Ga naar inhoud


Kunststof pallets doorzagen - hoe?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Binnenkort moet ik van een aantal kunststof pallets een stuk afzagen of inkorten, hoe je het ook wilt noemen.

De pallets hebben de afmeting 120 x 100 cm en een hoogte van circa 13 á 14 cm, zie bijlage.

 

Zelf denk ik dat dit met een elektrische schrobzaag (Reciprozaag) moet kunnen maar waar moet ik dan op letten?

In elk geval moet het zaagblad minimaal 15 cm lang zijn, toch?

Welk zaagblad heb je nodig om plastic door te zagen?

 

 

42B68152-2C90-4685-BF5B-827F40B81464.jpeg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


54 minuten geleden, Jürgen zei:

Binnenkort moet ik van een aantal kunststof pallets een stuk afzagen of inkorten, hoe je het ook wilt noemen.

De pallets hebben de afmeting 120 x 100 cm en een hoogte van circa 13 á 14 cm, zie bijlage.

 

Zelf denk ik dat dit met een elektrische schrobzaag (Reciprozaag) moet kunnen maar waar moet ik dan op letten?

In elk geval moet het zaagblad minimaal 15 cm lang zijn, toch?

Welk zaagblad heb je nodig om plastic door te zagen?

 

 

42B68152-2C90-4685-BF5B-827F40B81464.jpeg

Ik zou, als niet door de nokken hoeft het met een redelijk fijngetande cirkelzaag doen.

Als je ook door de nokken moet zou ik een recipro nemen met een zaagblad geschikt voor metaal, dus ook redelijk fijngetande. Anders loop je de kans dat de recipro gaat hobbelen/springen.

 

Maar ook weer niet een superfijn blad anders wordt de zaag te heet en gaat het kunststof smelten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Con zei:

Ik zou, als niet door de nokken hoeft het met een redelijk fijngetande cirkelzaag doen.


Wat bedoel jij met nokken?

De 9 poten waar de pallet op staat of de rubberen anti glijdoppen?


Ik moet bijna met zekerheid op de plaats waar de poten zitten de pallet doorzagen dus ik denk dat een cirkelzaag geen optie is.

Is trouwens de hoogte van rond de 14 cm geen probleem om met een normale Reciprozaag of ligt dit aan de lengte van het te gebruiken zaagblad?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een beetje handig bent met de Decoupeerzaag eerst de toplaag en dan stuk voor stuk de voetjes.

 

heb het namelijk al eens gedaan voor een buur z'n wasmachine opstelling.

Gaat prima.

zaagblad voor kunststof kiezen want anders loopt die steeds vast.

 

reciproke zaagblad is veel te wiebeltig

Screenshot_20.jpg

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Tonskidutch zei:

recipro zaagblad is veel te wiebeltig

 

Ja, dat idee had ik ook al en daarom is misschien een decoupeer- / cirkelzaag een betere optie waarbij het laatste dan mijn voorkeur zou hebben.

Hoe de snijkant er uiteindelijk uitziet is niet boeiend want die komen niet in het zicht.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, het mooiste zou zijn als je vanaf de bovenkant met een cirkelzaag met één keer doorheen kunt zagen maar dan moet je een cirkelzaag gebruiken met een zaagdiepte van 14 cm en die heb je naar mijn mening niet in de hobby omgeving.

 

Zou het een optie zijn om met een cirkelzaag zo diep mogelijk te zagen, betreft feitelijk alleen de poten, en de rest dan met een goede handzaag door te zagen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk in een pvc fabriek en doen dit met een Reciprozaag met zaagblad  met grove tand ook composiet profielen ,fijnere profielen met diamant schijven om mooie gave snijrand  te hebben ..wil je makkelijk mooie stroken doe dit dan met een tegelzaag met diamant blad ..

 

aangepast door xeno01

MAXPLUS 2100-Maxdigital 225Combo-WavefrontierT90-digipowersg2100a

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...