Ga naar inhoud


Kunststof pallets doorzagen - hoe?


Jürgen

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Jürgen zei:


Wat bedoel jij met nokken?

De 9 poten waar de pallet op staat of de rubberen anti glijdoppen?


Ik moet bijna met zekerheid op de plaats waar de poten zitten de pallet doorzagen dus ik denk dat een cirkelzaag geen optie is.

Is trouwens de hoogte van rond de 14 cm geen probleem om met een normale Reciprozaag of ligt dit aan de lengte van het te gebruiken zaagblad?

 

Wat ik nokken noem, noem jij poten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, Jürgen zei:

Tja, het mooiste zou zijn als je vanaf de bovenkant met een cirkelzaag met één keer doorheen kunt zagen maar dan moet je een cirkelzaag gebruiken met een zaagdiepte van 14 cm en die heb je naar mijn mening niet in de hobby omgeving.

Als eerder aangegeven eerst van de bovenkant zo diep mogelijk zagen en dan vanaf de onderzijde zagen.

Dat kan uiteraard ook gewoon op een zaagtafel en die kunnen meestal wel een stuk dieper zagen dan een handcirkelzaag.

Blijft er dan nog wat over dan met een handzaag oid. dat laatste stukje zagen.

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste zaagtafels van de hobby cirkelzagen blinken niet echt uit door grote afmetingen.

Het zal dan ook niet realistisch zijn om een pallet van 120 x 100 cm om zo’n pallet op een zaagtafel te zagen.

Daarom denk ik dat uit de hand zagen misschien wat handiger zou zijn.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn tafelcirkelzaag kan ik ruim 10 cm diep, met de handcirkelzaag max 56 mm.

Ik heb er een die ook 110mm diep moet kunnen, maar daar is de softstart van defect en heb nog geen tijd gehad om dat te repareren.

Ik had al wel met Spero gebeld maar losse onderdelen leverden ze niet en even langskomen met een al gedemonteerde cirkelzaag zou ook niet mogelijk zijn (was nog voor corona) ze gingen alleen aan het werk met complete machines en om de zaag van mij eerst weer geheel in elkaar te gaan zetten en dat ze hem daar voor te veel geld net zo hard uit elkaar draaien ging me toch wel wat te ver.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal best kunnen, maar nog nooit met een reciprozaag keurig recht en haaks door iets kunnen zagen.

Waar ze wel handig voor zijn is het doorzagen van boomwortels waar je normaal niet met een bijl oid. bij kunt komen en je kettingzaag binnen de kortste keren stomp is als je ook maar iets zand raakt.

Zaagblad van de reciprozaag vindt zand ook niet leuk maar zo'n zaagblad is een stuk goedkoper dan een nieuwe ketting op je zaag.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...