Ga naar inhoud


DM8000 alternatief


OllieBB

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Mijn DM8000 werkt nog goed, maar na een storing een paar dagen geleden bij Canal Digitaal, waarbij ik even dacht dat de tuner het begeven had, is het mischien toch ook tijd om eens te kijken of er iets op de markt is met vergelijkbare functionaliteit.

 

Op het forum kwam ik geen onderwerp tegen met alternatieven voor de DM8000 (of ik heb iets gemist) ?

 

Wat zou een goed alternatief zijn voor de DM8000 met een goede betrouwbaarheid en wat meer processing power etc?

Ik zou graag een soortgelijke user interface willen hebben, incl external access etc

 

Ik heb een Tripple/Quad LNB op het dak (Astra 1,2,3); een DM8000 met twee tuners in de huiskamer, en een extra simpele receiver in de slaapkamer.

 

Bedankt!!!

 

 

 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, dat is gebonden aan persoonlijke eisen en natuurlijk smaakverschil...

Ik ben deze zomer omgegaan van een DM8000 SSCC naar de VU+Ultimo4K BTE met 18 tuners.

 

De bouwkwaliteit van de DM8000 ga je nooit meer vinden! Een nieuwe box gaat tussen 3 en 5 jaar mee. Langer is mazzel. Daarentegen is iedere box veel sneller als de oude 'dame'.

 

De nieuwe boxen hebben of kunnen worden uitgerust met FBC tuners waardoor je 8 tuners beschikbaar hebt t.o.v. slechts 1. Combineer je dit met een QUADRO LNB en Multiswitch kun je met een twin FBC tuner beschikken over 16 onafhankelijke tuners.

 

Zonder je eisen te kennen is momenteel de VU+Uno4Kse een goed alternatief. Ga je voor satelliet én kabel dan is de VU+Duo4Kse een aanrader.

 

Blijf je liever bij Dreambox als merk kom je ook weg met een DM900. Hier draait weliswaar geen OpenPli op (officieel). Daarentegen wel veel software en uitbreidingen w.o. CI+.

 

De Dreambox Two is momenteel het vlaggeschip en razendsnel.. Wel met een prijskaartje (maar dat had de DM8000 ooit ook). In die hoedanigheid is de Dreambox Two zelfs goedkoop te noemen.

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, OllieBB zei:

waarbij ik even dacht dat de tuner het begeven had,

heb je de dreambox 8000 vol bezet of enkel één twintuner?

want ik ben het wel eens met Mimisiku, indien je de volle mep aan tuners erin hebt

maar als je één twintuner in de dm8000 hebt is de Vu+ UNO4k SE een veel zinvollere keus gezien de kosten

aangepast door Tonskidutch
klemtoon

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mimisiku,

 

Bedankt!

 

Eerst een vraagje over een FBC tuner;

Die kan dus blijkbaar de voledige band van bv de ASTRA 3 ontvangen en daar 8 kanalen uit halen? 

ik heb vd zomer een Triax 78 met een tripple Quad LNB op het dak gezet (iets van 14 - 15dBm) 

Als ik een ontvanger kies met twee FBC tuners dan heb ik dus 8 zenders op Astra 1 en 8 zenders op Astra 3 ?  aangenomen dat de box krachtig genoeg is om 16 kanalen tegelijk op te nemen. (ook een beetje te veel voor mij om te consumeren :) )
 

Mijn belangrijkste wensen zijn;

1. stabiliteit 

2. 1 kanaal kijken en ~ 2 opnemen

3. Als we op vakantie zijn willen we de opnames kunnen downloaden (internet hotel is meestal te traag om te streamen)

4. We hebben ook kabel, maar de kaart is CI+ en zit dus in de TV  (We gebruiken de kabel eigenlijk als backup)

5. User interface ongeveer hetzelfde als met de DM8000 (echtgenoot is niet zo handig met apperatuur :))

 

 

 

 

 

mijn DM8000 heeft een kabel tuner en een dubbele sat tuner

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

 

Ik heb vanmorgen eens de VU+Duo4Kse bekeken,  incl een test van Totaal TV. (Ook de VU+ Ultimo lijkt een goede box..)

De reden voor de Duo is dat ik dan de kabel TV weer naar de box kan brengen, als er tenminste support is voor CI+ in de box.

Er kunnen twee kaarten in zo te zien.  ik heb thuis canaal digitaal HD en Telenet HD. (De Telenet kaart is een CI+ kaart)

 

Vraag, is er een goede Softcam voor de CI+ kaart van telenet???

 

als het antwoord ja is, dan koop ik de Duo of Ultimo.
Indien er geen goede softcams zijn die CI+ kaarten supporten dan is de VU+UNO4K mogelijk een beter alternatief   

 

Nogmaals bedankt!!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, OllieBB zei:

De Telenet kaart is een CI+ kaart

 

je hebt een smartcard die in een CI-Cam gestopt wordt en in het CI slot van TV of receiver geplaatst wordt

- als je geen losse smartcard hebt dan kun je nog altijd die specifieke kabelzenders in de Vu+ in het CI slot gebruiken indien je het VTI image speciaal voor de Vu+ gebruikt

- je kan daarnaast ook je CD smartcard gebruiken in oscam in de card reader

en als je dus losse smartcards hebt (zo noemt men dat) dan is de DUO4K met twee insteektuners voor dvb-s2 en voor dvb-c de juiste

??????????? of heb je een CI+ met ingebouwde chip en geen lossen kaart ?????????????

