Ga naar inhoud


Ziggo kijken via vu-duo?


Hensat

Aanbevolen berichten


In jouw regio kan je enkel met een module kijken. Of dat heel boeiend is kan je je afvragen.

Opnemen en kijken zal zeer beperkt zijn. Áls dat al mogelijk is. Beter is om een Ziggo kaart te regelen van iemand uit de buurtgemeentes als Grave. 
Ik meende dat jij uit een Gemeente rond Nijmegen kwam. Vandaar mijn reactie. Maar jij hebt blijkbaar al een Ziggo kaart.

Dan werkt dat prima op een Duo met een kabeltuner. De Duo heeft standaard volgens mij geen kabeltuner.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel eenvoudig... Met een Irdeto kaart gaat dat prima. Met de Nagra CI+ modules (ex UPC gebied) alleen vanaf de VU+Duo2 en hoger én met het VTi image 9.03 en hoger..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Jij gaat niet in op het feit dat de oude Duo geen kabeltuner heeft en daardoor lijkt het voor de topic starter dat dit gelijk zou kunnen met een Irdetokaart. Volgens mij had de Duo geen kabeltuners en kan dat alleen met een extra externe USB kabeltuner.

Werkt een Nagra module niet in de oude Duo?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, vanaf de Duo2 volgens de Duitse fora.... Veel melden niet altijd hun correcte configuratie... Anders koopt de TS toch voor een prikkie een Combo boxje...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of gebruikt een eenvoudig twin of triple kabeltuner als een 530C. Kan hij mooi én Satelliet kijken op de Duo + kabel streamen vanaf de 530C via fallback. ;)

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 530c is echter nergens meer te vinden... Had die ook voor dochterlief willen hebben....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Die 530c is echter nergens meer te vinden... Had die ook voor dochterlief willen hebben....


Ook niet gebruikt? Ik heb er zelf een tijdje terug nog een verkocht. Was overbodig met een Ultimo 4K.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DUO is met een vaste DVB-S2 twin tuner

DOU2 is met 2 insteekslots voor losse DVB-S2 of DVB-C/T (zonder DVB-t2) oud type tuner niet te verwisselen met die voor de 4K serie

 

Pas vanaf VTI 15.x kun je de oude DUO2 met CI+ gebruiken in het CI-Cam slot voor gecodeerd en/of ongecodeerd opnemen of alleen via de kaartschacht middels Oscam (het voordeel is evident)

En vergeet niet voor opnemen en afspelen heb je twee DVB-C tuners nodig. (oud type tuner)

Als het om een tweedehandse DUO2 gaat, let op de prijs.

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

DUO is met een vaste DVB-S2 twin tuner

DOU2 is met 2 insteekslots voor losse DVB-S2 of DVB-C/T (zonder DVB-t2) oud type tuner niet te verwisselen met die voor de 4K serie

 

Pas vanaf VTI 15.x kun je de oude DUO2 met CI+ gebruiken in het CI-Cam slot voor gecodeerd en/of ongecodeerd opnemen of alleen via de kaartschacht middels Oscam (het voordeel is evident)

Volgens de VUplus support site al vanaf VTi 9.03.. Zelf pas getest met 11.0.6 op een SoloSE en een VU+Duo2 (zelfde image).. Echter!! Alleen met Neotion gebaseerde CI+ modules.. Een oudere SmIT met Xilinx doet het niet...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet de bedoel dat ik 2 tuners moet gebruiken, want die gebruik ik nu ook (ziggo tuner en satelliet) Wil één tuner voor satelliet en ziggo of te wel kabeltuner. Mimisiku stelde een combo box voor, ik zie dat je voor rond de 100 euro al zo'n box nieuw hebt,  Heb daar vraag tekens bij of het werkt met de images die we gebruiken. en of ze een dubbele tuner hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik test regelmatig boxen en bezit inmiddels een flink aantal (budget) boxen.. Verreweg de meesten werken prima met OpenPli. Enige uitzondering is wel de DM525-Combo (DreamOS) en de Coolstream Trinity v2 (Neutrino). Mijn geteste boxen werken prima. Een combo heeft meestal een DVB-S2(x) en DVB-C/T2 aan boord. Voor dubbele DVB-C en zelfs FBC kom je al snel in het duurdere segment terecht...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een ondersteunde usb DVB-C (of C/T combo-) tuner gebruiken (zie in de feed bij drivers welke dat zijn)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een USB stick (60€) en een USB extern kassie (60€) waar ik van die laatste hier even de specificaties geef >

 

Quote

DVB-T2 und T2-Lite (ETSI EN 302 755 V1.3.1-):

  • Empfangsfrequenz: 42 ~ 900 MHz
  • DVB-T2-COFDM Demodulator und FEC (LDPC / BCH)-Decoder
  • Unterstützt bis zu 255 PLPs
  • FFT: 1K, 2K, 4K, 8K, 16K, 32K
  • Modulation: QPSK, 16-QAM, 64-QAM, 256 QAM
  • Bandbreite: 1,7 5, 6, 7, 8 MHz (und erweitert Bandbreite)

 

DVB-T (ETSI EN 300 744):

  • Empfangsfrequenz: 42 ~ 900 MHz
  • DVB-T COFDM Demodulator und FEC (BCH)-Decoder
  • Modulation: QPSK, 16-QAM, 64-QAM
  • FFT: 2K, 8K
  • Bandbreite: 5, 6, 7, 8 MHz

 

DVB-C (ETSI EN 300 429):

  • Empfangsfrequenz: 48 ~ 870 MHz
  • DVB-C & ITU J83 A / C Demodulation: 16QAM, 32QAM, 64QAM, 128QAM und 256QAM
  • Symbolrate: 1 ~ 7.2M Baud

 

Maar dat Vu+ model waar je hem aankoppelt moet toch wel h.256 HEVC ondersteunen wegens het DVB-T2 . En dat is niet voor elk oud model voorzien.

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...