Ga naar inhoud


Uitvinder van het cassette-bandje overleden


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het bericht van @Drs. IJzerbout als een stelling van Lou Ottens zou lezen is dat toch een andere draai aan het nieuwsbericht dat de beste man overleden is.

Overigens was ik zelf compleet verrast en overrompeld toen we een CD speler van flips in huis kregen en m'n eerste CD van Art of Noise erin plaatste, qua geluidkwaliteit formidabel. Dus Lou had wel een punt.

Maar langzamerhand werden die bandjes en spelers/cassette tapedecks ook beter en er zijn mensen die ze beide nog steeds in gebruik hebben.

Naast de hipac / de cassette / de 8-track zijn natuurlijk veel nieuwe formaten gelanceerd. Zoals je in dat ander topic zelf aangeeft is er ook een revival van de cassette.

 

 

 

 

Screenshot_44.jpg

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

 

Dank voor het plaatsen van dit bericht, ik heb het zelf niet mee gekregen.

 

Dus weer een R.I.P. en sterkte voor de familie en de Natlab medewerkers.

 

De oudste voorgangers ( 78 toeren heb ik mezelf nooit mee bemoeid ) , daarna Singles, LP's, Band recorders banden en toen de Cassette banden !!!!

Voor dat de CD kwam had Philips al een Beeld plaat, 30 cm groot.

 

Dus tijd om eens een uitdaging aan te gaan met echte muziek kenners en te zeggen wat de CD als beste is :

 

Het zelfde nummer opstarten vanaf het begin tot het einde, LP > Band > Cassette > CD en dan schakelen tussen de bronnen.

 

De Band ( als 2e ) en de Cassette ( als 1e ) kwamen er als beste uit en werden als CD herkend ☺️ .............

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dan wel na een lange tijd van verbeteringen.

De bandrecorders liepen met 9,5 /19 cm/s en de cassette moest het doen  met 4,75 cm/s en dat bij een mechanische bandbreedte waar je akelig van werd. Waarbij je de cassette ook nog kon omdraaien.

 

Mijn eerste cassette recorder was een afdankertje: EL3300....eigenlijk best wel een prul want hij jankte behoorlijk. Maar als jochie maakte het niet uit. Veronica en Noordzee op de middengolf waren nauwelijks beter. Eerder slechter...

Op het einde van de cassette tijd waren ze al duidelijk aan de top en zelfs ook nog digitaal....en dat is Philips niet meer gelukt na de opkomst van de DAT.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

 

Quote

De bandrecorders liepen met 9,5 /19 cm/s

 

De 38 cm/s ook nog en de mogelijkheid tussen 4 kops of 2 kops.

 

Verbeteringen, de tijd staat niet stil.

 

Ronnie James Dio ( vriend ) had zo'n 10 - 15 jaar terug een nieuwe CD uitgebracht en die vond ik niet zo top klinken.

Ik zei tegen hem dat ik het allerbeste had van een concert die hij in Nederland gegeven heeft in het verleden ( Vredenburg Utrecht ).

Deze over gezet van Band op 2 CD's ( hele nacht zitten knippen van tracks 🙃 ) .

Toen ( Podium Hardenberg ) heb ik met hem afgesproken deze CD's aan hem te geven als hij weer in Nederland was.

Helaas waren we net op vakantie en een te groot afstand om heen en terug te rijden, een paar maanden daarna heb ik hem die CD's gegeven ( 013 Tilburg ).

Dit concert is ook uit gekomen op de Philips beeld plaat, 30 cm groot en over gezet op DVD, die aan Dio gegeven is en hij het de hele avond had, zo blij.

 

Dit concert is 1 - 2 jaar terug uit gekomen op LP ( 500 stuks ? ) die slechter klinkt.

 

Nog even op " Verbeteringen, de tijd staat niet stil. " .

 

Beluister het verschil tussen de CD en de DVD van Anouk - Live at Gelredome.

En van Rainbow - Memories in Rock - Live in Germany de verschillen tussen CD, DVD en BR.

 

De laatste zijn altijd het beste, de opslag ruimte is er ook veel meer.

 

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs. IJzerbout,

 

 

Quote

Op het einde van de cassette tijd waren ze al duidelijk aan de top en zelfs ook nog digitaal....en dat is Philips niet meer gelukt na de opkomst van de DAT.

 

 

Vergeten, ja dat was de strijd tussen Philips en Sony.

 

Ik heb gekozen voor Philips ( DCC ) omdat dit ook nog de oude cassettes ondersteunden.

 

Sony was beter geweest, werd vaak gebruikt bij studio's.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@D.Quijote,

 

Ik ben net boven op zolder wezen kijken, ik werk daar met een 600 serie.

 

Quote

Philips DCC 170

 

AAaaaaa .... even op google wezen kijken, de Philips DCC 170 is een draagbare, dus het past, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...