Ga naar inhoud


DM8000 alternatief


OllieBB

Aanbevolen berichten

Deze topic is al weer stoffig maar ik hoop toch dat iemand hier nog op kan reageren. 

Na 14 jaar (!! 👏👏) is mijn dreambox 8000 helaas helaas toe aan vervanging. Ik ben niet zo technisch, heb er open pli 8.1 p gezet, van 31 augustus 2021, maar hij blijft crashen, vrijwel iedere dag. 

 

Ik moet dus ook op zoek naar een alternatief, helaas. 

Heb gewoon canal Digitaal, zoek verder niet zoveel. 

Maar, wat ik ontzettend waardeer en waardoor ik nooit via kabel wil kijken, 

zijn alle instel mogelijkheden van de dreambox. 

Dus hoe ik mijn PCR opsla, en weer geef, hoe ik kan spoelen die reclames (onder nummer 9 heb ik tegenwoordig 8 minuten skippen ingesteld, wèg reclame), mijn timer menu, etc etc etc. 

 

En ik moet zeggen, mijn vorige software, voordat ie vorig jaar zomer compleet vast zat, was daarin nog veel uitgebreider en voor mij was de nieuwe open pli versie 8.1 al een hele aderlating. Timer menu moet via menu, green rechtstreekse knop meer, displays van de pcr of zenderlijst zijn niet zo mooi of overzichtelijk met, enz. 

Maar al met al, ik zou niet zonder kunnen. 

 

Heeft de VU ook al deze mogelijkheden, kun je hem helemaal naar je hand zetten en dan ook nog redelijk makkelijk voor een niet techneut zoals ik? 

 

Graag advies, 

sprak zij, nu ze net weer haar dierbare dreambox heeft moeten herstarten. 

 

Bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht eerst interessant om te weten of de crashes te achterhalen zijn. M.a.w. is het de hardware of toch software. Mijn nog 100% werkende DM8000 is in de zomer van 2020 vervangen door een VU+Ultimo4K.

 

Eerste verdachte is een (bijna) defecte HDD. Terug te vinden in de crashlog.. Mijn DM8000 heeft in 11 jaar tijd ook 2 HDD's versleten. 2de verdachte is geheugen problemen door 'rotte' plugins.. OpenPli 8.1 is te zwaar voor de DM8000. Beter blijven bij OpenPli 7.3

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...