Ga naar inhoud


3 LNB feeds 19 23 en 28 graden op 6 ontavngers


Marco014

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb de brandende vraag. Hoe kan ik 3 LNB 19 23 en 28 graden op 6 ontvangers aansluiten. Ik begrijp dat ik de signalen moet verdelen. Echter kom ik niet achter de juiste spullen die ik nodig heb.

 

Ik kan diseq gebruiken. Echter heb ik dan een Octo LNB nodig met 6 diseq switches. Deze optie wil ik eigenlijk niet. 

 

Is er een mogelijkheid om de 3 sat feeds aan te bieden op een Multiswitch en dan deze te verdelen naar de diverse ontvangers.

 

Ik hoor het graag

aangepast door Marco014
Link naar reactie
Delen op andere sites


Met een Multiswitch 13-6 gecombineerd met 3 quattro lnb’s gaat dit prima.

En uiteraard plaats je die op een Triax 80 cm schotel met een Triax muliblock (rail).

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan, indien de multiswitch de polariteit en quadrant per ingang ondersteunt.

 

Dus 13/18 volt en 22 kHz afhankelijk van het quadrant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je lnb's hebt met een kopdiameter van 60mm, dan moet je minimaal een Triax 88 hebben en dan moet je nog smokkelen.

Je kunt ook kiezen voor lnb's met een kleine kop, dan kun je een kleinere schotel gebruiken maar lnb's met een kleine kop zijn weer gevoeliger voor regendruppels op de kop.

Misschien even wachten op de nieuwe Inverto Ultra? Die heeft een kop van 48mm en kun je op een Triax 78(80) plaatsen, zie: https://www.inverto.tv/lnb/448/quattro-high-gain-low-noise-40mm-lnb

In Nederland komt deze nieuwe serie in juli beschikbaar.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...