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat mijn DM8000 nog even meegaat totdat de Dreambox seven op de markt verschijnt.

 

Maar als het even lang gaat duren als bij de Two, moeten we nog wel even wachten.

 

Dan kan mijn android IP boxje ook weg en wordt het allemaal wat makkelijker voor de andere huisgenoten.

(en anders gaat het de Two worden denk ik)

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eventueel te kopen VU+ doet alleen CI+ als je daar VTi op installeert. OpenPli doet geen CI+ (maar dat doet de DM8000 óók niet).

 

Wat betreft FBC maakt het niet uit welke tuner wát kijkt. Met een duale FBC heb je gewoon 16 tuners. De Astra1 en Astra3 wordt geschakeld via DiseqC (zit ingebouwd in de duoLNB). Kijk maar naar de tuner instelling van je DM8000.

 

Rest nog de vraag:

Welke Canal Digitaal kaart heb je? Zo'n oranje/witte of óók een CI module?

Het nadeel van een CI(+) is dat het maar 1 stream tegelijk verwerkt. Dus óf kijken óf opnemen. Middels achteraf decoderen kun je met een kabel FBC tuner dan wél 1 zender kijken en 7 andere opnemen. Decoderen gebeurt als de box in standby gaat.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je CI+ module van telenet maar 1 zender decodeert en je wilt bv van VTM en VTM2 of 3 iets tegelijk opnemen of van VIER en Vijf en je vind SD kwaliteit niet erg dan kan je nog opnemen van het compacte signaal zenders.

heb ook een FBC kabel tuner in m'n DB920 en kan zeggen, dat is een voordeel voor opnames, doe soms 3 of 4 tegelijk van de kabel met dat compacte signaal in SD.

met een VU+ kan dit ook, is dus niet merk gebonden deze optie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, OllieBB zei:

De canaal digitaal kaart is een losse rode smartcard (die zit nu in de DM8000)

Van telenet hebben we een gele losse kaart met een CI+ module (zit nu in de TV)

 

 

dat is dan heel fijn

want met losse kaarten kun je beide gebruiken in ELKE Enigma2 receiver met meerdere ( minimaal 2 )Tuner insteekplekken op het mainboard en twee smartcard slots

dus is goed nieuws en kun je die beperkingen van een CI+ even vergeten

 

de insteektuner slots (voor en kabel en satelliet <> dvb-s2x en dvb-c)

en

het aantal smartcard readers

gaan je keuze bepalen bij de bekende merken

ik zou die Vu+ gezien zijn prijs kwaliteit verkiezen (en ook gezien mijn ervaring met de Vu+ sinds 2010)

 

dus de DUO4K als allernieuwste telg OF een SOLO4K met een iets oudere hardware

 

http://vuplus.com/sub/sub0113.php

http://vuplus.com/sub/sub0119.php

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!!

 

Dan wordt het dus een VU+ DUO of Ultimo  met een sat en een kabel tuner.

Dan testen met de immage die er op staat.

Ik neem aan dat daar VTi op staat (ben niet bekend met VTi)
 

Daarna denk ik dat ik er OpenPli er op zet vanwege de beschikbare S/W  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even voor de zekerheid met betrekking tot de FBC tuners;

1. Ik heb een Triple Quad LNB op het dak met de switches geintegreerd. dus die kijkt naar Astra 1,2,3 en heeft vier uitgangen.

2. Met 1 FBC tuner kan ik volgens mij, (met mijn Tripple Quad LNB), maar 1 Sateliet tegelijkertijd ontvangen. (maar wel totaal 8 kanalen op deze sateliet)

3. Dus met 2 FBC tuners kan ik op twee satelieten tegelijkertijd kijken, en op iedere sateliet 8 kanalen tegelijkertijd

 

klopt dit?? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, OllieBB zei:

Met 1 FBC tuner kan ik volgens mij, (met mijn Tripple Quad LNB), maar 1 Sateliet tegelijkertijd ontvangen. (maar wel totaal 8 kanalen op deze sateliet)

klopt, maar die 8 kanalen dienen dan wel in hetzelfde kwadrant (uitzendband) te zitten

en FBC tuners zijn altijd dubbel

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh OK, als de FBC tuners altijd dubbel zijn  (twee ingangen) dan moet het werken

 

Ik denk dat ik dan 2x een FBC sat tuner en 1x FBC kabel tuner er in zet.

Dan wordt het dus een ultimo met 3 slots

 

Dan heb ik genoeg flexibilliteit.

 

Ik zie dat de Ultimo ook kan streamen, dus dat zou het mogelijk maken om naar de TV in de slaapkamer te streamen. (daar staat nu een simpele Sat box)

Wel even uitzoeken of de wat oudere TV in de slaapkamer dat ook aan kan.

 

Nu nog even budget overleg met de ega... :) 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...