Ga naar inhoud


DM8000 alternatief


OllieBB

Aanbevolen berichten

Kan er nog aan toevoegen dat hier nieuwe tuners (van VU) langer meegaan dan de ervaring die Mimisiku heeft, ook al draaien ze hier 12 of meer uren per dag.

Waarbij ik na jaren proberen en vergelijken PLI prefereer boven VTI, iets wat heel persoonlijk is.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je maakt alleen een denkfout dat 1 tuner voor Astra 1 is en de 2de voor Astra 3. Dat zou alleen zo zijn als je gescheiden LNB's hebt met 1 kabel (dus 2 kabels totaal).

Heb je een duoLNB van Canal Digitaal/TV-Vlaanderen dan zit daar een DiseqC 1.0 switch ingebouwd.. Kijk eens naar je tunerinstellingen van je DM8000 en post die hier..

IMG_1279.JPG

aangepast door Mimisiku
Fotootje ter verduidelijking

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, OllieBB zei:

Van telenet hebben we een gele losse kaart met een CI+ module (zit nu in de TV)

Dat is niet echt een losse kaart, de kaart is wel aan de module gekoppeld.

Je kunt ze natuurlijk wel uit de module halen, in die zin is ze 'los'.

Maar het is anders dan de TVV kaart die je zonder module kunt doen werken.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, OllieBB zei:

Ik zie dat de Ultimo ook kan streamen

alle Vu+ modellen kunnen streamen net als alle dreamboxen, das geen nieuw wonder

maar kan wel je budget helpen bepalen

VTI staat er niet op bij geen nieuwe box

dat kun je laten doen maar beter is het; om dat zelf één keer te doen en daarvoor is er van Jürgen op Sat4All een mooie tutorial (klik op de link)

 

per type of beter gezegd model is er een specifieke methode, die heb ik in dat draadje van Jürgen aangevuld voor sommige latere modellen

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Tonskidutch zei:

nu breekt m'n klomp

er zijn toch echt mensen op het forum hier die beweren dat ze die de telenet kaart met oscam in de reader toepassen

anders had ik het ook helemaal niet genoemd als optie!

 

dan moet je de codes weten dat in de CI+ module zitten en die linken aan de kaart, anders lukt het niet.

vroeger kon je dit met een digicorder en rode telenet smartcard, maar die codering is onlangs uitgezet op de kabel, zelf die CI module met software op zodat je kon kijken werkt niet meer.

nu enkel nog officieel de ontvanger of CI+ module gebruiken van telenet ;) 

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk hetzelfde verhaal als 'onze' UPC/Ziggo Nagra kaarten..

Heb je de unieke RSA en Boxkey dan werkt het ook met OScam. Het verkrijgen ervan is echter niet publiek (en dus prijzig)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen de VU+ ultimo besteld.  (Genoeg performance en mogelijkheden)

 

Telenet Smart Card

De telenet smartcard krijg je dus niet aan het werk met de OSCAM softcam (Jammer!!)

ik heb ook de Telenet CI+ module (kaart en module zitten in de TV) 

is er wel support in OpenPLI voor de Telenet CI+ module/kaart? 

Of toch proberen via de unieke RSA en Boxkey??

Note: we doen niets illigaals hier, maar Telenet support in de box is gewoon een stuk gebruiks vriendelijker als in de TV

 

Tuners

Nog even terug komen met betrekking tot de tuners en de LNB

Ik heb een Tripple LNB (dus Astra 1,2,3 ) met ingebouwde Quad Switch en vier kabels van de box naar de Switch in de mast.

Als de eerste tuner via de switch op Astra 1 geschakeld is, dan kan de tweede tuner nog steeds kiezen voor Astra 1,2 of 3.

Echter als alle twee de tuners bezet zijn (1 op Astra 1 en de andere op Astra 2) dan heb ik nog steeds een derde tuner nodig om naar de Astra 3 te kijken toch??

En met FCB heb je dan nog genoeg keuzes natuurlijk.

 

Streamen

Streamen is inderdaad ook mogelijk met de dreambox.

