Ga naar inhoud


2x Joyne CI module met Vu+ Ultimo 4k?


StressMetStef

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Mimisiku zei:

Heb je de optie 'Meervoudig decoderen' wel aangezet in je Common Interface menu??

Let er wel op dat de Joyne CI blokkeert als je 2 kanalen in werking hebt! Zappen werkt dan niet meer (ook niet op dezelfde transponder) totdat je weer 1 kanaal vrijgeeft.

Heb ik gedaan, maar het beeld gaat toch regelmatig op zwart. 

 

 Nu heb ik één Joyne CI module  samen met één CD smartcard in de Ultimo gestopt, en dat draait gewoon stabiel.

 

Uiteindelijk denk ik dat ik mijn CD abbo ga downgraden, en Joyne erbij hou. Heb ik tóch een stukje kostenbesparing, en kan ik tóch op elke tv ESPN bekijken :)

 

Allemaal bedankt voor de hulp!

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat kun je vergeten! Alles draait om content beveiliging. CI+ of embedded CAS.. Losse smartcards zullen helemaal gaan verdwijnen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joine heeft recent aangegeven dat ze verplicht zijn door de content leveranciers die beveiliging met hun CI module als enige optie aan te bieden.

Losse kaarten gaan er niet komen.

 

Joyne gaat nog een ander probleem krijgen wanneer ze 100.000 abonnees krijgen en aan de omroepwet moeten gaan voldoen t.a.v. 30 zenders doorgeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou en? Ze geven er nu al 55 door!

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Dat zeg ik toch ook? Enigma2 kan niet differentiëren! Het weet eenvoudig niet wélke CI te pakken. Filtering gebeurt op basis van CAID.. Overigens kent de VU+Duo4K óók fysiek gescheiden CI sloten met uiteraard gescheiden configuraties... Dat lost echter het identieke CAID niet op... Het biedt de mogelijkheid om 2 * een CI(+) te configureren... Iets wat de Duitsers bloedhard nodig hebben omdat hun providers allemaal CI+ vereisen..

Waarom leg je dan de nadruk erop dat de DM920 2 fysiek gescheiden CI modules heeft, als het toch hetzelfde is als bij de VU+ Duo 4K?

Bij het Dream forum beweren ze in elk geval dat die wel met 2 identieke modules overweg kan.

 

Een tijdje geleden schreef je op ditzelfde forum dit (Dreambox Seven topic).

 

Quote

 

De DM9x0 (en wellicht de Seven) heeft 2 gescheiden CI poorten waardoor het gebruik van 2 CI(+) modules volledig van elkaar gescheiden is en dus afzonderlijk geprogrammeerd kunnen worden. Dit echter alleen met de officiële Dream (of gelieerde) firmware. In Duitse fora is dit inmiddels succesvol getest.

Bij VU+ is dit niet het geval en loopt dat bij gebruik van identieke modules klem. De firmware kan eenvoudig niet differentiëren.

 

 

Quote

und ja du kannst auf Dreamboxen auch zwei gleiche Module benutzen um 2 Sender zu entschlüsseln, mit dem Service Relation Plugin sogar auf dem gleichen Transponder.

 

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft te maken met de Service Relation Plugin. Dit draait uitsluitend op de OS2.5 en 2.6 van Dream. Op een VU+ met OpenPli of VTi werkt dit niet...

Deze plugin kijkt naar de ServiceID en bepaalt zo naar welk CI slot de ECM/EMM gestuurd wordt en dus niet naar de CAID... Daar zit het verschil..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dat heeft te maken met de Service Relation Plugin. Dit draait uitsluitend op de OS2.5 en 2.6 van Dream. Op een VU+ met OpenPli of VTi werkt dit niet...

Deze plugin kijkt naar de ServiceID en bepaalt zo naar welk CI slot de ECM/EMM gestuurd wordt en dus niet naar de CAID... Daar zit het verschil..

Dus dan kan die toch meer.

Je maakt het wel verwarrend.

Het verhaal klopt ook niet, want met de Common Interface Assignment plugin stel ik net zo goed in per service id op mijn VU+, en die kan ik ook onafhankelijk per CI module instellen.

Dus zit het verschil hem daar niet in, maar in die 2 fysiek gescheiden paden naar de CI modules.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verwarring komt omdat we hier praten over een VU+ bezitter. Waarop de truc (helaas) niet werkt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2021 om 19:07, StressMetStef zei:

Tot voor kort had ik een CD abbo met twee smartcards. Eén van de kaarten zat in mijn woonkamer tv, en één in de vu+. Deze draaide via diverse Android boxen en Apple TV's op verschillende tv's, en dat beviel op zich goed.

Dat kun je toch nog steeds met twee CI-Cam's.

Een in de Ultimo en een in de TV.

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat kun je vergeten! Alles draait om content beveiliging. CI+ of embedded CAS.. Losse smartcards zullen helemaal gaan verdwijnen...

Dat is uiteraard bekend, maar het is wel de reden dat Joyne klein blijft. Zodra CanalDigitaal de losse smartcard afschaft rent iedereen naar Joyne. Die schaffen ze dus nooit af zo lang Joyne bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, zeeteefje zei:

Dat is uiteraard bekend, maar het is wel de reden dat Joyne klein blijft. Zodra CanalDigitaal de losse smartcard afschaft rent iedereen naar Joyne. Die schaffen ze dus nooit af zo lang Joyne bestaat.

Die van CD gaat er over een X-aantal jaren ook uit,want de nieuwste module van hun is,net als die van Joyne,met geintregreerde smartcard.

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Dat kun je toch nog steeds met twee CI-Cam's.

Een in de Ultimo en een in de TV.

ciao

Klopt, maar het ging me erom dat ik dan de kaart steeds moet wisselen om ESPN te bekijken. CD geeft extra pakketen maar op één kaart door, tenzij je bereid bent om twee keer voor hetzelfde pakket te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS geeft niets meer door waardoor ik genegen zou zijn om een abo aan te houden. Heb dezelfde zenders (en meer) bij Joyne voor €10 minder.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...