Ga naar inhoud


LED, OLED, MicroLED, miniLED welke TV


Aanbevolen berichten

Hoi,

de uitleg volgende op menig internet site zou MicroLED de beste beeldkwaliteit leveren maar die kost nog een paar eurootjes. ( 120.000 euro voor 110" volgens Tweakers )

Is de OLED dus de best betaalbare beeldkwaliteit of hangt het ook af van de beeldprocessoren op de printplaat?

Ik kijk zo her en der naar een UHD model.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De Oled schermen komen uit 1 fabriek, de electronica erom heen maakt het verschil.

 

Helaas bestaat Pioneer niet meer, Panasonic heeft die technologie opgekocht.

 

Ik heb zelf een LG 8e generatie, voldoet aan mijn verwachtingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een LG  oled met hdr koopt daar op heb je de meeste APS ,en dat zijn er heel heel veel ook gratis..

ik heb een model 2019.OLED TV A1 Thinq 55C9.smart, HDR

Beeld is fantasties mooi en zeer scherp ook op you tube kanalen.,ook het geluid is goed.

voor gebruik als pc monitor is hij niet zo geschikt, daar de scherm beveiliging  bij stilstaand beeld  na ca 1 a 2 min.inwerking treed. 

de afst.bed.werkt ook zeer goed ,richten hoeft bijna niet meer,en er zitten koppen voor oa Netflix,Rakuten TV,en Disney op.

De Aller nieuwste LG tv's zijn er nu ook met  een transparant scherm,deze waren voor heen alleen vor de prof.markt beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je die beveiliging voor stilstaand beeld dan niet aanpassen?

 

Ik zou me zelf niet zo laten leiden door de apps of het OS van een TV. Na enkele jaren wordt dit niet meer bijgewerkt.

Ik zou eerder opteren voor een externe mediaspeler met Android TV (of een zelfbouwsysteempje met LibreELEC of CoreELEC voor Kodi als je ervan houdt om zelf wat te knutselen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Men prefereert soms een afstandsbediening.

Extra kastjes geeft wat discomfort bij het bedienen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb 6 kastjes staan en ik kan nog met alle afstandsbedieningen overweg. :grin:

Onder andere een pC voor normaal gebruik c.q. geen gamer.

Ik heb nu nog eens wat verschillende reviews gelezen ook over de LG Oled 8 en/of 9 serie en de Panasonic natuurlijk.

Scherm formaat maakt toch wel uit vind ik en een mooie voetstandaard. Ik hang niks aan de muur maar dat terzijde.

 

Ik moet nog eens kijken naar de AVReceiver qua compatibiliteit.

alvast bedankt voor de reacties

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

FYI. Nadat ik op mijn LG OLED uit het A segment onverklaarbare inbrandingen constateerde heb ik mij eens ingelezen of dit vaker gebeurde. En dan wordt je geconfronteerd met een vracht aan problemen a.g.v. een ingebrand scherm. Of dit nu de deels transparante logo’s van de zenders zijn of ingebrande icoontjes van de skin maakt weinig uit. Los van de beeldkwaliteit vraag ik mij af of ik, als dat probleem niet opgelost wordt door LG in de nieuwste modellen of ik ooit nog voor een OLED zou gaan. Mijn toestel is nu 3 jaar+ ‘jong’ en ik ben erg benieuwd hoe het inbranden verder escaleert.

 

Ter info. Ik kijk niet de hele dag TV met een geopende zenderlijst, ik wissel geregeld van zenders en kijk weinig naar de commerciële zenders, gebruik de TV niet als monitor en dat de vier gekleurde vierkante icoontjes die enkel zichtbaar zijn bij óf een geopende zenderlijst of binnen een geopende plugin met name de gele ingebrand is, dat is niet te verklaren maar wel een feit, evenals het logo van oa. RTL4 en NPO. En dat voor een TV met destijds een going prijs van zo’n € 3295,- dat vind ik nogal een probleem.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat het topic inbranden op dergelijke beeldschermen wel heel intensief besproken en uitgebreid toegelicht is in andere berichten en dus al aan de orde gekomen is ik ben er in z'n geheel niet bang voor en dat al sinds mijn Panasonic Plasma TV aankoop van 5400€ in het jaar 2004, die nog steeds in gebruik is bij derden.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat Johno zijn TV in de nacht op standby staan of schakelt hij hem spanningsloos.

Oled schermen worden in de nacht geregenererd tegen inbranden.

Mijn oled schetm is na 3 jaar nog steeds schoon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CeesV doelt op mij met Johno kan ik bevestigen dat mijn TV netjes naar standby gaat omdat de pixelrefresher zijn werk moet doen.

Dat was iedere 4 keer dat je hem uitschakelt en is gewijzigd naar iedere 2 keer in de hoop dat dit het probleem zou oplossen. Ik sluit niet uit dat het mede in deze serie speelt, maar ik heb nogal wat ellende gelezen inzake dit probleem. Met name op dit forum is daar veel over geschreven.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...