Ga naar inhoud


technisat isio S2 ofwel opnemen ofwel kijken


Dagger38

Aanbevolen berichten

Mijn zus heeft een technisat isio S2 ontvanger voor tv vlaanderen

ci module (staat geen + bij?) gecertificeerd voor tvv.

smartcard in de ci module.

Alles werkt , maar als je op bvb VTM iets opneemt kan er niet naar een andere zender in het pakket gekeken worden (bijvoorbeeld naar TV1) en krijgen ze een waarschuwing dat deze zender gecodeerd is.Dit was met dezelfde kaart niet het geval in de oude ontvanger (PACE 8141/22)
Bij de zenderlijst staan ook allemaal sleuteltjes achter de zenders afgebeeld (gecodeerde zender neem ik aan)

In het menu van de ci module staat CI Dual Decrypt op AUTO , dus zou de module toch wel 2 programmas gelijktijdig (binnen een pakket uiteraard) moeten kunnen decoderen??

Waar zit hier de fout??

 

Bedankt!

 

IMG_20201114_115231.jpg

IMG_20201114_114900.jpg

IMG_20201114_115200.jpg

aangepast door Dagger38
foto upload

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met dezel CI module kun je inderdaad 2 kanalen tegelijkertijd decoderen.  (Dus naar één kanaal kijken en een ander opnemen)

Maar alleen als beide zenders op dezelfde transponder zitten.

 

bv. één en VTM zitten niet op dezelfde transponder.  Deze combinatie werkt dus niet.

één en Canvas zitten wel dezelfde transponder, daarmee zou het moeten werken.

 

Op te weten welke zenders op dezelfde transponder zitten kijk dan naar de zender lijst van TVV.

https://m7cdn.io//tvvlaanderen/pdfs/zenderlijsten/zenderlijst-tv-vlaanderen-satelliet.pdf

(vergelijk de frequentie)

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dat wel kunnen als ze meerdere lnb's hebben? Ik kan dit toch op mijn vu+!
Ze hebben namelijk dacht ik 3 of 4 lnb's met een omzetter erachter (kan niet op de juiste naam komen) en aan de ontvanger komen 2 coax kabels binnen

Volgens hun hebben ze altijd kunnen kijken naar vrt1 en opnemen op vtm!!

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je twee (of meer) tuners hebt in je ontvanger én twee of meer LNB's (danwel uitgangen op 1 LNB) én je kaart middels softcam wordt gelezen DAN kun je vrijelijk opnemen en kijken..

 

Dus CI module in de kast, de kaart in de kaartsleuf van de ontvanger, OScam (of andere) softcam installeren én configureren. Twee gescheiden coaxkabels van je LNB's (uitgangen) naar de ontvanger..

 

De Technisat (hoewel prima van kwaliteit!!) kan dit niet. Het gebruikt een gesloten systeem en ondersteunt uitsluitend CI(+) modules..

 

Een nieuwe duo ontvanger die op Linux draait is dus noodzakelijk!

VU+Uno 4Kse, Zgemma H7 met duo tuner, Dreambox One, Dreambox Two, Xarius Galaxy 4K... Al naar gelang het beschikbare budget... Vanaf €139 tot €369... De keuze is reuze....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Mimisiku zei:

 

 

De Technisat (hoewel prima van kwaliteit!!) kan dit niet. Het gebruikt een gesloten systeem en ondersteunt uitsluitend CI(+) modules..

 

Een nieuwe duo ontvanger die op Linux draait is dus noodzakelijk!

 

Ontvanger is nieuw van december , TER VERVANGING van de pace verkocht bij de persoon die  tv vlaanderen er heeft geplaatst
Ik kan moeilijk geloven dat dit met de technisat niet kan??

Zoals ik al schreef hij heeft 2 lnb ingangen welke BEIDE van een coax voorzien zijn!

zoals ik al schreef , kan dit geen Diseqc probleem zijn?

 

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Dagger38 zei:

kan dit geen Diseqc probleem zijn?

Neen.

 

Het is geen probleem van de Technisat, maar van de CI module.  (Dit zijn ondingen)

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! De Pace heeft een ingebouwde CAM die direct met de kaart kon communiceren. De Technistar heeft geen ingebouwde CAM, maar uitsluitend CI(+) mét certificaat voor HD+. Deze ontvangers zijn feitelijk alleen geschikt voor de Duitse markt. Een CI decodeert maar 1 stream (dat aangaande is de witte CI nog positief met zijn 2 streams). Dus alleen 2 streams via de CI module vermits beide op dezelfde transpinder zitten..

