Jump to content

Irdeto 0604 smartcard en FBC tuner

Sat_marc
 Share

Recommended Posts

De laatste tijd neem ik steeds meer programma's op zodat ik later snel door de reclame kan spoelen. Soms wil TV kijken en 1 of 2 andere programma's opnemen. Ik zit te denken aan een ontvanger met FBC kabeltuner, OScam en mijn oranje Irdeto 0604 smartcard.

Ik vraag mij echter af of de kaart toestaat dat er 3 ecm aanvragen in korte tijd komen. Gaat de kaart misschien in strafmodus? Of is het ongelimiteerd en kun je 8 virtuele tuners in theorie volledig inzetten? Heeft iemand hier ervaring mee?

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

• V.I.P.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de 0604 kaart dit prima aankan! De 'strafmodus' bestaat alleen bij M7 Nagra kaarten met ROM revisie L48 en hoger. De Ziggo 0604 is een Irdeto kaart en kent dit systeem niet. Ik heb speciaal voor dit doel vorige zomer mijn DM8000 vervangen door een VU+Ultimo4K met 10 kabeltuners. Werkt uit de kunst! 

Overigens kent Irdeto ook zo'n procedure maar daar heet het 'SurfLock'. De Ziggo Irdeto 2 kaarten hebben dit echter niet....

Wat je wil gaat dus prima lukken (overigens ook de 0606 kaarten van Ziggo)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF

13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

3 uren geleden, Mimisiku zei:

De Ziggo Irdeto 2 kaarten hebben dit echter niet....

De Ziggo Irdeto 2 kaarten hebben dit echter NOG niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN 4K IPTV / Android 4K IPTV box / KODI & Netflix / 60 TB SAN / Glasvezel: 500/500 Mbit

• V.I.P.

Als het er niet is, is het er niet... Dan heeft het woordje NOG toevoegen niet zoveel zin... Wat ik gelezen heb is SurfLock een optie voor Irdeto3.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF

13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

Wat ik weet is dat, als ze dat willen bestaande kaarten (ex caid 0602)  kunnen upgraden en dan is deze functionaliteit beschikbaar.  

Maar er vanuit gaan dat alles blijft werken is niet vanzelfsprekend.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN 4K IPTV / Android 4K IPTV box / KODI & Netflix / 60 TB SAN / Glasvezel: 500/500 Mbit