Ga naar inhoud


23_10_20_Enig2_Mtr_02-Set met Ziggo


Satje07

Aanbevolen berichten

Zo er is dus wel belangstelling; nou misschien toch nog een reden om het voort te zetten, 

Ik steek hier zo,n 6 uur per week werk in dus mag wel eens laten weten dat het gewaardeerd wordt.

Er is altijd een vaste groep die dit wel deed, maar aan de downloads zag ik dat de meeste dachten 

gaat wel goed zo.

Nou had ik het idee om in de toekomst dit proberen samen met enkele satters te doen.

Vaak heb je voor zo,n uitgebreide lijst wel een draaibaar systeem voor nodig, en ik denk dat er ook onder hun

wel zijn die een bepaalde satelliet als hen favoriet zien, dito voor steaming camera,s zowel  lokaal IPTV  en andere landen

dan nog niet te spreken over streamlink cams van youtube.

Het idee zou zijn dat meerde zo,n Sat of lijst bijhouden dus af en toe scannen en in dan een gezamenlijke lijst zetten: 

Vrijdag uploaden naar mij ik het samenstel  en s,avonds erop zet, dit alles is alleen met dreamset mogelijk, andere 

editors zijn ongeschikt hiervoor.

Ik hoor graag of hier door meerdere belangstelling voor is of betere goede ideeën hebben.

Ed

23_10_20_Enig2_Mtr_02-Set met Ziggo.rar

  • Bedankt 1

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou het iig. beperken tot 1 keer per maand, Ed. Dat is vaak genoeg.

Een goede zenderlijst maken kost enorm veel tijd, is mijn ervaring.

Ik vrees dat ik je sowieso niet kan helpen, los van of ik de tijd ervoor heb, omdat m'n Mac helaas niet met dreamset werkt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ed,

 

Je hoeft echt niet elke week een lijst te maken..

Wat betreft draaibaar systeem, ik heb een draaibare schotel en wil zeker mee doen om zo'n lijst op te bouwen samen met andere satters.

 

Misschien even kijken hoe we zo'n community kunnen opzetten.

 

in ieder geval weer super dat je een lijstje hebt gepost.

 

@minplus, op de mac heb je ook goeie software voor zenderlijsten.. 

Ik heb op mijn mac fussion draaien met windows 10 om eventueel dreamset te gebruiken.

 

 

 

 

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook wel helpen om een goede zenderlijst te maken. Heb een draaibare installatie (180cm Channel Master)die sats kan scannen vanaf 75 oost tot 34,5 west. Afhankelijk van de deelnemers zou je dan af kunnen spreken dat een bepaalde persoon vaste sats  inleest.

Mij lijkt het genoeg als je elke 2 weken  een nieuwe lijst post. Dan is het naar mijn mening voldoende.

 

 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, michel130 zei:

 

@minplus, op de mac heb je ook goeie software voor zenderlijsten.. 

Ik heb op mijn mac fussion draaien met windows 10 om eventueel dreamset te gebruiken.

Snap ik, maar ik ga geen 150 of meer euri uitgeven om win10 op m'n perfect draaiende Mac erbij te zetten

50 minuten geleden, michel130 zei:

 

 

 

 

 

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u Satje voor deze unieke lijst!

Ik weet dat sommigen enorme bedragen vragen om een beetje te sleutelen aan software.

Je zou dus eventueel ook een kleine geldelijke bijdrage kunnen voorstellen als men gebruik maakt van uw lijsten ...

Vraag is hierbij of je dan de echte hobby geen geweld aandoet.

aangepast door frank54
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satje07  Volgens mij heb ik jaren terug al gesuggereerd dat je beter de samenwerking kon zoeken met anderen, niet alleen om het voor jezelf makkelijker te maken maar ook om de lijst verder te verbeteren. Wat heb je aan destijds 5 mensen die separaat een lijst uitbrachten die allemaal op elkaar lijkt.   En niemand vraagt dat je 6 uur per week hier mee bezig bent daar kies je zelf voor.  Wij zijn ook tevreden met 1x per maand zoals vaak is aangegeven.

 

Ik dank je voor je lijst maar dat blijf ik niet aan het zeggen,  je weet dat het gewaardeerd wordt door velen maar als je wilt dat we voor elke download een reactie gaan geven,  dan kun je er beter mee stoppen denk ik.  Dat vind ik zo vreselijk kinderachtig.

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus Je kan op je mac, maar waarschijnlijk heb je dat al draaien dat DemonEditor.  https://github.com/DYefremov/DemonEditor/tree/experimental-mac

Of als je toch windows wilt draaien kan je eventueel Fusion 12 Player gebruiken of virtualbox deze twee zijn gratis 😉

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja bedankt voor de reacties; test 1e verwacht ik van niemand dat hij/zij een hoge investering in een nieuw draaibaar systeem doet.

Tijd is verder voor de meeste een schaars iets maar voor een hobby kun je altijd wat vrij maken.

Eens in de ....zoveel tijd b.v. een maand is onzin als je het een beetje bij wilt houden er zijn veel te veel veranderingen per maand,

dan ook nog iptv en webcams e.d.

Voor de uiterste in het Oosten moet je nl een flinke wok hebben die zou dan laten we zeggen van 45 oost tot ...Oost kunnen bekijken en 

in dan even de favorieten kunnen  updaten en b,v, aan mij kunnen sturen voor de algemene sats 28/23/19/13/09 moeten er meerdere dit kunnen doen

desnoods meerder maar 1 sat per deelnemer en uppen op een nader afgesproken manier. 

Ik blijf zelf heus nog wel actief er blijft nog zat over, buiten het verwerken

Dus misschien kunnen we hier samen wat mee aan.

Bedankt alvast Ed

  • Like 1

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed zoals eerder al aangegeven  wil ik wel meehelpen om de zenderlijst up to date te houden.

Afhankelijk van het aantal deelnemers dan afspreken wie wat gaat doen. Valt me wel op dat er nu wel veel bedankjes komen maar nog weinig animo om te helpen.

Kom op mensen als je de lijst van Ed zo goed vind  help dan ook mee om hem nog beter te maken.

Wat betreft het aantal updates lijkt me  dat tweewekelijks voldoende is. Als er echt veel veranderd  in die 2 weken dan kan een ieder die voor zichzelf ook wel inscannen naar eigen behoefte

Om een begin te krijgen wil ik de sats vanaf 45 oost tot 75 oost wel inscannen met een 180 cm schotel.

Ik gebruik Dreamset maar heb nog wel even wat tips nodig om de lijst zodanig in te richten zodat jij er niet veel werk aan hebt. En dan bedoel ik met name van hoe sorteer je de zenders op provider/ codering  etc

  • Like 1

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik kan als het goed is ook richting 75 oost draaien en naar het westen kan ik tot maximaal 34 west.

De schotel van mij is 120 cm groot.

 

zoals @Plepkeshenkie aangeeft hoe kunnen we het beste zo'n scan doen etc... 

Ik kan bijvoorbeeld in de nachtelijke uren de receiver instellen scan alles automatisch van 75 oost t/m 34 west en die exporteren uit de receiver en opslaan in dreamset maar moeten we dan nog een recente satellite.xml file erin zetten? met alle frequentie etc.

 

 

 

 

 

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...