoals boven vermeld een gesloten Canal Digitaal ontvanger the. Behoorlijk traag en weinig configureebaar. De boottijd is zo lang omdat hij probeert een smartcard te lezen, die er natuurlijk niet is...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was volgens mij de eerste fabriekssoftware van de M7-Sat801. Die ga je niet vinden. Deze boxjes werden via OTA gedwongen opgewaardeerd om aan de eisen van M7 te voldoen. Deze eerste versie was zo buggy dat je daar echt geen plezier aan beleeft. Downgraden gaat niet omdat de software dit weigert. Je kunt alleen van 'oud' naar 'nieuw'. Niet andersom..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor gewone FTA ontvangst koop je gewoon een simpel ontvangertje... Die gesloten dingen moet je heel erg links laten liggen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik deel graag mijn ervaringen mat anderen. Bij deze.

Bij dit type decoder, die best wel een goed beeld geeft, komen meerder problemen voor.

Uit mijn ervaring kan ik de volgende mededeling doen:

vervang alle condensatoren op de hoofdprint, een stuk of 15, en ook in de power supply.

Je staat verstelt van het verschil. langzaam omschakelen voorbij, helft van de ontvangst voorbij, smartcard errors voorbij.

Dit is 1 van mn laatste meldingen op dit forum, maar wil graag mede satturs ermee helpen.

Succes.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...