Ga naar inhoud


DM8000 alternatief


OllieBB

Aanbevolen berichten

  • Moderator
1 uur terug, OllieBB zei:

Wat ik lees is dat alle transponders van CanalDigitaal op de Astra 23.5, dezelfde band en polarisatie hebben (dus in hetzelfde kwadrant vallen)

Werkelijk?

NPO 1 en 3 zijn horizontaal gepolariseerd

NPO 2 is verticaal gepolariseerd

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, OllieBB zei:

Ja dat gaat te ver.  Chips er af en uitlezen om de keys er uit te krijgen....:) 

ik heb wel toegang tot apparatuur om de chips er netjes af te halen, maar om de keys er uit te halen.....

En dat alleen maar om Telenet als backup op de box te krijgen... 

 

Ik heb wel de Kabel tuner er bij besteld. Dus met de juiste instellingen kan ik in ieder geval de Telenet free to air spul op de box zetten.

 

 

 

 

 

er is ook nog het compacte aanbod, weliswaar in SD (de analoge kanalen in SD digitaal) en VRT zenders in HD, daar heb je dan geen smartcard voor nodig bij telenet.

als het enkel is voor zo af en toe iets op te nemen en te verwijderen dan is dat ook nog een optie, dat compact aanbod is open dus zonder codering.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik lees is dat alle transponders van CanalDigitaal op de Astra 23.5, dezelfde band en polarisatie hebben (dus in hetzelfde kwadrant vallen)

Werkelijk?

NPO 1 en 3 zijn horizontaal gepolariseerd

NPO 2 is verticaal gepolariseerd

 

OK, ik had dat gelezen op een ander forum, niet correct dus.... :(

 

 

 

Quote:

"er is ook nog het compacte aanbod, weliswaar in SD (de analoge kanalen in SD digitaal) en VRT zenders in HD, daar heb je dan geen smartcard voor nodig bij telenet"

 

Dat is dan wel weer interesant!!  Eens even bij Telenet buurten, we hebben een HD abonnement dus  kan er nog geld gespaard worden....

 

Bedankt!

 

Frans

 

 

 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mimisiku zei:

Alles is mogelijk, het uitlezen van een CI+ module is geen sinecure. De electronica is ULSI en gevoelig. Kans dat die de operatie niet overleeft is redelijk aanwezig. De flashchip moet eruit en met speciale apparatuur uitgelezen worden. Al naar gelang de Nagra versie moeten er Keys geëxtraheerd worden.

 

Kosten tussen de €250 en €800. Als je het waard is... De Keys gelden alleen voor jouw CI+ module en kaart en zijn uiteraard niet uitwisselbaar.Bij een defecte kaart of kaartwissel mag je dat bedrag wederom uitgeven (of inmiddels meer).

 

Telenet is een ander verhaal. Het betreft daar een CI+ module met kaarten die alleen cak7 zijn, dus met alleen de flash uitlezen kom je er niet.  Je hebt ook sleutels uit de CPU nodig en dat is niet zo simpel.  Tevens heb je dan ook nog een niet publieke oscam nodig.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als ik het zo nog eens lees wat er geschreven werd en wat de eigenlijke vraag was, DAN zul je gewoon de CI+ in je TV moeten laten steken.

Immers die was de terugval optie t.o.v. je Canal Digitaal kaartje.

Is ook de beste optie.. Hij kan de Telenet Compact zenders (SD) ongecodeerd toevoegen middels een kabelscan. Dit samen met de satellietzenders... Enige nadeel zou kunnen zijn als hij van een Telenet HD zender wil opnemen. Weet niet of dat via de TV kan. Zonder de CI+ is ook OpenPli weer een optie...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mimisiku zei:

als hij van een Telenet HD zender wil opnemen. Weet niet of dat via de TV kan

Bijna alle smart TV's hebben toch die optie om op een USB stick of USB disc opnames te maken en/of in te plannen via de EPG.

Een en ander is altijd terug te vinden in de gebruiksaanwijzing van de TV.

 

Wat je wel nog kunt afvragen is of die KabelTV van Telenet als terugval optie al die moeite en abo- geld waard is maar dat ligt aan de persoonlijke kijk voorkeur!

soms mis je niets :grin:

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zal me eens verder moeten verdiepen in de Telenet Abonnement formules.

Ik heb Internet, Vaste Telefoon en kabel TV van Telenet.

Hun website is niet echt heel duidelijk als het om de prijzen van de abonnement combo's gaat. (met een reden natuurlijk :) ) En concurentie kennen ze hier niet echt.. (Prijsafspraken ...)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hier niet anders :) 

Zo van "door de hond of de kat gebeten worden"....,

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2020 om 10:01, Mimisiku zei:

Feitelijk hetzelfde verhaal als 'onze' UPC/Ziggo Nagra kaarten..

