Ga naar inhoud


VU+ Duo Schotel en kabel (kpn), kan dat?


Mike34

Aanbevolen berichten

Ik heb een VU+ duo ontvanger. Nu ligt hier sinds kort glasvezel binnen en overweeg ik een (nieuw) KPN internet abbo te nemen. Als ik er nu TV bij neem kan ik dat dan via mijn VU+ duo gebruiken? Ik heb namelijk niet zoveel zin om voor mijn gewone tv een kastje van KPN te gebruiken en voor mijn schotelzenders de VU+.

 

Als dat niet met mijn VU+ kan is er dan een ander apparaat wat dat wel kan? Heeft iemand dat toevallig werkend met KNP?

 

Dank, Mike

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik was daar recent toevallig ook mee bezig en voor zo ver ik het heb begrepen werkt KPN TV alleen via de door hun ter beschikking gestelde kastjes en is er ook geen fatsoenlijke optie behalve dan b.v. Chromecast toe te passen.

Maar misschien weet iemand toch de één of andere sluiproute.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Theoretisch kan het wel,want KPN gebruikt dvb streams.

Alleen willen ze er gewoon niet aan.

Net als met Digitenne,die je ook alleen met hun ontvangers kunt bekijken.

Gewoon tegen de vrije hardwarekeuze in (een EU-regel!)

Het moge dan ook duidelijk zijn dat KPN er hier niet meer in komt

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zul je misschien een satelliet abonnement bij Joyne of Canal digitaal kunnen nemen en een aparte internet provider.

Je kan Ziggo trouwens wel via de VU+ kijken.

Heeeft deze wel een DVB-C tuner nodig. (ingebouwd of een usb-tuner)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

Ik was daar recent toevallig ook mee bezig en voor zo ver ik het heb begrepen werkt KPN TV alleen via de door hun ter beschikking gestelde kastjes en is er ook geen fatsoenlijke optie behalve dan b.v. Chromecast toe te passen.

Maar misschien weet iemand toch de één of andere sluiproute.

 

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Mike34 zei:

Ik heb een VU+ duo ontvanger. Nu ligt hier sinds kort glasvezel binnen en overweeg ik een (nieuw) KPN internet abbo te nemen. Als ik er nu TV bij neem kan ik dat dan via mijn VU+ duo gebruiken? Ik heb namelijk niet zoveel zin om voor mijn gewone tv een kastje van KPN te gebruiken en voor mijn schotelzenders de VU+.

 

Als dat niet met mijn VU+ kan is er dan een ander apparaat wat dat wel kan? Heeft iemand dat toevallig werkend met KNP?

 

Dank, Mike

 

@mereltje, dat was volgens mij niet de vraag die de TS stelde.

Hij wil zijn VU+ gebruiken of een alternatief apparaat om KPN TV te ontvangen.

Dat dit met de KPN TV app gaat had ik feitelijk al duidelijk gemaakt door de optie Chromecast in mijn laatste bericht te vermelden.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het korte antwoord is nee, het lange antwoord is er zijn mogelijkheden maar dan moet je hemel en aarde bewegen om het werkend te krijgen.

 

De NPO123 HD streams kun je wel openen op je VU+ box maar daar houd het verder mee op, en ook de interactieve mogelijkheden ga je niet werkend krijgen. Ik zou gewoon het KPN boxje gebruiken en de VU+ er naast. Of je gaat voor de illegale IPTV, dat zou wel op je VU+ box kunnen werken.  

 

KPN wordt niet gezien als kabel omdat het geen DVB-C is. Ziggo wel en het is ook jammer dat je die wilt opzeggen want die kunnen wel prima samen op de VU+

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er mis met die kleine Arris receiver van KPN?

die zie je niet eens staan zo klein als die is en als je hem op de Vu+ zet (zwart op zwart)

 

Maar belangrijk is dat je natuurlijk ook een LAN Switch moet hebben voor Vu+ receiver en Arris receiver dus ook desbetreffende stekkerdoos.

heb ik 2 jaar in Amsterdam gehad en ook weer 2 jaar in Maastricht

prima combinatie.

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Codx zei:

Het korte antwoord is nee, het lange antwoord is er zijn mogelijkheden maar dan moet je hemel en aarde bewegen om het werkend te krijgen.

 

De NPO123 HD streams kun je wel openen op je VU+ box maar daar houd het verder mee op, en ook de interactieve mogelijkheden ga je niet werkend krijgen. Ik zou gewoon het KPN boxje gebruiken en de VU+ er naast. Of je gaat voor de illegale IPTV, dat zou wel op je VU+ box kunnen werken.  

 

KPN wordt niet gezien als kabel omdat het geen DVB-C is. Ziggo wel en het is ook jammer dat je die wilt opzeggen want die kunnen wel prima samen op de VU+

https://www.kpn.com/beleef/blog/nieuw-in-itv-app-apple-airplay.htm

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mike34 zei:

Ben niet zo tevreden over Ziggo. Bovendien heeft die Coax nodig en op de plek van mijn VU+ heb ik geen Ziggo coax liggen.

 

Maar je hebt wel een sat coax en die zal je er vermoedelijk zelf hebben neergelegd dus kun je ook een coax voor ziggo leggen.  Je moet het helemaal zelf weten hoor maar CDS gaat pairing gebruiken volgend jaar.  En juist met DVB-C blijf je vrijheid houden. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...