Ga naar inhoud


Ultimo 4K en Solo 4 k benaderen van buiten je netwerk?


Pedblu

Aanbevolen berichten

Ik weet dat het moet kunnen maar weet iemand een handleiding in Jip en Janneke taal waarmee je deze super apparaten kunt benaderen vanaf elders om bijv een programma te kunnen opnemen of zelfs TV te kijken via een internet verbinding?

Er zit Openpli 8.0 resp Openpli 7,3 op. Verder heb ik glasvezel met 200 MB plus snelheden.

Ik probeer e.e.a. te lezen en te begrijpen, maar lees vaak iets in de trant van "dat kun je via VPN doen" dussss.. ) Dan weet ik het nog niet.

 

Andermaal beste wensen in goede cq betere gezondheid

Peter

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites


Feitelijk is dit geen vraag die in dit forum thuishoort.

Wat jij wilt doen kan binnenshuis via OpenWebIf maar om dit via het Internet uit te voeren zou je inderdaad een VPN kunnen gebruiken maar in elk geval moet jouw router / modem daarvoor geconfigureerd worden en dat heeft dus niets met het VU+ forum te maken.

 

Je kunt ook jouw (geconfigureerde) OpenWebif poort op jouw router / modem open stellen maar daar zijn zonder passende veiligheidsmaatregelen grote risico's aan verbonden.

Als je dat wil doen moet je maar op Google naar o.a. port forwarding zoeken.

 

Elders in dit forum zijn er zijn er hier en daar wat rubrieken waar over VPN wordt gediscussieerd maar of jij daar iets aan hebt is de vraag.

Er is hier althans geen Jip en Janneke handleiding voor.

 

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verder is de eerste vraag die je moet stellen of je een statisch wan adres hebt, anders kan je "thuis"  niet bereiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een VPN tunnel kan de snelheid van je verbinding negatief beïnvloeden.

De vraag is of het beeldmateriaal wat je wilt streamen extra beveiligd moet worden.

 

Een sterk password is doorgaans voldoende om openstaande poorten te beveiligen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad het IP adres statisch. Binnenshuis lukt het mij prima. Zowel op de smartphone als mijn tablet via VU+ ap of (nog beter lijkt) Dream EPG Premium.

Het lijkt mij gewoon handig om (Wanneer eea het weer toe laat) op een vakantieadres naar NL tv te kijken en programmas op te nemen en terug te kijken.

Geen idee of daar nu een VPN verbinding voor nodig is.

 

Ik ga iig verder googelen:)

 

Dank voor de reacties tot nu toe.

 

aangepast door Pedblu

VU + Ultimo 4k, Solo 4k, triple head, Pli 8

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tot zover ik kan nagaan, verandert je wan IP adres doorlopend.

 

Of je post steeds van een ander (IP) adres.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke modem/router heb je?

 

Ik heb een ASUS die achter mijn modem staat. De modem staat in bridge en doet dus eigenlijk niet mee.

 

Op de ASUS, kan je via Asus een VPN instaleren.

Als ik van buitenaf op mijn DM8000 (of Vu Solo2) wil maak ik verbinding met thuis via de VPN van Asus. (Dit omdat mijn IP steeds veranderd)

Vervolgens kom je op je router terecht en werkt alles alsof je thuis bezig bent.

 

Wel moet je in Pli aangeven dat het toegestaan is om je box via VPN te benaderen.

Anders werkt het nog niet.

 

Heeft je router niet de mogelijkheid om een VPN op te zetten, dan kan je nog met een externe VPN werken.

Maar die zijn meestal niet gratis.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Orange in Frankrijk gebruikt een Orange modem, naar ik aanneem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan proberen om in je router, als deze dat ondersteunt,via PPPoE een verbinding op te zetten. 

Als dit lukt zal je modem wel in brisge staan.

 

Bij mijn bbbox geen probleem, mijn vorige modem van Sagem viel na een paar dagen uit.

 

Ik vermoed echter dat kabelmodems dit niet ondersteunen.Je kan misschien met een DMZ zone werken. 

 

Mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...