Ga naar inhoud


2x Joyne CI module met Vu+ Ultimo 4k?


StressMetStef

Aanbevolen berichten

Beste forummers,

 

Sinds kort heb ik 2 ci modules van Joyne. Helaas krijg ik ze niet tegelijkertijd werkend op mijn Ultimo 4k. Na te hebben gegoogeld, begreep ik dat het op PLI niet zou werken, maar op VTI wel.

 

Ik heb VTI 15 geïnstalleerd, maar ook hierin wil het niet werken. Ik krijg een melding met wat Duits gebrabbel waaruit ik concludeer dat één van de twee kaarten niet kan worden gekoppeld. 

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,
Stef

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Twee vragen:

Waarom 2 Joyne CI modules in de VU+Ultimo4K (louter uit interesse, niet 'belerend' bedoeld)?

 

Twee CI's met dezelfde CAID kan de VU+ niet verwerken. Enigma2 heeft eenvoudig geen manier om deze te differentiëren. Geldt niet alleen voor VU+ maar voor alle merken die Enigma2 gebruiken. Decodering (lees: aanspreken van de CI) geschiedt op basis van de CAID. Beide CI's zouden daarop gaan reageren. 'T is maar net welke het eerst reageert op een commando...

 

De VU+Duo4K (niet de se!!) had wel een fysieke scheidingsmogelijkheid, maar uiteraard alleen voor verschillende CAID's.

 

Mocht de reden zijn: Één Joyne NL en één Joyne BE module, dan kan ik melden uit eigen ervaring! dat beide pakketten gewoon op 1 module gezet kunnen worden. Heb het hier gewoon draaien én in een VU+Ultimo4K ook nog :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee Joyne modules werkt hier locaal idd. niet in de VU+ Ultimo 4K.

Wat wel werkt is de tweede module in de box van de slaapkamer steken, de failback-tuner activeren, twee zenderlijsten maken van Joyne - en dan één zenderlijst op de 9 east oriënteren, en een tweede op de 10 east - daar dit toch dezelfde LNB is.  Dan kan je zappen zoveel je wil, opnemen en de andere satelietpositie van Joyne (de 10 east dus) gebruiken om te zappen en/of op te nemen. Wel eventjes de beide satelieten eventjes apart scannen. En klaar is kees !

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Mimisiku,

 

Bedankt voor je snelle reactie! Tot voor kort had ik een CD abbo met twee smartcards. Eén van de kaarten zat in mijn woonkamer tv, en één in de vu+. Deze draaide via diverse Android boxen en Apple TV's op verschillende tv's, en dat beviel op zich goed. Met alle prijsverhogingen van CD, zat ik inmiddels op 62 euro p/m. 

 

De reden dat ik in de woonkamer TV een eigen ci module wil gebruiken, is vanwege de beeldkwaliteit van de ingebouwde tv tuner, samen met het gebruiksgemak.

 

Ik heb een weekje met een Joyne cam gestoeid, en was eigenlijk heel tevreden over de beeldkwaliteit. En ze leveren op iedere 2de/3de en 4de kaart hetzelfde pakket.

7 minuten geleden, Rogge zei:

Twee Joyne modules werkt hier locaal idd. niet in de VU+ Ultimo 4K.

Wat wel werkt is de tweede module in de box van de slaapkamer steken, de failback-tuner activeren, twee zenderlijsten maken van Joyne - en dan één zenderlijst op de 9 east oriënteren, en een tweede op de 10 east - daar dit toch dezelfde LNB is.  Dan kan je zappen zoveel je wil, opnemen en de andere satelietpositie van Joyne (de 10 east dus) gebruiken om te zappen en/of op te nemen. Wel eventjes de beide satelieten eventjes apart scannen. En klaar is kees !

 

Dat is denk ik het enige serieuze alternatief. Ik heb nog een Solo 4K liggen, zal me er eens in verdiepen... 

