Ga naar inhoud


tracking freq Galaxy 19 voor TVRO schotel


recol

Aanbevolen berichten

Goedenavond, ik ben benieuwd of iemand mij hier kan helpen.

 

ik ben opzoek naar de tracking frequenties van de Galaxy 19 op 97W voor een TVRO antenne van Intellian. probleem is dat deze de satelliet wel trackt maar alleen de Verticale zenders door komen.

bekabeling alles is juist aangesloten dus dat is het probleem niet. weet dat als je de juiste tracking frequenties niet goed invult je bepaalde kanalen niet gaat vinden als je een scan doet op de ontvangers. heb dit zelfde al meegemaakt op de eutelsat 9 met Joyne.

 

gr René

Link naar reactie
Delen op andere sites


97°W vanuit Nieuwegein?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of een hele hoge mast, of een lange sleuf graven!

Dish Setup Data

97W GALAXY 19 (G-19)

Elevation-15.8°
Skew 37 graden!
Antenne 15,8 graden in de grond richten.
  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat hier niets tussen?

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=tracking+frequenties+van+de+Galaxy+19+op+97W

 

https://www.satbeams.com/satellites?norad=33376

 

Satellite Tracking Frequencies

97WN/AN/A Galaxy 19 11992 22000 34 0X0001 Vertical HDVB QPSK

97W             Galaxy 19 12084 20000 34 0X5000 Vertical HDVB QPSK

97W             Galaxy 19 11937 28100 23 0X4048 Horizontal HDVB QPSK

97W             Galaxy 19 12047 22000 34 0X0001 Horizontal HDVB

 

Anders even vragen aan @Big fellow

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 minuten geleden, recol zei:

Wat moet ik in godsnaam met een intellian systeem op me huis?

Woonboot?😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Woonboot?😎


nee die heb ik ook niet 😉

15 minuten geleden, ceesv zei:

Staat hier niets tussen?

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=tracking+frequenties+van+de+Galaxy+19+op+97W

 

https://www.satbeams.com/satellites?norad=33376

 

Satellite Tracking Frequencies

97WN/AN/A Galaxy 19 11992 22000 34 0X0001 Vertical HDVB QPSK

97W             Galaxy 19 12084 20000 34 0X5000 Vertical HDVB QPSK

97W             Galaxy 19 11937 28100 23 0X4048 Horizontal HDVB QPSK

97W             Galaxy 19 12047 22000 34 0X0001 Horizontal HDVB

 

Anders even vragen aan @Big fellow


thanks ga t ff proberen. Laat t weten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel antwoord eigenlijk. Je tracked altijd op de primaire frequentie die je wilt ontvangen. Want op satellieten is het niet vreemd om verschillende transponders met verschillende veld (signaal) sterktes te hebben. En dan heb je nog de situaties waarbij de orbital positie meerdere satellieten heeft (denk aan bijvoorbeeld 19.2E), waardoor je misschien zelfs de verkeerde satelliet probeert te tracken.

 

Galaxy 19 ga je niet ontvangen in Europa. Die satelliet is specifiek gericht op Noord Amerika. Dus als je hem al zou kunnen zien (dus met positieve elevatie), dan zal je nog steeds niets kunnen ontvangen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
38 minuten geleden, recol zei:

is een systeem van intellian op een schip wat daar ligt

De vraag is dus voor een vriend in die regio.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Big fellow zei:

Simpel antwoord eigenlijk. Je tracked altijd op de primaire frequentie die je wilt ontvangen. Want op satellieten is het niet vreemd om verschillende transponders met verschillende veld (signaal) sterktes te hebben. En dan heb je nog de situaties waarbij de orbital positie meerdere satellieten heeft (denk aan bijvoorbeeld 19.2E), waardoor je misschien zelfs de verkeerde satelliet probeert te tracken.

 

Galaxy 19 ga je niet ontvangen in Europa. Die satelliet is specifiek gericht op Noord Amerika. Dus als je hem al zou kunnen zien (dus met positieve elevatie), dan zal je nog steeds niets kunnen ontvangen.

 

schip ligt in de caribbean, het gekke is dat ik de verticale zenders wel ontvang maar de horizontale dus niet. heb ook de horizontale  freq waar BVN op zit er in gezet als tracking freq maar helaas geen succes. zou kunnen dat HL en HH omgedraaid zitten maar volgens de engineer aan boord zit dat allemaal correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Big fellow zei:

Welke unit is het? Model nummer...?

Zit er een skew control op? Zo ja, zet die eens 90 graden anders? 

Het kan ook zijn dat de LNB niet wilt schakelen tussen H en V....

 

 

Intellian T110W schip is hier ook in europa geweest en werkte allemaal prima op andere satellieten 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even snel de manual gedownload.

Controleer als eerste: 

image.png.d444b98e8eefadbc8c22a429c1224cbb.png

 

Zorg ervoor dat de heading klopt, vergelijk het met het (gyro) kompas. Dat is kritisch, want misschien sta je wel naar de verkeerde satelliet te kijken! De lat/lon kloppen over het algemeen wel, want die komen uit de eigen GPS. Echter de heading is over het algemeen wat lastiger, helemaal als je stilligt.

 

Controleer daarna:

image.png.8fca4e63de5a999dbe46f85d2d49d78b.png

 

Wat staat hier?

 

Klopt dat met wat je verwacht?:

image.png.216f30df4bc6354c5f0d6fb40dbc19c6.png

 

Lees dan pagina 55 van deze manual: http://intellian.s3.amazonaws.com/d/t110W/t110W_Manual.pdf . Verander daar eventueel de POL angle (dus de skew instelling)

 

Laat dan eens weten hoe het gaat, zodat er verdere stappen genomen kunnen worden.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Big fellow zei:

Kleine toevoeging; Als je de polarisatie hoek controleert, controleer dan ook of de polarity op "linear" staat.... Want Galaxy 19 is een lineaire satelliet.

Wacht ff op antwoord wanneer ik kan inloggen. Dat ie linear was dat wist ik al 😉

 

de rest ga ik straks ff bekijken. De ACU hang aan de gyro van het schip. Thanks man

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...