Ga naar inhoud


23_10_20_Enig2_Mtr_02-Set met Ziggo


Satje07

Aanbevolen berichten

Op 24-10-2020 om 11:01, michel130 zei:

@minplus Je kan op je mac, maar waarschijnlijk heb je dat al draaien dat DemonEditor.  https://github.com/DYefremov/DemonEditor/tree/experimental-mac

Of als je toch windows wilt draaien kan je eventueel Fusion 12 Player gebruiken of virtualbox deze twee zijn gratis 😉

 

 

Blijft dat het geen Dreamset is en ik niet 150 aan Windows uitgeef voor op m'n Mac. Heb Windows en Dreamset op m'n XP maar die hang ik niet meer aan internet sinds de ondersteuning gestopt is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, minplus zei:

Er verandert dagelijks wat maar ik denk dat 95% van de mensen heel gelukkig is met 1x per maand een nieuwe lijst en 90% met eens in de 2 maand.

 

Inderdaad, er veranderen dagelijks dingen maar dat is helemaal niet interessant.  Ik zet er gemiddeld om de 3 maanden een nieuwe zenderlijst in dus ik vind dat 1x per maand prima te doen is, waarom zou je dit wekelijks uitbrengen, is alleen maar extra werk.  Bovendien andere makers doen dit ook gemiddeld 1x per maand. 

 

Ik heb zelf mijn zap boeketten voor Ziggo, en Sateliiet die ik in elke nieuwe Satje07  lijst kopieer met DreamboxEdit.  Ik beschik over een draaibare schotel van 45 oost tot 50 west ongeveer. Overigens is niet elke sat-positie ingesteld op dit moment.  Ik heb vroeger (20 jaar geleden) zelf frequentie lijsten uitgebracht en ook zenderlijsten gemaakt dus het is niet geheel onbekend voor me.   

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, michel130 zei:

Hallo,

 

Ik kan als het goed is ook richting 75 oost draaien en naar het westen kan ik tot maximaal 34 west.

De schotel van mij is 120 cm groot.

 

zoals @Plepkeshenkie aangeeft hoe kunnen we het beste zo'n scan doen etc... 

Ik kan bijvoorbeeld in de nachtelijke uren de receiver instellen scan alles automatisch van 75 oost t/m 34 west en die exporteren uit de receiver en opslaan in dreamset maar moeten we dan nog een recente satellite.xml file erin zetten? met alle frequentie etc.

 

 

Probeer eens van 4 west t/m/ 30 west een scan te doen kijken wat jij ziet daar met jou schotel,  zou 3,4,5,7,8,11,12.5,14,15,18,20,22,24.5,27.5,en 30 moeten zijn 

Als je mijn lijst/xml neemt moet je een deel kunnen vinden , lijst is 100% maar een schotel van 120 zal je zeker niet alles mee zien, en ik voeg ook wel eens e.e.a.

met de hand bij vanuit https://nl.kingofsat.net/new.php of https://www.flysat.com/index.php gaat soms vlugger als met een scan, zet ze als bericht vrijdag ochtend 

naar mij verwerk ik het, zou leuk zijn als het wat wordt .

Ed

 

 

 

 

 

satellites XML.rar

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satje07 Hierbij de latestscan voor gebied west wat ik binnen had kunnen halen met mijn schotel antenne.

Hopelijk heb je hier iets aan.

 

Michel

 

scanwest.zip

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...