Ga naar inhoud


Decoder/Schotel geeft niet alle frequenties door (MZ-102 + Travel Vision R7)


DV-T
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

 

Ik heb een beetje een vreemd probleem waar ik zelf niet meer uit kom. Ik heb dit bericht vanmorgen ook al geplaatst maar ik kan deze nu nergens terugvinden. 

 

Korte versie

Ik heb alleen beeld op zenders op Astra 3 op de frequentie 12187 H 29900 en niet op bijvoorbeeld 11856 V 29900.

 

Lange versie:

Tot twee weken geleden naar alle tevredenheid gebruik gemaakt van Joyne. Op de schotel op Eutelsat 9 drukken, draaien en beeld met een Bente BW-7 ontvanger. Na het faillissement meteen een abonnement bij Canal Digitaal afgesloten met hun eigen decoder (MZ-102) om de zaken eenvoudig te houden. Ook ben ik in het bezit van een Satlink ws-6933 Satfinder.

 

Omdat ik even geen beeld op Joyne had, voor de aardigheid eens getest met FTA zender op Astra 1 (19.2). Dit was een fluitje van een cent. De schotel ging draaien en ik had signaal op Astra 1. Even de zenderlijst scannen en ik had een paar 100 tv zenders waarvan ik de FTA kanalen kon bekijken. Ik dacht ik zal ook vast Astra 3 eens proberen. De schotel locked en geeft aan dat hij is uitgericht maar op de satfinder geen lock op 11856 V 29900. Wel op 12187 H 29900.

 

Afgelopen week had ik de nieuwe decoder binnen en aangesloten. De schotel weer op Astra 3 gezet en deze staat uitgericht op Astra 3. In eerste instantie had de MZ-102 ook moeite met het vinden van Astra 3 maar na een herstart van de decoder kon ik de zenderlijst inladen.

 

Het probleem wat ik nu heb is dat ik alle zenders kan zien maar alleen kan kijken op 

NPO 3 HD TV 23,5 12187 H 29900 2/3

Veronica / DisneyXD HD TV 23,5 12187 H 29900

één HD TV 23,5 12187 H 29900

 

Op bijvoorbeeld RTL4 (RTL 4 HD TV 23,5 11856 V 29900) krijg ik de fout K524 in beeld en lijkt hij op die frequentie ook geen "lock" te hebben (het icoontje wordt dan ook grijs. De decoder lijkt deze frequentie dus ook niet te "zien") locke.PNG.76f053b623ce5463500e15b90908083b.PNG

 

Travel Vision geeft aan dat Indien de antenne locked op de gewenste satelliet, alle frequenties worden doorgegeven. Het gekke is wel dat ik als ik in de de WS-6933 de gegevens van RTL invoer hij ook geen lock aangeeft en wel op 12187 H 29900.

 

Heeft iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Het ziet er inderdaad uit dat je alleen de horizontaal gepolariseerde zenders kunt ontvangen en niet de verticaal gepolariseerde.
Kijk maar eens naar de zenderlijst of dat voor alle zenders klopt: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/zenderlijst.pdf

Als dat zo is, dan is de meest waarschijnlijke kans dat de lnb kapot is.
Het zou ook nog kunnen dat in het menu van de ontvanger de "verhoogde lnb-spanning" is ingeschakeld. Met een relatief korte coax moet die op uit staan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit momenteel gewoon in Nederland. Ik heb van Travel vision ook nog een Twin LNB liggen die ik kan proberen of de andere LNB defect is.

 

Wat is het handigste om goed te testen met de Satlink. Zijn er voorkeursfrequenties of kan ik gewoon 12187 H 29900 en 11856 V 29900 testen of ik op beiden een Lock krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, DV-T zei:

Ik zit momenteel gewoon in Nederland. Ik heb van Travel vision ook nog een Twin LNB liggen die ik kan proberen of de andere LNB defect is.

 

Wat is het handigste om goed te testen met de Satlink. Zijn er voorkeursfrequenties of kan ik gewoon 12187 H 29900 en 11856 V 29900 testen of ik op beiden een Lock krijg?

Draai de lnb eens een kwartslag. Kijk of je dan wel ontvangst hebt. Indien dan ineens wel signaal dan is je lnb naar de vaantjes

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist de LNB vervangen voor een Twin lnb (geen duo) die ik nog had liggen en op de Satlink zowel horizontaal (12187 H) als verticaal (11856 V) meteen een lock.

 

Het lijkt dus inderdaad een defecte LNB te zijn geweest. Binnenkort eens weer proberen aan de decoder of alles nu zo is opgelost.

 

Dank allen voor de snelle antwoorden en oplossing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, DV-T zei:

Zojuist de LNB vervangen voor een Twin lnb (geen duo) die ik nog had liggen en op de Satlink zowel horizontaal (12187 H) als verticaal (11856 V) meteen een lock.

 

Het lijkt dus inderdaad een defecte LNB te zijn geweest. Binnenkort eens weer proberen aan de decoder of alles nu zo is opgelost.

 

Dank allen voor de snelle antwoorden en oplossing!

mooi dat het is opgelost voor nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...