Ga naar inhoud


Oude smartcard werkt niet meer


rvqx

Aanbevolen berichten

Ik heb een smartcard in de vorm van een creditcard. Ik gebruik hem nu bijna 5 jaar tot juni 2020, voornamelijk in Spanje. Maar toen ik hem in Nederland weer wilde gebruiken in september, deed hij het niet meer. Zowel in Nederland als in Spanje heb ik 2 Philips-ontvangers van het type DSR 8121. Ook een nacht aan laten staan van de ontvanger helpt niet. Tevens ben ik naar de CD-site gegaan en heb het card-nummer ingevoerd om hem opnieuw te valideren, dat gaf geen soelaas. Wordt het oude type CD-card niet meer ondersteund of de ontvanger?

 

aangepast door rvqx
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Nee, een kaart die begin dit jaar in gebruik was zou het nu ook moeten doen.

Zit de kaart op de juiste manier in de ontvanger gestoken?

 

De chip moet aan de onderkant zitten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ontvang je wel de fta zenders, heb je wel beeld op het info kanaal?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
33 minuten geleden, rvqx zei:

De magneetstrip onder en als eerste erin.

Eh, magneetstrip?

 

Dat gaat niet werken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat hij de chip bedoelt..... Er zit niet toevallig een recreatiepakket (tegenwoordig het dat Flex-abonnement) op? Dat loopt van 21-maart t/m 21-september.. In zo'n geval werkt een heractivatie aanvraag ook niet...

Kijk even in je 'Mijn Canal Digitaal' welk abo op de kaart staat...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De huidige kaarten zijn vanaf 2008 in gebruik, dus wat is oud?

 

Irdeto werd in 2012 afgeschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo`n oranje kaart. Het is geen magneetstrip; ik denk dat het een microprocessorchip heet. Die ook op een telefoonkaart zit, zo`n goudkleurig 4-kant geval.

Ik ontvang wel BVN en duitse zenders.  Is er ook een FTA zender op Astra3 die ik zou moeten kunnen ontvangen?

aangepast door rvqx
Link naar reactie
Delen op andere sites

RTV Drenthe is vrij te ontvangen. Maar waarom beantwoord je de vraag niet? Heb je al op 'Mijn Canal Digitaal' gekeken wat de status is van de kaart? Of heb je de kaart van iemand te leen??

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, wanneer er niet meer betaald wordt voor een abonnement wordt de kaart afgeschakeld.

 

En zonder overname formulier kan je de kaart niet aan een nieuw abonnement koppelen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...