Heb je de unieke RSA en Boxkey dan werkt het ook met OScam. Het verkrijgen ervan is echter niet publiek (en dus prijzig)..

Dat is het oude verhaal dat je beschrijft, bij TN is dat niet meer voldoende.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als ik het zo nog eens lees wat er geschreven werd en wat de eigenlijke vraag was, DAN zul je gewoon de CI+ in je TV moeten laten steken.

Immers die was de terugval optie t.o.v. je Canal Digitaal kaartje.

Als hij module en kaart in de VU+ steekt, kan hij toch opnemen daarmee?

In de DB920 zou je zelfs met 2 gelijktijdige kunnen opnemen (moet je wel 2 CI+ modules hebben).

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, zzzzzz zei:

Als hij module en kaart in de VU+ steekt, kan hij toch opnemen daarmee?

Het was toch de cak7? (volgens Codx) dan kun je natuurlijk opnemen met die CI+ in de Vu+ met VTI

dat weten we al

Maar je hebt die twee losse insteektuners nodig voor z'n DVB-S2 en voor DVB-C en die maken de receiver keuze toch al weer beperkt en dus duur.

Want juist hier moet je wel even opletten qua uitrusting namelijk hoeveel smartdards  en CI+ Cam modulen heb je nodig en werken die in je receiver.

jou DM920 heeft 1x Common Interface Slot en daarmee gaat die waaier dus niet op zoals je beschrijft

11 uren geleden, zzzzzz zei:

zou je zelfs met 2 gelijktijdige kunnen opnemen (moet je wel 2 CI+ modules hebben).

 

met groet

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Het was toch de cak7? (volgens Codx) dan kun je natuurlijk opnemen met die CI+ in de Vu+ met VTI

dat weten we al

Toen ik zei dat het geen losse smartcard was, sprak je dat tegen.

 

Quote

jou DM920 heeft 1x Common Interface Slot en daarmee gaat die waaier dus niet op zoals je beschrijft

Volgens dat ik kan lezen heeft de DM920 wel degelijk 2 CI sloten, en ook de foto lijkt mij duidelijk, en op fora van Dream bevestigt men dat met dat toestel 2 gelijke CI's tegelijk kunnen actief zijn. Bij de VU+ Duo 4K heb je ook 2 CI sloten, maar daar werkt het niet als het 2 gelijke zijn.

Dus voor dat je iets van de hand wijst, toch eventjes controleren of het wel juist is wat je zegt.

re_dm_dm920_v_600x600.jpg

Ik zeg er wel ineens bij : de Dreambox 920 UHD kan niet achteraf decoderen, dus je bent dan wel beperkt tot je gelijktijdige opnames.

Vermits je 2 sloten hebt, en nog een kaartlezer, zou je 2 gecodeerde zaken tegelijk kunnen opnemen van de kabel, en dan nog iets van TVV als je daar nog een losse smartcard hebt.

Mocht op de een of andere dag een losse smartcard niet meer werken bij TVV, dan zul je wel moeten kijken wat je doet (2xTN, of 1xTN en 1xTVV of 2xTVV).

Het wordt er allemaal niet eenvoudiger op.

 

En tot slot : je zegt "jouw DM920", zelf heb ik dat toestel niet, ik heb een VU+ Duo 4K, maar daar vind ik het spijtig dat hij niet met 2 identieke modules werkt.

aangepast door zzzzzz
verduidelijkingen

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry beste,

ik zie dat ik dat uit de verkeerde specificaties heb geknipt

het moet zijn (volgens de meeste internet info)

Quote
  • 1x Smartcard Steckplatz
  • 2x Common Interface CI

dus je mag die opmerking als niet geschreven zien

Dat laat echter de andere commentaren en uitleg onverlet

 

Ik zie echter dat er gewoon een foute informatie op de website staat (wijziging bericht)

Screenshot_22.png

aangepast door Tonskidutch
extra informatie over foute bron

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

sorry beste,

ik zie dat ik dat uit de verkeerde specificaties heb geknipt

het moet zijn (volgens de meeste internet info)

dus je mag die opmerking als niet geschreven zien

Dat laat echter de andere commentaren en uitleg onverlet

Dat van die tuners begrijp ik niet goed wat je wilt zeggen.

Hij wil toch sowieso kabel en sat combineren, dus heeft hij toch sowieso 2 tuners nodig, of hij nu een VU+ neemt of een Dreambox?

De enige meerkost zou dan een extra CI+ module zijn, maar dat is ook maar een eenmalige kost.

Ik denk dat de vraag eerder is : wil je offline decoderen, met in theorie meer gelijktijdige opnames, die dan achteraf gedecodeerd kunnen worden (VU+)?

Of wil je rechtstreeks decoderen, maar dan met de vaste beperking dat je maximum 2 gecodeerde gelijktijdige opnames zult hebben (DB)?

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...