TechniSat retourneren (vermits binnen 14 dagen) en andere ontvanger kopen.. Goedkoop zijn die TechniSat ontvangers niet, dus omruilen zou moeten kunnen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de decoder zo ingesteld dat wat ik vroeg in mijn oorspronkelijke vraag (kijken naar TV1 en opnemen op vtm) wel weer werkt! (en ja , die zitten in dezelfde stream , maar daar was er dus een zwart)
Decoder is niet juist ingesteld...

Volgende methode gebruikt :
 

Stap 1

In > Menu > Films-DVR/muziek/foto´s beheren > DVR-instellingen > CI decodering achteraf „AAN“ > automatisch decoderen „bij het uitschakelen“ > bevestigen met groene toets

Stap 2

In Menu > Coderingssysteem > instellingen coderingssysteem > CI dubbele decodering „AAN“ > bevestigen met groene toets

Daarmee staan alle instellingen correct voor twin tuners.

 

 

en daar werkt het nu mee...
Misschien dat we andere gedachten hadden over het probleem?

IIg bedankt voor de hulp

 

VU+ duo 4K SE ontvanger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Thanks! Dit lijkt voor zo ver ik het nu kan beoordelen ook bij mij te werken. Weet alleen nog niet of gecodeerde opnames automatisch gedecodeerd worden of dat je dit handmatig moet doen. Ben blij dat ik dit tegen kwam, was toch een kleine ergernis 😆

 

Ik heb trouwens met een Technisat ISIO S2 staan (maar die hebben volgens mij allemaal dezelfde software).

Visiosat Bi 19°, 23° en 28°, merkloze 80cm 13° | Nokia 9500 | Topfield TF5000PVR | Kathrein UFS 922 | Technisat ISIO S3 | Technisat ISIO S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
Op 14-11-2020 om 14:12, Mimisiku zei:

Als je twee (of meer) tuners hebt in je ontvanger én twee of meer LNB's (danwel uitgangen op 1 LNB) én je kaart middels softcam wordt gelezen DAN kun je vrijelijk opnemen en kijken..

 

Dus CI module in de kast, de kaart in de kaartsleuf van de ontvanger, OScam (of andere) softcam installeren én configureren. Twee gescheiden coaxkabels van je LNB's (uitgangen) naar de ontvanger..

 

De Technisat (hoewel prima van kwaliteit!!) kan dit niet. Het gebruikt een gesloten systeem en ondersteunt uitsluitend CI(+) modules..

 

Een nieuwe duo ontvanger die op Linux draait is dus noodzakelijk!

VU+Uno 4Kse, Zgemma H7 met duo tuner, Dreambox One, Dreambox Two, Xarius Galaxy 4K... Al naar gelang het beschikbare budget... Vanaf €139 tot €369... De keuze is reuze....

er is een technisat met 2ci+ sloten zou dat niet kunnen werken 2 zenders op te nemen met 2 ci+ modulles van tv vlaanderen of canaaldigitaal.

mvg swa

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@swa ben je net uit winterslaap ontdooid of zo iets?

Heb je alle andere berichten over een CI-CAM even vergeten of niet gelezen?

CI+ of CI met de beperking van het SID op decoderen met kaart of ingebakken kaart is al jaren bekend.

 

wanneer je gaat testen is van belang...

ik neem even aan dat je niet tijdens Prime Time bij je satellietwinkel ging testen.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

@swa ben je net uit winterslaap ontdooid of zo iets?

Heb je alle andere berichten over een CI-CAM even vergeten of niet gelezen?

CI+ of CI met de beperking van het SID op decoderen met kaart of ingebakken kaart is al jaren bekend.

 

wanneer je gaat testen is van belang...

ik neem even aan dat je niet tijdens Prime Time bij je satellietwinkel ging testen.

 

zeker niet uit winterslaap gekomen😂en onlangs nog getest de witte cam is ook een CI+maar wel met een losse kaart er in.

die kon kijken en opnemen van verschillende transponders  ook met de cam 701maar de cam de nieuwe 803 dat gaat niet.

mvg swa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...