Ga naar inhoud


Spotify in HIFI kwaliteit


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


Wanneer dit beschikbaar is in Nederland wordt ik weer klant bij Spotify, heb nu Qobuz en het verschil met betrekking tot de mp3 geluidskwaliteit is enorm. Ik heb ze een tijd naast elkaar gehad en ben toen om de kwaliteit van het geluid over gestapt naar Qobuz niet vanwege het aanbod want dat is in vergelijking met Spotify echt veel minder. Ook zijn ten opzichte van Spotify in de app de zoekfuncties zeer matig, Spotify is veel beter ingedeeld en met hun playlisten zijn ze ver vooruit , dat is mijn mening. Spotify is prima voor in de auto op je smartphone maar als je het op een hifi installatie draait niet te vergelijken met geluidskwaliteit van Qobuz.

Ik heb hier een set staan van onze Japanse motorbende met een paar Engelse speakers dan is het verschil goed te horen, heb ook nog een vintage set van Philips met een stel gereviseerde MFB boxen waarop het  verschil Spotify of Qobuz ook enorm is.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per toeval kwam ik gisteren een artikel over vintage apparatuur tegen op tweakers waar iemand met vintage ( reel tot reel ) spoelenband recorder spotify opnames gemaakt heeft

staan in wav formaat.

keigoed NU al, dus ik verheug me op hifi / CD kwaliteit

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb opnames gemaakt met een Teac bandrecorder vanaf Qobuz en dan is het geluid top, maar wanneer we bijvoorbeeld opnames van de TOP 2000 in de nacht terug luisteren die door internet radio2 werden uitgezonden (met een Yamaha wxc-50 omgezet naar analoog) is de geluidskwaliteit belabberd, laag overheerst en compressie is enorm dus de dynamiek is ver te zoeken.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dat Spotify toch zeker digitaal opnemen? Dus geen noodzaak voor een analoge recorder, de betere vintage was trouwens een Sony Pcm F-1 met betamax recorder geweest. Maar de reparaties aan dat vintage spul zijn duur.

 

Minimaal Cd kwaliteit zou in 2021 toch ook wel de standaard moeten zijn denk ik.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt en doe ik ook. Als internet uitvalt heb ik in ieder geval de offline afspeellijst op de SSD.

Maar die analoge recorder is ook nostalgie en een heel goede investering gebleken en bovendien had ik in de auto een cassette speler en geen internet.

Je eigen bandjes maken is gewoon hobby.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-3-2021 om 13:30, Tonskidutch zei:

Je eigen bandjes maken is gewoon hobby.

Oei , da's toch wel een beteke moeilijk hoor !!

Al dat materiaal daarvoor moeten aankopen om ze te maken ,

daar gaan er heel weinig geduld meehebben !! 😉

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2021 om 23:57, cookie monster zei:

Oei , da's toch wel een beteke moeilijk hoor !!

neen hoor, je moet alleen een 3,5 jack naar dubbel cinch kabeltje hebben en je hoofdtelefoon in het cassette deck (stand monitor)

dan maak je keigoede bandjes die wellicht beter klinken dan vroeger van die geleende LP opnemen :grin:

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-2-2021 om 11:19, Tonskidutch zei:

@Pjotrb, weet je nu al wat de kosten gaan zijn?

 

"Spotify HiFi komt als extra optie bovenop Spotify Premium. Er zal dus extra voor betaald moeten worden."  Bron: hifi.nl.

Hoe hoog die extra kosten worden vertelt dit verhaal niet.

aangepast door Pjotrb
  • Like 1

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

geleende LP opnemen :grin:

Inderdaad , vroeger deden wij dat ook via de radio , met een 2 din naar 5 din ,

een beetje later met zo'n 5 din naar tulp 😉 Echter , ik bedoelde eigenlijk:

Op 3-3-2021 om 13:30, Tonskidutch zei:

Je eigen bandjes maken is gewoon hobby.

Ik heb helaas geen cassettefabriek !! 😟

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, cookie monster zei:

Ik heb helaas geen cassettefabriek !! 😟

Dat is natuurlijk zo, en die wel nog "zogenaamd nieuwe"leveren hebben een heel povere kwaliteit.

 

Ik kocht het merendeel dat ik nu aan lege cassettes heb tweedehands in originele cellofaan en soms ook zo. De total rip off als je niet op let.

€ 2,50~3,50  / 60~90 minuten vind ik al stevig voor fabriekswaren die sinds 1998 niet meer geproduceerd worden.

Idem Dito Reel to Reel bijna onbetaalbaar geworden. Maar ik koop ze niet Mplek sellers uit principe niet daar ze allemaal uit inboedel uitverkoop nagenoeg niets kosten.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik kocht het merendeel dat ik nu aan lege cassettes heb tweedehands in originele cellofaan en soms ook zo

Zoals vele onder ons heb ik die ook heel veel gebruikt 🙂

Opnemen , afspelen , altijd wel leuk geweest !!

Soms plakken als het nog mogelijk was !! Sommige merken waren echt rotzooi ,

hoe lichtbruiner de tape , des te meer rotzooi !! Veel ruis , weinig muziek !!

Je kon ze zelfs na een paar keer niet meer vooruit- & achteruitspoelen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik kocht het merendeel dat ik nu aan lege cassettes heb tweedehands in originele cellofaan en soms ook zo. De total rip off als je niet op let.

€ 2,50~3,50  / 60~90 minuten vind ik al stevig voor fabriekswaren die sinds 1998 niet meer geproduceerd worden.

Idem Dito Reel to Reel bijna onbetaalbaar geworden. Maar ik koop ze niet Mplek sellers uit principe niet daar ze allemaal uit inboedel uitverkoop nagenoeg niets kosten.

 

Dat is de markt van vraag en aanbod. Sommige verkopers zijn gewoon geluk zoekers. Men durft zelfs nog een stevige prijs te vragen voor gebruikte type II en IV cassettes. Helaas zijn goede in cellofaan cassettes echt schaars aan het worden. Met gevolg dat kopers redelijk aan het "hamsteren" zijn en waardoor de prijs aanzienlijk is gestegen. 

 

2 uren geleden, cookie monster zei:

Sommige merken waren echt rotzooi ,

hoe lichtbruiner de tape , des te meer rotzooi !! Veel ruis , weinig muziek !!

 

Dat is echt ook grotendeels afhankelijk van de cassette deck. Een goede 3 kops cassette deck heeft de mogelijk om elke cassette te kunnen kalibreren (azimuth/bias/level) voor opname. Zodat een "slechte" cassette toch redelijk acceptabel kan worden afgespeeld.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...