Ga naar inhoud


Triax 110, losse LNB's of duo LNB?


jackren

Aanbevolen berichten

Als lnb zou ik nemen een Inverto Black Ultra Twin, zie: https://www.inverto.tv/lnb/253/twin-hgln-40mm-lnb


Als diseqc-switch zou ik de EMP-Centauri S4/2PCN-W2 (P.166-W) switch nemen.
Dat is een dubbele 2/1 diseqc-switch in één behuizing waar je dus beide lnb's op aan kunt sluiten. Kost in Nederland € 19,85 incl. verzendkosten.

Zie: https://emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=20&id=184

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

schotel geplaatst, is inderdaad van andere kwaliteitscategorie als de triax👍.

nu nog even uitrichten, als ik alleen de 2 lnb wil gebruiken voor astra 3 (23.5) en astra 2 (28.2),  kan ik dan het beste de lnb's allebei iets uit het midden en een graad of 5 ertussen plaatsen en dan beginnen met schotel te stellen voor de 23.5 en dan later de 28.2 goedzetten door schuiven/draaien op de rail?

Gilbertini.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jackren

 

Zelfs alleen met de Astra 23,5 en 19,2 zou ik de lnb van de Astra 23,5 in het midden zetten omdat dit de zwakste satelliet is, dus zeker als je ook nog van plan bent de Astra 28,2 er bij te zetten.
Hoe schuin de rail gezet moet worden is afhankelijk van je locatie.
Ook zit er een klein beetje verschil in de schuinte van de lnb's of je alleen de Astra 19,2 en 23,5 wilt ontvangen of de Astra 19,2, 23,5 en 28,2. Dat verschil is echter maar 0,3 graden.
Dus geef me via een persoonlijk bericht even op waar precies de schotel in Nederland ergens staat, dan reken ik de schuinte en de afstanden van de lnb's uit alsmede de elevatie en de skews van de lnb's.

Ik zie dat je nu een andere bevestigingsbeugel gemonteerd hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de Astra 19,2, 23,5 en 28,35 wilt ontvangen, dan moeten ze op een schuine lijn van 13,8 graden staan.
De skew van de lnb's moet als volgt staan;
Astra 19,2 op -3°
Astra 23,5 op -6°
Astra 28,35 op -10°
deze hoeken moet je meten t.o.v. verticaal.
Ik lees terug dat je de Gibertini OP 85SE hebt terwijl je eerst van plan was een OP 100 SE te kopen. Hierdoor is er minder ruimte voor de lnb's.
De Astra 23,5-lnb zet je in het midden.
De Astra 28,35 lnb moet je strak tegen de 23,5-lnb zetten en komt dus hoger te staan dan de 23,5-lnb. Zet de rail zo schuin mogelijk en gebruik daarna de hoogteverstelling van de lnb-houder om hem onder de hoek van 13,8° te krijgen. Gebruik hiervoor de bijgevoegde hoek die je uit knipt.
De elevatie van de schotel moet op 28,6° staan om de Astra 23,5 te vinden
Als je later er de 19,2-lnb bij wilt plaatsen, zul je een smalle lnb moeten nemen.

 

hoek van 13,8 graden.png

hoek van 3 graden.png

hoek van 6 graden.png

hoek van 10 graden.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...