Ga naar inhoud


Externe hdd via usb aan moeder onvanger niet zichtbaar bij dochter ontvanger.


Christiaan71

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Vraagje, ik heb aan mijn VU Duo 4k een extra harde schijf via usb gekoppelt.

Deze kan ik net als de interne ssd prima afspelen en bereiken via netwerk/wifi laptop.

Ik krijg het alleen maar niet voor elkaar om de deze extra hdd van de Vu Duo 4K ook op de slaapkamer te zien met de VU Zero 4K.

Wat ik ook probeer in het menu/netwerk/netwerkbrowser of mount opties bij beide ontvangers ik krijg de extra hdd van de Duo 4k niet te zien op de Zero 4K.

Wel zie ik de interne hdd van de VU Duo 4k, maar dus niet de externe via usb aangesloten.

Beide ontvangers draaien op laatste versie PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voor die niet weten hoe dat moet!

neem DCC_E2.exe link

 

vul de IP gevegens in van je receiver ( de uitleg staat ook in de link )

meestal is het wachtwoord leeg, maar ik weet het niet wat Pli daar doet

dan kun je verbinden met de receiver en gaat naar tabblad FTP aan de rechterkant

je dubbelklikt op /etc

je dubbelklikt daar op samba dus het pad is /etc/samba

je opent dat bestand met rechtermuisknop de smb.conf en in de popup "bearbeiten" hetgeen duits is voor bewerken / editeren

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
typo

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch, nee dat heb ik niet gedaan.

Dat ga ik eens uitzoeken!!

Ik had in ons oude huis toen ik nog sat. had en geen Ziggo de extra schijf aan het netwerk hangen rechtstreeks op de Fritzbox toen was die zichtbaar met alle ontvangers.

Ik had gehoopt dat dat nu ook zo zou zijn.

 

Dan ga ik het met jou aanwijzing proberen! dank u wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dit soort geneuzel te voorkomen ben ik van interne HDD's overgestapt op NAS. De ene keer media/HDD, dan weer media/USB. Met 6 apparaten in het netwerk te omslachtig ...

 

Overigens is er voor de VU+Zero4K een mooie PVR-kit €34,95. 2.5" HDD erin en aanklikken aan de onderzijde via magneet contact... Dan heb je wederom een interne HDD en media/HDD

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku,

 

Ik begrijp wat je bedoelt.

Alleen ik vind het nogal een investering, vooral omdat als ik het ga doen ik er minimaal 4 stuks SSD schijven in wil van 2tb per stuk.

Dit vanwege ontzettend veel films, ontzettend veel foto's en ontzettend veel muziek.

Een SSD heb ik als interne disk in de VU DUO 4K dit werkt perfect en snel, ik zou niet meer anders willen als ik toch wat moet kopen.

Als ik dat vergelijk met film of muziek via mijn volle HDD's is het huilen met de pet qua snelheid en reactie vermogen.

Dus als ik naar een NAS ga (wat ik graag wil, mede vanwege de reden die je beschrijft) wil ik het alleen met SSD's maar dat is me nu nog te kostbaar als je het hele plaatje gaat optellen.

 

Op mijn VU Zero 4K in de slaapkamer kijken naar bestanden die op de SSD van de VU DUO 4K staan gaat perfect.

Ik kon alleen de externe HDD's die ik via USB aangesloten heb op de VU Duo 4K niet vinden.

 

Ik ga dit binnenkort proberen met de tip van Tonskidutch.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch, ik heb dit gedaan, met DCC exact als beschreven, klopte ook helemaal!

Ik heb jou tekst met copy/paste erin gezet en geklikt op opslaan.

 

Maar ik zie de externe hdd die via usb is aangesloten op de VU DUO4K nog niet op mijn VUZERO4K.

Wel zie ik op de VUZERO4K de interne SSD van de VUDUO4K en kan dus wel gewoon opnames bekijken die daar op staan.

 

Wat heb ik fout gedaan?

Moet ik nog wat aan de netwerk instellingen van de VUZERO4K doen? ik had al een mount met een NFS verbinding.

Moet ik er een andere mount bij maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry ik zit in de woonkamer lekker muziek te luisteren en heb je post niet gezien!

als je zo een configuratie aanpast moet natuurlijk de desbetreffende receiver ook herstart worden, in sommige gevallen de client ook

dan pas is het zichtbaar op de andere boxen

 

voor het mounten per nfs moet je inderdaad een extra mountje met dus een ander "pad"aanmaken...

komt goed ;)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Tonskidutch, Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Heb de tekst precies volgens jou voorbeeld met copy/paste met DCC in de door jou beschreven map geplaatst.

Beide ontvangers opnieuw opgestart.

Met de VU ZERO 4K een nieuwe mount gemaakt maar ik kom niet verder dan alleen de interne SSD van de moeder te zien.

Ik weet hoe het werkt met de mount instellingen omdat ik voorheen (toen ik nog XS4ALL een Fritzbox had) had ik de externe hdd's direct aan de Fritzbox "hangen" zodat ze in het netwerk te zien zijn, dit moest ook middels mounten, dit werkte prima.

Moet ik soms poorten open zetten in de Ziggo router?

Of heb ik misschien de tekst zoals jij die aangaf niet op de juiste positie/regel in het tekstbestand gezet?

Ik begrijp niet helemaal waarom het niet werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Christiaan71 zei:

Moet ik soms poorten open zetten in de Ziggo router? NEEN

Of heb ik misschien de tekst zoals jij die aangaf niet op de juiste positie/regel in het tekstbestand gezet? Dat stuk tekst wordt onderaan in die config geplaatst

Ik begrijp niet helemaal waarom het niet werkt.

Openpli kan ik niet helemaal voorspellen, maar als je inlogt op die "moeder receiver" via DCC_E2.exe en je kiest FTP en klikt linker scherm op /media

wat zie je dan

Screenshot_34.png.d0d33987b3863881cd43701a01524cab.png

 

als de externe USB eraan hangt moet hij daar opgegeven staan, indien niet, dan gebruiken we een verkeerd pad naar de externe USB disc in de regel die ik je heb laten toevoegen.

dan moeten wee eerst zien te weten te komen waar het pad naar moet verwijzen

 

ga terug naar het tabblad telnet

tik in cd .. <dus cd spatie punt punt

en nog een keer cd ..

dan sta je in de root van het systeem

type dan

ls -lia <dus ls spatie minus lia>

nu krijg je een lijst te zien van alle hoofdmappen en locaties van opslag

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...