Wat ik nu wil proberen is te streamen naar mijn Samsung TV in de slaapkamer en daar de sat box weghalen.

Er is een media player beschikbaar in de samsung TV, dus ik kan gewoon content streamen van mijn NAS.

Wat mooi zou zijn is om met de media player in de TV life content te streamen van de VU+ box

 

Bedankt!!

 

Frans

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met FBC heb je 8 tuners maar vanwege je legacy LNB alleen ontvangst in hetzelfde kwadrant (áls een tuner bezet is). Je kunt dus in principe in elk geval 2* kijken en opnemen.

Zoals gezegd: Openi ondersteunt géén CI+. Er slingeren diverse CIPlusHelpers op het net. Of er één op OpenPli (7.3) werkt is een kwestie van Google en proberen. Let er wel op dat áls het werkt een CI+ maar 1 stream verwerkt. Dus kijken óf opnemen (tenzij je achteraf decoderen hebt aangezet en bij opname niet decoderen hebt aangegeven)

 

Ik weet het: een hoop extra info..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenet voor dvb-c in de CI+ kan je alleen gebruiken met het VTI image. Ook met een uitgestelde decodering tijdens standby van gecodeerde opnames via die CI+.

en dat naast een andere kaart voor dvb-s2x

dus dat komt wel goed

is iets minder makkelijk als alles bij elkaar middels oscam maar je schreef ook telenet is een terugval optie

 

sorry @Mimisiku, we waren wellicht gelijktijdig aan het schrijven :wink:

aangepast door Tonskidutch

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwah, dat valt reuze mee hoor. OScam en CI+ gaan best samen. Gewoon in OScam.dvbapi een ignore regel opgeven voor de Telenet CAID of de !services gebruiken...

Heb in januari een setup moeten redden van Italiaman die zijn VU+ zowat aan de wilgen wilde hangen... ORF, Canal Digitaal TivuSat en Fransat (geloof ik)

Ook nog eens met DiseqC 1.1...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even gekeken naar de LNB en de mogelijke beperkingen met betrekking tot de FBC tuners

Wat ik lees is dat alle transponders van CanalDigitaal op de Astra 23.5, dezelfde band en polarisatie hebben (dus in hetzelfde kwadrant vallen)

Dus als er 1 tuner op Astra 23.5 staat heb je er eigenlijk 8 (van Canal Digitaal dan)
 

Ik heb net vd zomer een nieuwe 78cm triax met geintegreerde tripple/quad LNB op het dak gezet. (Ik ben geen dakhaas  :),) dus eerst maar even kijken of we er met deze LNB uitkomen...
Trouwens, de reden voor de geintegreerde Tipple LNB Quad Switch is de corrosie vd connectors/kabels tussen de LNB's en de Switches. ik zat op een gegeven moment (na ~10 jaar) nog maar op 9dB SNR.

 

Als alles stabiel werkt, kan ik eens kijken of het via via toch mogelijk is om mijn Telenet kaart op de box werkend te krijgen. (leuke uitdaging blijkbaar.... :) )

 

Bedankt !

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles is mogelijk, het uitlezen van een CI+ module is geen sinecure. De electronica is ULSI en gevoelig. Kans dat die de operatie niet overleeft is redelijk aanwezig. De flashchip moet eruit en met speciale apparatuur uitgelezen worden. Al naar gelang de Nagra versie moeten er Keys geëxtraheerd worden.

 

Kosten tussen de €250 en €800. Als je het waard is... De Keys gelden alleen voor jouw CI+ module en kaart en zijn uiteraard niet uitwisselbaar.Bij een defecte kaart of kaartwissel mag je dat bedrag wederom uitgeven (of inmiddels meer).

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat gaat te ver.  Chips er af en uitlezen om de keys er uit te krijgen....:) 

ik heb wel toegang tot apparatuur om de chips er netjes af te halen, maar om de keys er uit te halen.....

En dat alleen maar om Telenet als backup op de box te krijgen... 

 

Ik heb wel de Kabel tuner er bij besteld. Dus met de juiste instellingen kan ik in ieder geval de Telenet free to air spul op de box zetten.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...