Ga naar inhoud


Vu Ultimo 4K nieuwe image installeren lukt niet


imbean

Aanbevolen berichten

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik op dit forum was, dus ik hoop dat ik het goed doe. Ik heb de topics en internet doorzicht maar vind nog geen antwoord op mijn vraag.

 

Ik heb een VU ULTIMO4K en gebruik nu een externe USB-drive als harddrive i.p.v. een interne harddisk. Dat werkt prima. 

 

Ik wil nu OpenPli op mijn VU Ultimo 4k installeren. 

- USB stick formatteren (Fat32) en de image kopiëren; de directory heet VUPLUS. 

- VU ULTIMO 4k uitgeschakeld

- externe drive ontkoppeld.

- USB stick aan de voorkant erin 

- Power on VU ultimo 4k

 

Normaal gesproken krijg je dan de vraag of je de image wilt installeren en bevestig je met de soft power button. 

 

Ik heb meerdere USB sticks geprobeerd, diverse images geprobeerd maar de Vu+ blijft gewoon opstarten. De USB stick wordt direct gebruikt als opname device. 

 

Zou ik eerst weer een fysieke harde schijf moeten monteren? Kan er sprake zijn van een corrupte bootloader? Is er een andere manier om image (geforceerd) te flashen? 

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

 

aangepast door imbean
Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, jij hoeft geen fysieke harddisk te monteren.

Het kan altijd sprake zijn van een corrupte boot-lader maar in deze situatie betwijfel ik dat en zou ik dat in eerste instantie terzijde leggen.

 

In de regel is altijd een te grote of niet goed geformatteerde USB stick de veroorzaker van dit probleem.

Heb jij tijdens het installeren van de nieuwe of vervangende Image ALLE USB apparaten uit de USB aansluitingen verwijderd, zoals ook b.v. de USB Drive?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

kleine usb stick gebruiken (of oude flash drive) of een kleine partitie er op aanmaken in fat32.Welke image staat erop want mss kan je wel een couch flash doen.Is altijd beter met een interne HDD dan een usb maar is niet nodig.Je beschreven werkwijze is in orde en soms eens proberen op een andere usb poort helpt ook

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

couch flash is dat je de image download op je box en dan installeert van daaruit.Zit in openvix nu standaard

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, imbean zei:

@bellejt

@Jürgen

 

De derde USB-stick deed het hem. Het was inderdaad de USB stick. 

Dank jullie wel!

 

Groeten


Mooi dat het gelukt is. Configureren, zenderlijst plaatsen, eventueel nog een FastScan uitvoeren,  vervolgens nog even Oscam downloaden, de kaart plaatsen en gelijk TV kijken en genieten van alle streams die in de Hanssatlijsten te vinden zijn. Leuk als de verveling toeslaat. Persoonlijk zou ik ook de applicatie serviceapp installeren. Alle andere applicaties naar believen downloaden. Zo lekker intuïtief. 

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...