Ga naar inhoud


DM8000 alternatief


OllieBB

Aanbevolen berichten


Voor de goede orde:

 

Ik heb de VU+ ultimate besteld met 2 FBC sat tuners (dus vier aansluitingen) en een enkelvoudige cable tuner. (het derde slot kan alleen enkelvoudig aan)

Ik gebruik de kabel eigenlijk alleen als backup bij onweer/sneeuw, maar wil dit het liefst in de box integreren om slechts 1 user interface te hebben. 

De VU+ ultimate heeft de nodige slots.

Op dit moment ben ik aan het kijken naar het Telenet abonnement en als mogelijk alternatief Orange.

 

Aangezien het om een slecht weer back up gaat, zou IP TV een alternative optie kunnen zijn. IP TV werkt op je laptop, android en op de TV (met de juiste TV app)

 

Vraag, zijn er OpenPli apps die bv Canal Digitaal als IP TV kunnen streamen (dus waar je mee kan inloggen met je account etc??)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, OllieBB zei:

Voor de goede orde:

 

Ik heb de VU+ ultimate besteld met 2 FBC sat tuners (dus vier aansluitingen) en een enkelvoudige cable tuner. (het derde slot kan alleen enkelvoudig aan)

Ik dacht dat dat 3e slot geen FBC aankon, maar wel bijv. een gewone dubbele DVB-C tuner?

Dan had je wat meer mogelijkheden qua opnames, met een enkelvoudige DVB-C ben je dus niet alleen beperkt door die CI module, maar ook door de mux.

Neem je bijv. iets op van de VRT (interessant op kabel, want wel HD en niet versleuteld), dan kun je direct al niet meer iets opnemen van een andere mux.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe boxversie van VU+ :) ? De VU+ Ultimate ? Grapje hoor... De VU+ Ultimo 4K kan in slot C een legacy tuner aan (zwarte voet). Dat zal waarschijnlijk de DVB-C/T2 twin tuner zijn.. 

Denk dat je daar een hele leuke bak aan gaat hebben. Ik heb nagenoeg hetzelfde, maar dan DVB-S2X FBC, DVB-C FBC en dus die legacy twin DVB-C/T2. Dit omdat ik het kabelgebeuren naar alle boxen in huis wil sturen. Dus in feite precies het omgekeerde van jouw situatie. Kabel prioritair, Sat als backup..

 

IMG_06442BBD6CE0-1.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nieuwe boxversie van VU+ :) ? De VU+ Ultimate ? Grapje hoor... De VU+ Ultimo 4K kan in slot C een legacy tuner aan (zwarte voet). Dat zal waarschijnlijk de DVB-C/T2 twin tuner zijn.. 

Zoals ik dacht dus, hoeft geen single tuner te zijn, maar mag geen FBC zijn.

 

Quote

Denk dat je daar een hele leuke bak aan gaat hebben. Ik heb nagenoeg hetzelfde, maar dan DVB-S2X FBC, DVB-C FBC en dus die legacy twin DVB-C/T2. Dit omdat ik het kabelgebeuren naar alle boxen in huis wil sturen. Dus in feite precies het omgekeerde van jouw situatie. Kabel prioritair, Sat als backup..

Bij mij dus een Duo 4K met DVB-C FBC (prioritair) en dual DVB-S2X (voor sommige zenders, zoals de BBC is dit handig,).

Een derde tuner zou mij geen extra's brengen omdat de schotel maar 2 uitgangen heeft, en met een FBC kabeltuner zit de beperking sowieso niet in de tuner.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, OllieBB zei:

Tijdens de bestelling was de optie voor slot 3;   "DVB-C/T2 (enkele kabel tuner)"

Ik heb geen spec van die tuner, dus effe kijken wanneer ik de box binnen heb of die echt 1 tuner heeft of inderdaad 2

Er bestaat ook een single tuner, maar die sites met bestelmogelijkheden kloppen ook niet altijd, qua mogelijkheden die ze voor elk slot aanbieden.

Een kennis van mij kocht indertijd een VU+ Ultimo 4K, en die heeft zelf nog manueel zijn DVB-C FBC tuner moeten verwisselen.

Sommige sites spreken zelfs niet van de DVB-C FBC tuner.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, OllieBB zei:

Ik heb geen spec van die tuner, dus effe kijken wanneer ik de box binnen heb of die echt 1 tuner heeft of inderdaad 2

om het helemaal warrig te maken>

de insteektuner dvb-s2x FBC is een Dual tuner (twin)

2 uren geleden, Mimisiku zei:

maar dan DVB-S2X FBC, DVB-C FBC

de insteektuner DVB-C FBC is een single tuner maar dat is bij deze DVB-C niet belangrijk gezien het feit dat elke frequentie ontvangen wordt en je bij dit type die 8 kanalen uit de frequentie kunt gebruiken voor kijken en/of opnemen

(Der neue DVB-C FBC Tuner für digitales Kabel Fernsehen mit 8 Demodulatoren) <> (De nieuwe DVB-C FBC-tuner voor digitale kabeltelevisie met 8 demodulatoren)

 

ik zou je dus adviseren als je ook maximaal gebruik wilt maken van kabel ontvangst de bestelling nog even aan te passen.

Volgens het voorbeeld dat Mimisiku al gaf. zzzzzz gaf wel het passende commentaar dus alle witlof.

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Njet! Slot A en B ondersteunen FBC. Slot C niet!! Vandaar ook de andere 'voet'.

Met 10 kabeltuners red ik het net....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, OllieBB zei:

Dus in slot 3 kan wel een Kabel FBC tuner???

Dus de "DVB-C FBC tuner" ???

 

ik zal morgenochtend effe bellen... 

Neen, maar bij de niet-FBC types zijn er single en dual cable tuners, op de single kun je opnemen van één mux tegelijk (bijv. die mux waar één HD, Canvas HD, Ketnet opzit).

Met een dual cable tuner, kun je van 2 muxen tegelijk opnemen, bijv. die mux waar de VRT zenders opzitten, en tegelijk ook nog van een waar bijv. VTM HD, VTM2 HD, enz. opzitten.

Bij een FBC cabletuner daarentegen kun je van 8 muxen tegelijk opnemen (en elke mux heeft meerdere zenders), dus daar ondervind je gewoon geen beperkingen qua tunermogelijkheden.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een transfergeval. TS bezit nog een DM8000 en heeft het daarom hier gepost.

We missen hier een 'sub' forum 'Kaufberatung' zoals bij www.vuplus-support.org dus moet hij het ergens kwijt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

We missen hier een 'sub' forum 'Kaufberatung' zoals bij www.vuplus-support.org dus moet hij het ergens kwijt...

 

Ik mis hier een sub-forum gedeelte over satellietmeters voor kabel, satelliet, ether en andere?

En een sub-forum gedeelte waar gebruikers foto's kunnen plaatsen van hun schotel opstelling?

Deze was er zo'n 15 jaar geleden maar is ook opeens verdwenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...