 

Maakt het nog uit of het met VTI of PLI is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, dat maakt niets uit. Puur 'Geschmackssache'... De CI gedraagt zich als gewone CI en niet CI+...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Mimisiku zei:

 

 

Mocht de reden zijn: Één Joyne NL en één Joyne BE module, dan kan ik melden uit eigen ervaring! dat beide pakketten gewoon op 1 module gezet kunnen worden. Heb het hier gewoon draaien én in een VU+Ultimo4K ook nog :)

 

Hoe vraag je dat aan, kunnen ze dat er gewoon bij zetten? Of moet je een abonnement afsluiten bij Joyne.be? En heeft de module dan nog steeds dezelfde caid? 

 

Sorry voor het spervuur, probeer het een beetje in kaart te brengen voor mezelf :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet óók een abo op Joyne BE nemen. Het enige 'nadeel' is dat je weer €30 registratiekosten moet betalen. Je geeft het VSC nummer op en de ingangsdatum. Het abo wordt dan automatisch op je module bijgeschreven...

 

Je werkt met een CI module. Deze kan (gelukkig) 2 kanalen tegelijk decoderen maar ........ uiteraard alleen als beide kanalen op dezelfde transponder zitten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Mimisiku zei:

 

 

Je werkt met een CI module. Deze kan (gelukkig) 2 kanalen tegelijk decoderen maar ........ uiteraard alleen als beide kanalen op dezelfde transponder zitten...

 

Moet ik hier nog iets voor instellen? Ik krijg het niet voor elkaar om twee verschillende programma's op dezelfde transponder tegelijk te laten decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de optie 'Meervoudig decoderen' wel aangezet in je Common Interface menu??

Let er wel op dat de Joyne CI blokkeert als je 2 kanalen in werking hebt! Zappen werkt dan niet meer (ook niet op dezelfde transponder) totdat je weer 1 kanaal vrijgeeft.

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mimisiku zei:

Twee CI's met dezelfde CAID kan de VU+ niet verwerken. Enigma2 heeft eenvoudig geen manier om deze te differentiëren. Geldt niet alleen voor VU+ maar voor alle merken die Enigma2 gebruiken.

Dream beweert nochtans dat de Dreambox 920 dit wel kan.

Spijtig genoeg heb ik niet zo'n toestel om dat zelf eens te proberen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM9x0 heeft i.d.d. 2 fysiek gescheiden CI slots en kunnen een afzonderlijke configuratie aan. Echter nog steeds niet met dezelfde CAID... Ook DM kan niet differentiëren en weet nog steeds niet welke te pakken... Denk ook niet dat dat ooit opgelost kan worden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

heeft een eigen OS waarbij die twee onafhankelijk van elkaar werken en dat is niet onder enigma2

Da's dan toch de eerste keer dat ik hoor beweren dat dit geen enigma2 is.

Ze hebben delen die closed source zijn, maar voor de rest lijkt mij dit toch nog altijd enigma2.

6 uren geleden, Mimisiku zei:

De DM9x0 heeft i.d.d. 2 fysiek gescheiden CI slots en kunnen een afzonderlijke configuratie aan. Echter nog steeds niet met dezelfde CAID... Ook DM kan niet differentiëren en weet nog steeds niet welke te pakken... Denk ook niet dat dat ooit opgelost kan worden...

Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen.

Mocht ik zo'n toestel hebben, zou ik dat willen gebruiken met 2 keer dezelfde CI module, gewoon om als de ene module bezet is, hij de andere zou kunnen nemen.

Ik snap anders het verschil niet met de VU+ Duo 4K bijvoorbeeld (die heb ik zelf), daar kan ik toch ook 2 gescheiden configuraties maken voor ci0 en ci1?

Alleen loopt hij vast als ik daar 2 identieke CI modules instop.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeg ik toch ook? Enigma2 kan niet differentiëren! Het weet eenvoudig niet wélke CI te pakken. Filtering gebeurt op basis van CAID.. Overigens kent de VU+Duo4K óók fysiek gescheiden CI sloten met uiteraard gescheiden configuraties... Dat lost echter het identieke CAID niet op... Het biedt de mogelijkheid om 2 * een CI(+) te configureren... Iets wat de Duitsers bloedhard nodig hebben omdat hun providers allemaal CI+ vereisen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...