Ga naar inhoud


EPG op de Astra 28 Oost satelliet


Hoogie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb sinds dit weekend een draaibare schotel geplaatst aan mijn VU+ tuner. Het gaat me hoofdzakelijk om de freesat kanalen op 28 graden oost te ontvangen.

 

Helaas krijg is nauwelijks EPG data te zien in mijn GUI. Van mijn kabel provider Ziggo krijg is een dag of 6 EPG te zien, maar op de Freesat kanalen maar 1 programma in de toekomst.

 

Ik heb EPGrefresh geïnstalleerd en ook EPGimport draait. Ik heb de freesat optie geselecteerd en als ik dan een handmatige install doe, dan zie ik ook honderden zoniet duizenden update regels binnenkomen, maar dat maakt in de EPG lijst van de freesat kanalen niet uit. Ik blijf daar slechts 1 programma in de toekomst zien.

 

Ik heb de epg.dat file verwijderd nadat ik met "init 4" enigma2 gestopt had. Na een nieuw start zag ik ook weer een nieuw epg.dat file gemaakt worden met een andere grootte dan de oorspronkelijke, dus ik denk dat er een nieuwe epg data is opgehaald.

 

Weet iemand hoeveel epg data de freesat kanelen op 28 Oost hebben? Dat zal toch wel enige dagen zijn?

 

WIe kan me helpen voor deze kanalen de epg werkbaar te maken (dus minimaal een paar dagen in de toekomst)?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je de EPGimport plugin al hebt met de Rytec definities (2 apart te downloaden plugins) en je selekteert via de blauwe knop de freesat kanalen en je laad deze manueel op,

dan MOET je een volledige EPG hebben voor de komende 6 dagen voor die kanalen - zoniet scheelt er iets serieus met uw lamedb ........ (dit is de database met gekende kanalen).

overigens alle toeters en bellen uitschakelen, dus geen EPG downloaden vanaf de satelliet, in het menu schakel je alle EPG opties uit, anders riskeer je dubbele en overlappende entries.

de now/next die je bij het zappen te zien krijgt is een aparte EPG die vanuit de satelliet opgeladen wordt, los van je eigen EPG die zich overigens steeds in het interne geheugen bevindt en pas bij het uitschakelen van je box naar de harde schijf wordt weggeschreven, om terug in te laden bij de volgende start van enigma2.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb het nog niet voor elkaar gekregen helaas.

 

Stel ik doe een verse install, welke EPG plugin is het beste? En als ik die plugin niet gebruik krijg ik dan niet gewoon de info van de satelliet voor een aantal dagen?

 

Ik begrijp eigenlijk niet waarom al die plugins nodig zijn/wat ze toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Freesat kanalen hebben slechts een now-next EPG.

 

Op 8-7-2018 om 17:25 zei Hoogie:

Weet iemand hoeveel epg data de freesat kanelen op 28 Oost hebben? Dat zal toch wel enige dagen zijn?

 

Nee dus, alleen now-next.

 

Wil je epg voor eer grotere periode zien volg je het advies van Jean-Cloude.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei ceesv:

De Freesat kanalen hebben slechts een now-next EPG.

 

 

Nee dus, alleen now-next.

 

Wil je epg voor eer grotere periode zien volg je het advies van Jean-Cloude.

Er is wel 7 dagen freesat EPG beschikbaar via Astra 2.

11426H, 27500, 2/3

Selecteer een willekeurige service van deze transponder en wacht +/- 20 sec.

 

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Hoogie:

Dank voor je reactie. Ik ga het straks eens proberen.

 

Wat moet ik doen als de lamedb niet helemaal goed is? Ik heb e.e.a. aangepast met de dreamset app.

in lamedb zitten de referenties van al uw zenders. Het gemakkelijkste is om een zenderlijst te downloaden via de plugins, die van Hans. Dan ben je al zeker dat je referenties OK zijn.

vervolgens 2 plugins installaren : epgimport en epgimport-rytec. Open de epgimport settings en selekteer uw bronnen via de blauwe knop. Doe dan een manuele import via de gele knop. Je moet nu epg hebben voor alle aangeduide bronnen voor de komende 5 tot 7 dagen. Stel de import ook dagelijks in, dan hoef je geen manuele imports meer te doen, en beschik je toch steeds over de laatste epg. let wel : last minute aanpassingen zullen niet in deze epg zitten, aangezien deze slechts 1x per dag opgeladen worden, maar dit gebeurt toch maar zelden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...