Ga naar inhoud


Triax 110, losse LNB's of duo LNB?


jackren

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Het risico is dat je de vorm van de schotel verandert door die spanners.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bang dat je door het schoren van de schotel met een draadspanner de schotel uit z'n model trekt en dat hij daarom niet meer zijn maximale versterking geeft.

 

Ik heb even voor je uitgerekend of er een monoblock bestaat dat past op deze Triax 110 voor de ontvangst van de Astra 23,5 en 28,2 en die bestaat er.

Het is een KÖNIG KN-LNB-TM60N Lnb twin monoblock 6.0°. Kost €37,88.

 

 

 

KN-LNB-TM60N_4.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jackren zei:

Schoren los,  zakt de arm eerder verder door dan omhoog komen.

 

1 uur geleden, jackren zei:

Vind het Triax schotel mechanisme nogal "tuttifrutti".

 

Ik ben niet zo fan om zo maar een schotel schoren. Een schotel moet kunnen "werken" bij diverse weersomstandigheden. Een kennis wonend te Scheveningen heb ik voor hun een triax 88 met bekende Astra 1, 2, 3 en hotbird opstelling geplaatst zonder te schoren. Tot heden geen klachten vernomen van geen signaal bij stevige windstoten. Ik weet niet wat het budget is van jackren. Misschien is het raadzaam wat RicardoBelli eerder informeerde om een degelijke schotel te nemen bijvoorbeeld een Big Bisat of Gibertini.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Apart.

Normaal bevestig je een schotel muurvast aan een degelijke muur of paal  en stel je hem met de daarvoor gebruikelijke onderdelen optimaal af.

Daar gebruik je geen draadspanner aan de rand van de schotel voor.

Fout uitgelegt, schotel uitgericht met schotelklemmen, toen schoor geplaatst,maar omdat ik de alu schoor vast moest boren op dik stalen spantbeen, is de boor uitgegleden en klopte maat niet meer van de schoor, dus draadspanner ertussen geplaatst om schoor op maat te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo heb ik mijn triax 110 tds 

en heb daar niet veel last van hoor als er rukwinden zijn 

triax 110.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

had met triax hetzelfde probleem.Die ligt nu op het gras en vervangen door een gibertini.Hemelsbreed verschil en als je ze naast mekaar zet is die triax speelgoed

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Ik heb even voor je uitgerekend of er een monoblock bestaat dat past op deze Triax 110 voor de ontvangst van de Astra 23,5 en 28,2 en die bestaat er.

Het is een KÖNIG KN-LNB-TM60N Lnb twin monoblock 6.0°. Kost €37,88.

is deze ook geschikt voor gibertini 100 schotel?

ps is 6 graden niet te veel? 28.2-23.5=4.7 graden , is er geen twinlnb met 5 graden afstand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Astra 2 is vanuit Nederland gezien 151,5 graden Azimuth

Astra 3 is vanuit Nederland gezien 157 Graden Aziuth

 

Verschil is 5,5 graden, geen 4,7 Graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jackren

 

Ga er nu maar van uit dat als ik zeg dat hij past, dat hij dan ook echt past.
Bedenk dat er geen enkele duo-lnb of monoblock bedoeld is voor een schotel van 100cm breed, alleen voor 60-70-80cm. Dit is een uitzonderlijk monoblock die je zelden ziet waarbij de koppen zo'n stuk van elkaar af staan.

En cees, de ontvangsthoek tussen de Astra 23,5 en 28,2 is 5,11 graden, 5,5 graden is gemeten als je de hoeken over de grond meet maar je moet ze meten met een elevatie van ongeveer 28 graden.

 

Gebruik maken van een Flexiblock en 2 losse lnb's kan wel maar dat zul je dan wel wat aan moeten passen. Een Triax flexiblock kan maximaal 11 graden schuin gezet worden. Bij jou locatie moet het 15,4 graden schuin staan. Je zul dus wat kunststof bij de aanslag weg moeten vijlen om hem schuin genoeg te kunnen zetten.

Dat monoblock past ook op een Gibertini OP 100 SE. Die schotel is dan wel iets kleiner namelijk 94cm breed i.p.v. 100cm maar heeft een grotere f/D-verhouding waardoor hij ook daar op past.
Nu is een Gibertini natuurlijk stabiel genoeg om daar 2 losse of eventueel 4 losse lnb's op de zetten maar misschien wil je de 13 en 19,2 echt niet meer hebben en wil je ook van de losse diseqc-switches af.

In Duitsland koop je een Gibertini OP 100 SE voor €89,-.

 

Flexiblock.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...